י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החילוני שמוכן להישאר מובטל ולא לעבוד בשבת

שי איטח, צעיר חילוני בן 31, מחפש עבודה כבר במשך ארבעה חודשים ולא מצליח למצוא. הסיבה: התעקשותו שלא לעבוד בשבתות. איטח ל"בחדרי": "יש שלא מעריכים את מה שהקב"ה נתן לנו ומאבדים את עצמם"

שי איטח
שי איטח

שי איטח, צעיר חילוני בן 31, מחפש עבודה כבר במשך ארבעה חודשים ולא מצליח למצוא. הסיבה: התעקשותו שלא לעבוד בשבתות. איטח גולל את סיפורו בטור מיוחד באתר ynet, שם סיפר על הקושי במציאת עבודה כאשר אינך מוכן לעבוד בשבת.

איטח סיפר ל"בחדרי חרדים": "אני אדם חילוני, אבל יש לנו יום אחד בשבוע לנוח. יש אנשים לצערי שלא מעריכים את זה שיש יום אחד בשבוע את מה שהקב"ה נתן לנו ובינתיים הם ממשיכים לעבוד והם מאבדים את עצמם".

בטור כתב איטח בין היתר: "כבר ארבעה חודשים שאני מחפש עבודה. לא זוכר מתי בפעם האחרונה הייתי מובטל לאורך תקופה כל כך ממושכת. בסך הכל אני אדם שאוהב לעבוד, ואפילו יש לי תחומי עניין ויידע מגוונים. אני לא דתי, אבל כבר בתחילת דרכי כשכיר, הבנתי שאין אפשרות מבחינתי שאעבוד בשבת. הנשמה לא נתנה לי.

איטח הוסיף, "זו גם הסיבה שאמרתי "לא" לכל מקומות העבודה שהציעו לי לעבוד בשבת בחודשים האחרונים. ביקשו ממני לעשות את אותו הדבר בדיוק במשך שבוע ימים, במשמרות, בלי לחשוב לרגע שמגיע לעובד לנוח בדיוק כמו שהמעסיק שלו נח בשבת. אני יודע שרבים מחבריי עובדים בשבת. חלקם בגלל הרצון להרוויח עוד כמה שקלים, בעיקר משום שבשבת משלמים כפול - וחלקם פשוט כי הם לא מבינים שבסופו של דבר, זה עלול לפגוע בהם נפשית ופיזית.

"לא אעבוד בשבת תמורת כל סכום שיציעו לי. השקט שלי בשבת שווה כל שקל. המון ישראלים, ובעיקר חילונים כמוני, מפנטזים על אירופה ומהללים את שם ברלין. אבל שם לא תראו חנויות שעובדות ביום ראשון הקדוש לנוצרים, כי החברה הגרמנית הבינה שיום מנוחה איננו רק עניין של דת. יש כאן עניין סוציאלי לחלוטין, שסביבו שוררת תמימות דעים בין דתיים לחילונים. אז אם רצינו להידמות לאירופה – בבקשה.

ל"בחדרי חרדים" אמר איטח כי "אני לא רוצה לחשוף איזה עסק בו עבדתי וחייבו אותי לעבוד בשבת וכתוצאה מכך אני בלי עבודה כמה חודשים, ועדיין לצערי לא מצאתי עבודה".

איטח הוסיף לספר בטור: "כשהסברתי את ה"אני מאמין" שלי בראיונות עבודה, נעניתי בתשובות נוסח "צריך להבין שהשוק משתנה, ואתה צריך להתאים את עצמך אם אתה רוצה עבודה". אז זהו, שלא. יש פה ניסיון של בעלי אינטרסים לשנות את השוק, ויש מי שמשתפים עם זה פעולה – מוכרים וקונים.

"אני מוכן להתגמש על הרבה דברים בדרך חזרה אל שוק העבודה. בכל מה שקשור למנוחה בשבת – אני לא מתכוון להתפשר. אני רוצה להאמין שיש מספיק מקומות עבודה שירצו את שירותיי מתוך הבנה שיום מנוחה עבורי, משמעו עובד פרודוקטיבי יותר בשאר ימות השבוע עבורם".
עבודה בשבת יום מנוחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד