כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הקונים הופתעו: סמל הכשר הבד"ץ הוסר מאריזות "כריות" בגלל בורגרים

צרכנים רבים הופתעו לגלות אריזות 'כריות' של חברת 'תלמה' ללא חותמת 'העדה החרדית', במקומה נכתב: "מוצר זה מיוצר במפעל תלמה בכשרות בד"ץ העדה החרדית". בדיקת 'בחדרי' מגלה: המוצר כשר, הסיבה - בורגרים • כל הפרטים

מוצרי תלמה (הדס פרוש, פלאש 90)
מוצרי תלמה (הדס פרוש, פלאש 90)

 

צרכנים שפנו ל"בחדרי חרדים" הופתעו לגלות אריזות של חברת "תלמה" ללא הכשר הבד"ץ. במקום זאת נכתב: "מוצר זה מיוצר במפעל תלמה שבכשרות בד"צ העדה החרדית".

הקונים המופתעים לא הבינו מדוע חותמת ההכשר הוסרה והאם המוצר אכן בהכשר הבד"ץ כפי שהופיע על גבי האריזה על כך שהמוצרים יוצרו במפעל בהכשר הבד"ץ.

אחד הצרכנים סיפר ל"בחדרי חרדים": "קניתי את חפיסת הכריות של חברת תלמה בסופר מרקט חרדי, ולתדהמתי כשהגעתי הביתה גילתי שהמוצר ללא חותמת כמו תמיד, אלא רק טקסט על כשרות העדה החרדית, ובעצם לא היה לי ברור האם זה באמת כשר".

מבדיקת "בחדרי חרדים" עולה כי בתלמה יצאו במבצע קופונים לרשת המבורגרים שאינה כשרה בהכשר הבד"ץ, מה שגרם להסרת חותמת הכשרות מהאריזות.

גורמים בכירים בעדה החרדית הסבירו ל"בחדרי חרדים" את פשר התעלומה. לדבריהם, רב שאינו משתייך לבד"ץ העדה החרדית, השלה את חברת יוניליוור שפרסום קופון להמבורגר על המארז יעבור בבד"ץ העדה החרדית והם יקבלו חותמת.

 

(האריזות ללא חותמת וקופוני הבורגר)






לדבריהם, החברה השקיעו כסף רב במבצע ומשראו שבבד"ץ העדה החרדית לא מאשרים פרסומים כאלו, הבטיחו בחברה שהדבר לא יחזור על עצמו וביקשו לאפשר להם להוציא את המשלוח שכבר יצא ללא חותמת אלא רק עם הטקסט בנוגע לייצור במפעל בהשגחת "העדה". לדבריהם, המוצרים אכן כשרים בהכשר הבד"ץ ומדובר במקרה חד-פעמי.

"אנו לא מאשרים פרסומים של קופונים ופרסומים, בכדי לא להטעות את הציבור שיחשוב שהמוצר שמוצע בקופון גם בכשרות בד"ץ העדה חרדית" אמרו הגורמים. "אנו לא נותנים לשום הכשר עם פרסום של קופון, אנחנו לא יכולים לאשר דברים כאלה כי אנו לא יודעים מה המוצר שמוצע לציבור".

מתלמה נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "הכריות שבאריזה הינם מוצר זהה לכריות שבאריזה הרגילה והם בכשרות המהודרת של בד"ץ העדה החרדית. אישור הבד"ץ על אריזת המבצע שונה מאחר ורק חלק מסניפי רשת בורגרים הם בכשרות מהודרת. אין כל שוני במוצר והוא בכשרות בד"ץ העדה החרדית וניתן לצרוך אותו ככל מוצרי כריות תלמה הנמצאים תחת כשרות המהודרת של בד"ץ העדה החרדית".

בדצ העדה החרדית תלמה יוניליוור בורגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד