כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מזוויע: דגימות מוח של נרצחי השואה נמצאו במכון מחקר גרמני

לא יאומן - מכון המחקר הגרמני במינכן ניסה לטשטש את הגילויים המחרידים, אך הבוקר נחשף: במשך עשרות שנים החזיק מוסד פתולוגי בשרידי מוח של נרצחי השואה, מעיזבונו של חוקר נאצי • ועדת חקירה תביא את הממצאים לקבורה

מחנה ההשמדה אושוויץ, צילום: איזק הררי, פלאש90
מחנה ההשמדה אושוויץ, צילום: איזק הררי, פלאש90

מזוויע: דגימות מוח של אנשים וילדים שנרצחו בשואה התגלו במכון מחקר פסיכיאטרי בגרמניה. דגימות המח התגלו באקראי במהלך בנייה וארגון של מכון "מקס פלאנק" במינכן, שם נמצאו עשרות מוחות וחלקי מוחות ששימשו לניסויים מדעיים בתקופת מלחמת העולם השנייה.

על פי חשיפץ גלי צה"ל הבוקר, ועדת חקירה שהוקמה סוברת כי מדובר באנשים שהמשטר הנאצי המית ב"המתות חסד" שבצעו הנאצים בין היתר בחולי רוח, ילדים, מתנגדי משטר וכן במספר רב של יהודים.

בנוסף, התברר כי המכון לא טרח לידע את כלי התקשורת או את הציבור על מציאת הדגימות, והסתפק בהודעה קצרה באתר המכון. בהודעה שפרסם מכון המחקר מקס פלאנק נכתב "אנחנו מתביישים בממצאים אלו, והמומים ממציאתם בארכיון".

ועדת החקירה שהוקמה אמרה כי הדגימות הן חלק מעיזבונו של חוקר מוח נאצי בשם יוליוס האלרפורדן, שערך ניסויים בבני אדם בזמן המשטר הנאצי וגם לאחריו, ואפילו כיהן לתקופה כראש המחלקה הנוירופסיכיאטרית במכון הקיסר וילהלם, שלימים נהפך למכון מקס פלאנק.

בראש ועדת החקירה עומד היסטוריון בכיר שאמר כי הוועדה החלה למיין את דגימות המח כדי להביא אותם בסופו של דבר לקבורה, אך זה ייקח זמן רב.
נרצחי השואה דגימות מוח מכון מחקר מינכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד