ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הרב ברלנד במסר מוקלט מהכלא: "לא להתראיין, יכול להישאר 100 שנה בכלא"

הרב אליעזר ברלנד שיגר מסר מוקלט לחסידיו מבית הכלא, בו הוא אוסר עליהם להתראיין לכלי התקשורת מחשש שהדבר יזיק למערכה המשפטית: "כל אחד שמתראיין בתקשורת הוא גורם שעוד 10 שנים הרב צריך לשבת בבית סוהר" • האזינו להקלטה

הרב ברלנד בבית המשפט (יונתן זינדל, פלאש 90)
הרב ברלנד בבית המשפט (יונתן זינדל, פלאש 90)

הרב אליעזר ברלנד שיגר מסר מוקלט לחסידיו מבית הכלא, בו הוא אוסר עליהם להתראיין לכלי התקשורת מחשש שהדבר יזיק למערכה המשפטית שהוא מנהל בחודשים האחרונים. כך נודע ל"בחדרי חרדים". במקביל, הגרי"ד גרוסמן הגיע לבקר הבוקר את הרב ברלנד בכלא, השניים למדו בחברותאף שרו ורקדו.

בהקלטה שפורסמה בקו מידע של שובו בנים אינטרנשיונל, אומר הרב ברלנד לחסידים: "מבקשים מכולם לא להתראיין לתקשורת כי זה רק מביא נזקים לרב, והרב יכול להישאר 100 שנה בבית סוהר".

הרב הוסיף, "כל אחד שמתראיין בתקשורת הוא גורם שעוד 10 שנים הרב צריך לשבת בבית סוהר. שאף אחד לא יתראיין לתקשורת, לא איש לא אישה, אף אחד בעולם. אין רשות לעולם ועד".



ל"בחדרי חרדים" נודע כי הסיבה להוראה, נעוצה ככל הנראה בראיון שהעניק לאחרונה אהרן שוורץ, קמב"ץ שובו בנים ומחסידיו של הרב, לעיתון "מקור ראשון" בו אמר כי מעשיו של הרב אינם פליליים ואין לנו אפשרות להבין ולהגיע לעומק הכוונות של מעשי הרב. "כל מי שמכיר אותו יודע שאין בזה שמץ של תאווה, אלא רק השפעת שפע של הצדיק" אמר שוורץ.

שוורץ אף הוסיף כי הטענה הזו לא מוצגת במשפט מאחר והדבר יזיק לקו ההגנה של הרב ויגרום לנראות לא טובה במגזר החרדי. "וחוץ מזה" הוסיף שוורץ, "אנחנו יודעים שלגבי הנשים שהתלוננו לא היה דבר מעולם".

כאמור, בעקבות הדברים, שכנראה אכן גורמים נזק למערכת המשפטית, שיגר הרב מסר לחסידים וביקש מהם שלא להתראיין יותר לתקשורת. יחד עם זאת ב'שובו בנים' טוענים כי מסר זה של הרב שוגר כבר בתחילת חודש סיון.

יצויין כי ב'שובו בנים' קיימים שני קווי טלפון. האחד בניהול ב', והאחר בניהולו של שורץ. ההקלטה פורסמה אמש מחדש בקו של שורץ, כפי הנראה בעקבות כעס בקהילה על דבריו ל'מקור ראשון'.

מ'שובו בנים' נמסר: בניגוד למה שמנסים להציג מתנגדי הרב שכידוע לא בוחלים בשום צורה ודרך כדי להכפיש את מורינו הרב שליט"א, וגם הפעם חתכו את ההקלטה שלו כדי להטעות את הציבור. מדובר במסר שהרב העביר במוצאי חג שבועות כששהה ביוהנסבורג כפי שניתן לשמוע בהקלטה המלאה בקו המידע-שובו בנים. הרב לא התייחס בהקלטה לשום מקרה ספציפי רק צפה מראש את הרעש התקשורתי שיווצר ברגע שיגיע לארץ ואת העיוותים והשקרים שיופצו ושאנשים ימכרו הזיות ודמיונות לציבור.

"לכן הטיל איסור מוחלט להתראיין בשום צורה שהיא. משום מה אנשים שאינם מייצגים אף אחד ואינם מוסמכים עברו על האיסור, דבריהם סולפו, נכתבו בשמם דברים שהם לא אמרו ונגרם נזק מיותר. נקווה שאנשים ילמדו מכך את הלקח ונוכל להוכיח את חפותו הנחרצת של מורינו הרב בקרוב. בהזדמנות זו חשוב להדגיש אחת ולתמיד שהקו היחיד הרשמי של שובו בנים זה אך ורק קו המידע שובו בנים
הרב אליעזר ברלנד שובו בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד