כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בן 3 נשכח ברכב במשך שעות ואושפז במצב קשה

במשך שעות רבות - משעות הלילה ועד לשעות הבוקר - נשכח פעוט כבן 3 ברכב במועצה המקומית זרזיר. בשעות הבוקר הוא נמצא על ידי הוריו והובהל לבית החולים שכמצבו מוגדר קשה. במשטרה פתחו בחקירת נסיבות האירוע

אילוסטרציה (Gershon Elinson/Flash90)
אילוסטרציה (Gershon Elinson/Flash90)

ילד כבן 3 נשכח ברכב בלילה במועצה המקומית זרזיר, בבוקר פונה על ידי הוריו במצב קשה לבית החולים.

לאחר שני מקרים בהם נמצאו אתמול (ד') ילדים ללא פיקוח במודיעין עילית, ילד כבן 3 הובא הבוקר לבית חולים העמק כשהוא מחוסר הכרה וסובל ממכת חום. הילד אושפז במחלקת טיפול נמרץ לילדים כשמצבו מוגדר קשה.

מחקירה ראשונית של משטרת מחוז צפון עולה כי הילד ישן במהלך הלילה ברכב, ובבוקר נמצא ברכב על ידי הוריו ופונה לבית החולים, שם אושפז במחלקה לטיפול נמרץ ילדים כשהוא סובל ממכת חום ומצבו מוגדר קשה. במשטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות האירוע וגובים עדויות.

השארת ילדים קטנים ברכב ללא השגחה מהווה עבירה פלילית של סיכון חיים של קטין או חסר ישע. שארת תינוקות או ילדים קטנים ברכב, גם אם חלונותיו פתוחים, מסוכנת מאד בשל חוסר היכולת של גופם של התינוקות לווסת הטמפרטורה בעוד שהטמפרטורה ברכב עולה מהירות.

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2016 דווח בתקשורת על 400 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות/נעילה ברכב, בהם היו מעורבים 442 ילדים. 22 מן המקרים הללו הסתיימו במות הילד. בשנת 2016 אירעו 6 מקרי תמותה של ילדים, כתוצאה משכחה ברכב.

מבין כלל המקרים שתועדו, כ-60% עירבו השארת ילדים לבד ברכב, כ-40% הילכדות הילד בתוך כלי הרכב ופחות מ-1% שריפת רכב. מרבית המקרים היו במעורבות רכב פרטי (85%), אולם תועדו גם מקרי השארת ילדים או הילכדותם ברכבי הסעות (כ-10%), באוטובוס (כ-5%) וברכבת קלה (פחות מ- 1%).

קבוצת הגיל הבולטת היא של תינוקות ופעוטות בני 0-3 (כ-77% מכלל המעורבים בהיפגעות), כאשר פעוטות עד גיל שנתיים מהווים כ-42% מכלל המקרים המעורבים.

כ-70% מן המעורבים במקרים שתועדו היו בנים וברוב המקרים (כ-93%) בהם דווח על המגזר אליו היה שייך הילד, היו הנפגעים יהודים. כ- 56% מהמקרים שדווחו אירעו במהלך החודשים מאי - ספטמבר, שהם החודשים החמים בשנה.
שכחת ילדים ברכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד