כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אומן: בגלל אלימות - היהודים מכים 'בכיס' האוקראיני ועוברים למתחרים

בעקבות המהומה האלימה שהתרחשה באומן לפני מספר ימים, יצאו הרבנים בקריאה שלא לשכור את שירותי חברת האבטחה שמאבטחיה הכו חסידים, וכעת עוברים לחברה המתחרה

המהומה האלימה באומן
המהומה האלימה באומן

שמח באומן: חודש לפני בואם של עשרות אלפי חסידי ברסלב מכל רחבי העולם, וההכנות הלוגיסטיות הכרוכות בקליטת ההמונים לקראת הימים הנוראים, המתח בין הגויים ליהודים מגיע לשיא. כעת, לאחר המהומה האלימה לפני מספר ימים, בה הכו מאבטחים מקומיים מספר חסידים, הוחלט לעבור לחברה המתחרה.

כזכור, ביום חמישי התחוללה באומן מהומה אלימה בין חסידי ברסלב לבין המשטרה וחברת האבטחה הלא יהודית שמאבטחת את כל המוסדות היהודיים באומן. הרקע למהומה היה הריסת חנות יהודית ע"י ארגון 'סבבודה', שאנשיו הגיעו למקום ביום חמישי ובליווי משטרה ואנשי האבטחה, החלו בהריסת החנות.

(המהומה האלימה באומן)


מדובר בחנות בכיכר פושקינה באומן. המשטרה טענה כי בעלי החנות עברו על עבירת בניה לאחר שהוסיפו תוספת בלתי חוקית ללא אישור בניה. חסידי ברסלב ניסו למנוע את ההריסה. חברת השמירה שמועסקת על ידי מוסדות הקהילה חברה למשטרה והפעילה כח מוגזם עם אלות, מוטות ברזל, גז מדמיע ושוקר חשמלי, כנגד אנשי הקהילה שהתקהלו בכיכר פושקינה.

אחד העסקנים שהיה עד למהומה אמר לאתר "אומן שלום" כי "גם אם מדובר בתוספת בנייה לא חוקית, עדיין זה לא אומר שאסור להתנגד בדרכים חוקיות לפירוק הברוטלי שהגיע מצד ארגון 'סבבודה'. זה לגיטימי להתנגד כשיהודי נרדף על ידי ארגון אנטישמי שכל מטרתו להרע ולהזיק ליהודים".

לדבריו, "בעת המהומות ניתן היה להבין כי אנשי 'סבבודה' הכינו מראש את ההסתה שהתנהלה במכוון ובשיתוף פעולה עם המשטרה וחברת השמירה שהפעילה כח ואלימות קשה, בעוד צלמי התקשורת עומדים מהצד ומצלמים את המהומה שתשודר בתקשורת האוקראינית להמשך הפצת ההסתה כנגד היהודים - זהו חלק מאותה פעילות של הארגון ששם לו מטרה להשמיץ את היהודים".

השבוע קיימו בעלי הנכסים היהודים באומן אסיפה דחופה בראשות הרב יעקב ג'אן. באסיפה התקבלו מספר החלטות, בהן גם "להכות בכיס" את חברת האבטחה. בעלי המלוניות והעסקים באומן התאגדו והחליטו פה אחד לפעול כנגד אותה חברת שמירה - ולבטל איתם את חוזה העסקה, וניהול השמירה האזורית הועבר לחברה המתחרה.

הרב יעקב ג'אן פרסם מכתב לתושבי קהילת אומן בוא הוא מודיע כי יש להחרים את חברת השמירה 'פוליציה' ששיתפה פעולה עם המשטרה במהומות נגד חסידי ברסלב.





גם ראש העיר אומן, שלאחרונה שינה את ייחסו לחסידי ברסלב, היה בעבר מאויים על ידי אותם חברי ארגון שהשמיצו בכל השנים את היהודים. השבוע בוועדת העירייה שהתקיימה בהשתתפות התקשורת המקומית התבטא ראש העיר אומן בפורום תקשורתי נגד ארגון 'סבבודה' ואמר כי הוא פועל נגד האינטרס של העיר אומן.

ראש ארגון 'סבבודה' שנוכח בוועדה ביקש מחברי המועצה לתמוך במעשיו ובפעילותו נגד היהודים באומן.
אומן אוקראינה סבבודה אנטישמיות חברת אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד