י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרב ברגמן: הסיבה לחילולי השבת ברכבת - כי אצלנו השבת חלשה

חבר מועצת גדולי התורה הרב מאיר צבי ברגמן שמע על חילול השבת ברכבת, שיצר משבר בקואליציה, ויצא בתוכחה לציבור שומרי התורה • בדברים כואבים הוא הדגיש כי בוודאי שיש לעשות הכול כדי לעצור את הביזיון, אך בראש ובראשונה - להתחזק

הגרמ"צ ברגמן. צילום: שוקי לרר
הגרמ"צ ברגמן. צילום: שוקי לרר

בעת שסיפרו מקורביו של הגרמ"צ ברגמן חבר מועצת גדולי התורה על חילול השבת ברכבת ישראל בעיצומה של יום השבת, הגיב הגרמ"צ בכאב גדול ואמר - "הרב מבריסק זיע"א היה אומר שהסיבה שאצל אלו שאינם שומרי תורה ומצוות שומרים יותר על קדושת יום הכיפורים היא לא מפני שאצלם יום הכיפורים יותר חשוב, אלא הסיבה היא כי אצלינו היום כיפור הוא קדוש ושמור ומחוזק יותר, ומכח זה זה משפיע גם על אחינו שאינם שומרי תורה ומצוות שיהיו שומרים יותר.

"אם באמת היה כזה חילול שבת בפרהסיה כנראה שאנחנו צריכים יותר להתחזק בכך, יותר להיזהר ולשמור, ללמוד הלכות שבת ולדקדק בהלכותיה יותר, ואם אנו נתחזק בכך זה בודאי ישפיע".

והמשיך הגרמ"צ ואמר, "אני נזכר שפעם בחור אחד הלך עם הראש ישיבה הרב שך זצוק"ל לטייל בליל שבת והגיעו עד סמוך לגבול של בני ברק, כמדומני שזה היה בסמיכות לרחוב הרא"ה, פתאום שאל הראש ישיבה את הבחור 'תגיד לי למה בכביש הזה לא נוסעים בשבת ובכביש הסמוך כן נוסעים בשבת?', השיב לו הבחור כי רחוב זה נמצא בני ברק והרחוב השני זה רמת גן. אמר לו הראש ישבה 'לא זו הסיבה, הסיבה היא כי כוח ההשפעה של שמירת השבת של החרדים מגיעה עד לכאן, עד לכביש הזה, ואם אנו היינו מתחזקים יותר בשמירת הייתה לכך השפעה יותר גדולה וגם בכביש הזה לא היו נוסעים'.

"ואלו הדברים שאמר רבי ישראל סלנטר זצוק"ל שאם יהודי משתמד בצרפת, ירחם ה', זה בגלל שבקובנא יש יהודי שמתרשל בעבודת ה' וזה משפיע". את דבריו סיים הגרמ"צ ואמר - "מלבד דרכי הפעולה שיש לעשות שח"ו לא יישנו דברים כאלו, אנחנו צריכים להתחזק בשמירת שבת וזה ישפיע".
הרב מאיר צבי ברגמן חילולי שבת רכבת ישראל חבר מועצת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד