כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חשיפה: רוזנשטין ודייטש מנעו חילול שבת ב'מנורה'

בפעילותם של סגן ראש העיר יוסי דייטש וחבר מועצת העיר שלמה רוזנשטיין הושג הסדר וסיכום עם ראש העיר ניר ברקת בנושא ההקצאה במתחם מנורה לפיו, בהסכם החכירה יוכנס סעיף אשר יגדיר את המבנה כנכס עירוני אשר יחולו עליו הכללים הנוהגים בנכסים עירוניים כשבין היתר גם אינם מחללים שבת

יוסי דייטש
יוסי דייטש

חשיפת "בחדרי חרדים": סגן ראש העיר יוסי דייטש וחבר הנהלת העיר שלמה רוזנשטיין הובילו במהלך היום להסכמת ראש העיר להכליל את המיגבלות הנדרשות בהקצאה למוסדות תרבות במתחם מנורה ובכך ימנע חילול שבת. את הפעילות ליוו גם יו"ר סיעת 'יהדות התורה' יעקב הלפרין וחבר הנהלת העיר יוחנן וייצמן.

כזכור, לאחר שבמהלך השבוע התגייס פורום ה-16 של הלובי הדתי בעירית ירושלים להתנגדות להגדלת מספר שנות ההקצאה למוסדות תרבות במתחם מנורה.

ההתנגדות להגדלת ההקצאה הייתה לאור החשש כי תתקיים פעילות של חילול שבת במתחמים אלו ולדרישת חברי המועצה לקבלת הסברים לפשר ההקצאה מרובת השנים אשר הומלצה על ידי הדרג המקצועי.

למרות שדייטש ורוזנשטיין עסוקים בימים אלו באירוע הענק אשר הובילו יחד עם משרדי הממשלה במתחם הארנה, קיימו השניים סדרת פגישות במהלך היום עם ראש העיר ניר ברקת ומנכ"ל העירייה אמנון מרחב במטרה להגיע להבנות הנדרשות בנושאים שהעלו חברי הלובי הדתי.

את הפעולות ליוו כאמור כל העת, בהתייעצויות שוטפות, יו"ר הסיעה יעקב הלפרין וחבר המועצה יוחנן ויצמן.

ואכן, לקראת קיומה של ישיבת המועצה, הושג ההסדר כאשר ראש העיר הצהיר בישיבה כי בהסכם החכירה יוכנס סעיף אשר יגדיר את המבנה כנכס עירוני אשר יחולו עליו הכללים הנוהגים בנכסים עירוניים כשבין היתר גם אינם מחללים שבת.

מיד לאחר השגת הסיכום מיהרו דייטש ורוזנשטיין לארנה לארח את שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט אשר משרדו נטל חסות על ארבעת ימי האירועים בארנה.
מתחם מנורה חילולי שבת שלמה רוזנשטיין ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד