כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דרוש יח"צן: דובר דאעש נהרג בהפצצה בסוריה

אבו מוחמד אל-עדנאני, דובר ארגון הטרור הרצחני דאעש ואחד ממייסדי הארגון, חוסל בתקיפה אווירית בסמוך לחאלב שבסוריה

דרוש יח"צן: דובר דאעש נהרג בהפצצה בסוריה
ל

אבו מוחמד אל-עדנאני, דובר דאעש ואחד ממייסדי הארגון, נהרג בתקיפה אווירית בסמוך לחאלב שבסוריה. אל עדאני הוא אחד הקצינים הוותיקים והבכירים בארגון הטרור, ועל פי ההודעה שפרסם דאעש בסוכנות עמאק "נהרג בעת שלחם בנסיון להדוף את המערכות הצבאיות נגד חאלאב", בעת שעקב אחר הפעילות הצבאית באזור העיר חאלב שבצפון סוריה. בארגון לא מסרו פרטים כיצד הוא נהרג.

בכיר אמריקני אישר כי חיל האוויר של ארצות הברית תקף בכיר בעיר הסורית אל-באב השוכנת סמוך לחאלב. התקיפה, לדבריו, כוונה נגד בכיר בארגון המדינה האיסלאמית - דאעש, אך לא נקב בשמו.

עדנאני הפיץ מספר רב של הקלטות תעמולה ברשת, בין היתר קרא למוסלמים בצרפת לתקוף את "הצרפתים המזוהמים בכל דרך אפשרית". על פי הדיווח מאת סוכנות הידיעות של דאעש, אלעדנאני, אחד ממנהיגי התנועה הבולטים ומהבודדים ממקימי הארגון ששרדו עד כה, נהרג בעודו מקיים סיור בחזית חאלב.

מנהיג הארגון נכון לשנת 2016 הוא אבו בכר אל-בגדאדי. הארגון תחתיו משתתף בלחימה בסוריה, בעיראק, בלוב, בתימן, באפגניסטן ובפקיסטן. בסוף יוני 2014 הכריז הארגון על הקמת ח'ליפות אסלאמית עצמאית בשטחים שבשליטתו וקיצר את שמו ל"המדינה האסלאמית", שינוי המלמד על השאיפות שגדלו ואינן מוגבלות עוד מבחינה גאוגרפית. בנוסף, הוא הכריז שכל המוסלמים בכל העולם חייבים לציית לאל-בגדאדי, שהוכרז כח'ליפה.

הארגון נודע לשמצה בעולם לאחר שפרסם ברשת האינטרנט סרטונים בהם הציג את אנשיו עורפים את ראשיהם של קורבנות שנחטפו על ידי הארגון ורוצחים אזרחים וחיילים בעיראק ובסוריה באמצעות רובים.

ב-23 באוקטובר 2015, פרסם הארגון הפועל בעיראק ובסוריה, לראשונה בתולדותיו, הכרזה כלפי ישראל, דוברת עברית. במהלכה, הדובר מאיים על השמדת ישראל, לועג לכך שמספר קטן של פיגועי דקירה הכניסו את היהודים לחרדות, ומעודד את הפלסטינים להמשיך באלימות שלהם - ה"אינתיפאדה" כלשונם - ולהרג כמה שיותר יהודים, עד שלא יוותר יהודי אחד בארץ ישראל. ההכרזה הופצה בידי הארגון ברשתות החברתיות.

על פי נתוני גורמי הביטחון בישראל, נכון לחודש ינואר 2016 התנדבו לשורות הארגון למעלה מ-60 אזרחים ערבים ישראלים - אחד מהם שירת כחייל בחטיבת גבעתי. חלקם נפצעו ונהרגו, עם חלקם אבד הקשר וחלקם הוצאו להורג באשמת ריגול. חלקם חזרו לארץ ונשפטו למאסר.
המדינה האיסלאמית דאעש דובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד