י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נמצא הקרבן: הנציגים החרדים דרשו פיטורי מנכ"ל הרכבת - שעוזב את תפקידו

ראשי המפלגות החרדיות סיימו את פגישתם עם ראש הממשלה, בה תקפו את התנהלות שר התחבורה ישראל כץ ודרשו את פיטורי מנכ"ל הרכבת, שבלאו הכי מסיים את תפקידו בחודש הקרוב • נתניהו: "לא מוכן שיאמרו עלי שאני פוגע בשבת"

רכבת ישראל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
רכבת ישראל. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה מכלוף דרעי ויעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, מחו בחומרה רבה בפגישתם היום (ג) בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו על חילול השבת האחרונה שהיה בשל עבודות הרכבת בעיצומו של יום שבת קודש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בדבריהם הביעו ראשי המפלגות החרדיות מורת רוח רבה מהתנהלות שר התחבורה ישראל כץ שנעשתה שלא בתום לב במשך התקופה האחרונה, בשיאה נגרם חילול שבת המוני בפרהסיה, תוך שימוש בהגדרה "פיקוח נפש" שלא כדין, במקביל הודעות תקשורת וצילומים שונים שנעשו בשבת וכן מופע תקשורתי מיותר והתבטאויות מיותרות שלא הוסיפו כבוד לשבת קודשנו.

ראשי המפלגות הודיעו לראש הממשלה כי קדושת השבת מהווה יסוד ערכי במדינה יהודית וכי מדובר בנושא שנשמר במהלך כל השנים בכל ממשלות ישראל, בהתאם לסטטוס קוו ולסיכומים אליהם הגיעו עם הנציגות החרדית.

הנציגים הבהירו כי הם רואים בחומרה התנהלות מנכ"ל רכבת ישראל ורואים בו אחראי ישיר לפגיעה בכבוד השבת, וכי ראוי שלא יישא בתפקידו יותר. בפגישה הובהר כי מנכ"ל הרכבת עוזב את תפקידו בחודש הקרוב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בפגישה כי אין כל כוונה לפגוע בשבת קודש וכי הוא רואה עצמו מחוייב לסיכומים בעניין זה. "שמירת השבת חשובה לי מאד. זהו יום המנוחה הלאומי ואני לא מוכן שיאמרו עליי שאני פוגע בשבת" אמר ראש הממשלה נתניהו.

ראשי המפלגות דרשו בכל תוקף לוודא שהעבודות בשבת לא תתקיימנה יותר וכי הסיכומים אליהם הגיעו בנושא יישמרו במלואם. בפגישה סוכם על הקמת הוועדה שתחליט בנושא שמירת השבת, בה חברים: מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל משרד הכלכלה, נציגי ראשי המפלגות החרדיות, נציג שר החינוך ונציג הרבנות הראשית. הועדה תתכנס בקרוב ותודיע על החלטותיה ודרכי פעילותה בנושא.
ועדה חילול שבת רכבת ישראל נתניהו ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד