י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אמא עם עגלת תינוק או בחור רווק? אין כניסה ל"עזרה ואחווה"

צרכנית עוררה מהומה כשהתעקשה להכנס עם עגלת תינוק ל'עזרה ואחווה', ובקופה סירבו למכור לה. מלבד עגלות חל איסור גם על בחורי ישיבה להכנס לצרכנייה. ההנהלה בתגובה: "כניסת עגלות אסורה בגלל בעיות בטיחות". על הבחורים: הוראה מראשי הישבות הסמוכות"

סניף עזרה ואחווה בבני ברק (גוגל מפות)
סניף עזרה ואחווה בבני ברק (גוגל מפות)



צרכניית "עזרה ואחוה" בבני ברק הפכה למוסד ידוע בעיר החרדית, אליה מגיעים מכל רחבי גוש דן. אלא שמתברר שהנהלת הצרכנייה לא מאפשרת לאמהות להכניס עגלות תינוקות למקום. בנוסף, בצרכנייה אף יש שלט שאוסר על כניסת בחורים למקום ללא ליווי הורים.

הדס שחר, אישה חרדית תושבת פ"ת, פנתה ל"בחדרי חרדים" ושטחה את מצוקתה. לטענתה, היא הגיעה לאחרונה לצרכנייה בסניף ברחוב שלמה המלך בעיר, אך שם סירבו לאפשר לה להכנס עם עגלת תינוק ואף לא הסכימו למכור לה מוצרים.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" מספרת הדס: "נתקלתי בהפרה בוטה של החוק להגנת הצרכן. כשנכנסתי אמש לחנות עזרה ואחווה סניף שלמה המלך בבני ברק עם בני בן ה-9 חודשים כשהוא שוכב בעגלה. בכניסה לחנות עמד שומר ולא נתן לי להיכנס לחנות בטענה שהנוהל בחנות שאסור להכנס עם עגלה.

("נכנסת עם עגלה - לא נמכור לך")


"הסברתי לשומר שאני לא מקומית ובאתי במיוחד וזה נוגד לחלוטין את החוק. החלטתי שאני נכנסת לחנות מהיציאה שלה.ואכן עשיתי כך. לאחר כמה דקות בחנות עם בני בעגלה מגיע המנהל ואומר לי כי הוא לא ימכור לי כלום ושאצא מהחנות.

"הסברתי לו שזה נוגד את החוק וזה ממש לא הפריע לו. הוא ביקש שאצא מהחנות. אני עניתי לו כי הוא מוזמן גם לקרוא למשטרה כי אני לא עושה משהו לא חוקי והוא זה שעובר על החוק. אני הרמתי טלפון למשטרה ואמרו לי שאני אכן צודקת וזה נוגד את החוק. אז הוא הסתובב והלך לעדכן את הקופאיות שלא ימכרו לי. המנהל אף הרים את קולו וצעק 'אני לא מוכר לך'".

לדבריה, "אני טורחת ומגיעה במיוחד לחנות עזרה ואחווה ואז לא נותנים לי להיכנס. זה מרגיש קצת כמו אין כניסה לחיות. באיזה מקום נשמע שלא נותנים לאנשים להיכנס עם עגלות?!".

לסיום מספרת הדס: "יצאתי לבסוף מהחנות ללא המוצר כמובן. זה זילזול בוטה בלקוחות ובחוק. זה גרם לי עוגמת נפש גדולה. כל אישה שניה בחנות הלכה עם תינוקות בני כמה חודשים על הידיים, תוך סכנה ממש לחיי התינוקות. שאלתי כמה נשים על כך ולכולן הפריע הדבר שאין כניסה לעגלה. לצערי אני לא אכנס לחנות הזו, אבל חשוב שהנושא יטופל למען הכלל, שלא נקלע ח"ו לאסון.

"בכניסה לחנות כתוב שאין כניסה לבחורים אלא בליווי הורים. האם גם להם אין כניסה כי זה נוגד את הבטיחות?".

בהקלטה שהעבירה הדס ל"בחדרי חרדים" נשמעת המוכרת בחנות מסרבת למכור לה מוצרים, לאחר שקיבלה הוראה מהמנהל שלא למכור לה מאחר ונכנסה לחנות עם עגלה.

בהנהלת הצרכנייה לעומת זאת, מסבירים כי מדובר בצעד חוקי, וזאת בשל צפיפות המקום ומתוך דאגה בטיחותית. מעבר לכך הם מציגים שורה של פתרונות לתינוקות, עגלות ואמהות.

בצלאל, מנהל סניף עזרה ואחווה ברחוב שלמה המלך בבני ברק, אמר ל"בחדרי חרדים": "יש ברשת עזרה ואחווה נוהל של למעלה מ-20 שנה שלא להכניס עגלות תינוק. הסיבה: עזרה ואחווה שונה מרשתות המזון מכיוון שבכל שעות היום מגעים אנשים מכל הארץ ויש עומס, מבחינה בטיחותית לא ניתן להכניס עגלות ילדים למקום".

כאמור, בצרכנייה אף דאגו לסידור עבור עגלות התינוקות: "יש לעגלות חניון צדדי מסודר שאף יש סדרן שמסדר את העגלות ושומר עליהן. בנוסף, יש שרותי בייביסיטר לילדים בקופה הראשית, ואף יש סלקלים מיוחדים שאיתם אפשר להסתובב בחנות. מי שממש מתעצלת להסתובב עם סלקל בחנות, השומר בכניסה שם על כל עגלה שם וטלפון ושומר על הילדים. זה נוהל מקובל וחוקי, לא נעשה כאן דווקא להציק לאנשים אלא בטיחות לרווחת הלקוחות".

בנוגע למקרה של הדס אמר בצלאל כי "מסתבר שבקרה שהצגת בפנינו יש אנשים שפורצים את הכללים ומנסים לפרוץ את גדרי ההוראות ולפעול בכוח. הלקוחה הנ"ל עשתה דרמה ופעלה לא כחוק ונכנסה בכוח ואף צעקה ועשתה ויכוחים. בנוסף הסריטה את הקופאית. מנהל המשמרת, שרצה להגן על האינטרסים של המקום ולא לגרום למהומה שלקוחות ישאלו למה לה מותר עגלת תינוק ולנו לא, אמר לה את יכולה להסתובב בחנות, אבל לא נתייחס אלייך כלקוחה מאחר ואת פועלת בניגוד להוראות המקום מבחינה חוקית ובטיחותית. הכל התנהל לפי המדיניות של הרשת.

"יש לעזרה ואחווה למעלה מ-36 אלף לקוחות מועדון שבאים מכל הארץ, וכולם מקבלים את המדיניות של הרשת בהבנה. אם יש אנשים שקשה להם לקבל את המדיניות של הרשת ופועלים באגרסיביות וכוחניות, אלו התוצאות. לא היתה השפלה כלל. אנו ברשת לא השפלנו מעולם".

בנוגע לשלט האוסר על כניסת בחורים למקום הוא אומר: "אכן אין כניסה לבחורי ישיבות מסיבה שבסבית החנות יש הרבה ישיבות, וראשי הישבות פנו אלינו בטענה שבחורי ישיבות מבלים בסניף על חשבון הסדרים ולכן הורנו כך".

לאחר קבלת התגובה מהצרכנייה פנינו שוב להדס והצגנו בפניה את תגובת הרשת, אך היא הבהירה כי לא הרימה את קולה בתחילה וכי עדיין מדובר בנוהל שאינו חוקי. "ראשית אכן זו השפלה כשלא נותנים להיכנס לחנות ולא למכור. אף אחד לא עשה פרובוקציה, היתה התעקשות להיכנס לחנות, זה שהנוהל בחנות לא להכניס עגלות זה לא אומר שזה חוקי. ילד בן 9 חודשים לא מתאים לסלקל, ובטח שלא אשאיר אותו בשומר בכניסה.

"אכן הסרטתי את הקופאית הראשית ואין שום איסור על כך. זה המרחב הציבורי וזו זכותי. שוב אני חוזרת, צעקות לא היו וממש לא הייתי אגרסיבית, אלא עמדתי על הזכויות שלי כלקוחה".























עזרה ואחווה עגלת תינוק רווקים איסור כניסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד