כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הרבי מסאטמר בתמיכה נדירה בפלג הירושלמי: "צריך לחזק אותם"

לאחר שתקף אותם בעת ביקורו בארץ, ועמד על הבדלי ההשקפה בין סאטמר לדרכו של הרב שך ותלמידיו - נאם אמש האדמו"ר מסאטמר וחלק שבחים למוסדות הפלג הירושלמי שעל טהרת הקודש • הרבי הוסיף ודיבר נגד פעילות אחיו עם החינוך העצמאי

האדמו"ר מהר"א מסאטמר
האדמו"ר מהר"א מסאטמר

האדמו"ר מהר"א מסאטמר נאם הלילה (ד') בטיש היארצייט לדודו האדמו"ר רבי יואל מסאטמר זצ"ל והביע תמיכה נדירה בפלג הירושלמי, על כך שהקימו מוסדות על טהרת הקודש ואינם לוקחים תקציבים מהמדינה.

בתוך דבריו שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' אמר האדמו"ר - "ביומא דהילולא של הדוד צריך ללכת בדרכיו. וצריך להתרחק מכל שייכות מפלגתית בין עם זה חסידים בין עם זה ליטאים, צריך לדעת שמהמקום שם זה מרשעים ייצא רשע, אסור שיהיה שום זיקה לשלטון שלהם".

כאן התייחס האדמו"ר להקמת המוסדות שבנשיאות הגר"ש אויערבך ואמר כי "יש עכשיו מחלוקת בציבור הליטאי, וכמה הלב מתרומם לשמוע שיש ענף שלם מתוך הציבור הליטאי בראשות הגאון רבי שמואל אויערבך שליט"א שהקימו את מוסד 'תפארת יעקב' בבני ברק שהוקם ממש על טהרת הקודש, וכעת הם מרחיבים את התלמוד תורה גם לירושלים, ואנו כולנו תקווה שהמוסד הזה יקים מוסדות בכל רחבי הארץ. מחובתנו לחזק אותם".

האדמו"ר גם דיבר נגד נגד פעילות אחיו האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, שסוקרו בהרחבה ב'בחדרי חרדים', הפועל בכל התקופה האחרונה להצלת ילדי צרפת יחד עם ראשי הישיבות הליטאיים הגר"מ קוטלר והגר"ד פיינשטיין ואמר - "למותר להגיד לכם מה הייתה דעתו של הדוד בנוגע לחינוך העצמאי, העצה להצלת יהדות צרפת זה לחזק אותם בתוך צרפת, צריך לחזק אותם במוסדות שם ולא להביא אותם למוסדות החינוך העצמאי".

דבריו של האדמו"ר בעד הפלג הירושלמי מפתיעים, זאת לאחר הדברים שאמר בעת ביקורו בארץ ופורסמו ב'בחדרי חרדים', בהם תקף את הפלג הירושלמי ואמר - "אנחנו הולכים בדרך אבותינו, והם בדרך אחרת לגמרי. מתחברים לכנסת המינים, וזה יסוד המחלוקת. הן מקבלים נציג, הולכים כן לבחור, לא מקבלים נציג, לא הולכים לבחור. אלו לא שותפים בשבילנו. יש לנו דרך אחרת לגמרי".
סאטמר הפלג הירושלמי תפארת יעקב טהרת הקודש רבי יואל מסאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד