י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יהב הפסיד שוב ובבעלזא 'הולכים על ראשו' בעיתון הבית

בית המשפט המחוזי לא קיבל את בקשת הערר של עיריית חיפה להוציא צו מניעה לכניסת הבנות ללמוד בבניין 'בית מלכה' של חסידות בעלזא בעיר. בתוך כך, בבעלזא יוצאים במתקפה חריפה בעיתון הבית: "הוא אינו חדל לרדוף באופן אישי את הציבור החרדי והוא מתנהל בברוטאליות". בעירייה אומרים: הצדדים נענו לבקשה לאחד שני הדיונים בעניין. קהילת בעלזא מוזמנת תמיד לפנות להנהלת עיריית חיפה

יונה יהב. צילום: פלאש 90
יונה יהב. צילום: פלאש 90

שוב מכה לראש עיריית חיפה יונה יהב: בית המשפט המחוזי לא קיבל את בקשת הערר של עיריית חיפה להוציא צו מניעה לכניסת הבנות ללמוד בבניין 'בית מלכה' של חסידות בעלזא בעיר. מנגד בסביבת יהב מפרשנים אחרת את ההחלטה המשפטית וציינים כי שני הצדדים הסכימו לבקשת השופט, לדון בצו העיכוב יחד עם הערעור.

כזכור, לפני כשבוע אימץ ביהמ"ש השלום בחיפה את עמדת עסקני חסידות בעלזא, בביטול צו המניעה שהטילה העיריה על הבניין החדש שנרכש, ואיפשר את המשך השיפוצים לטובת התלמידות ופתיחת שנת הלימודים.

עיריית חיפה הגישה ערר לבית המשפט ובלשכת ראש העיר אף הבהירו כי במידה ויפסידו במחוזי - יעתרו לבג"צ. כאמור, בשל ההפסד בבית המשפט צפוי יהב לעתור לבית המשפט העליון כדי לקבל סעד לעמדתו. השופטים קבעו דיון לאחרי החגים.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: הצדדים נענו לבקשת השופט לדון בצו העיכוב הזמני שבקשה הוועדה המקומית בעניין זה, יחד עם הערעור שידון ביום ה 22.9.16. עיריית חיפה הבהירה כבר בעבר כי היא אינה מנהלת מאבק כנגד קהילת בעלזא וילדיה. מדובר במאבק משפטי עקרוני על האופן בו מנוהלת העיר ונכסיה לטובת כלל התושבים. נמשיך להפעיל את כל האמצעים העומדים ברשותנו על מנת להגן על עקרונות אלה. בתוך כך, קהילת בעלזא מוזמנת תמיד לפנות להנהלת עיריית חיפה בכל דבר ועניין ואנו מחויבים להמשיך ולעשות הכול לרווחתם של הילדים תושבי העיר.

בתוך כך, בטאון חסידות בעלזא 'המחנה החרדי' יוצא מחר בהתקפה חריפה נגד יהב לראשונה וכותב כי ראש עירית חיפה יונה יהב הפך לרודף הציבור החרדי. "הוא אינו חדל לרדוף באופן אישי את הציבור החרדי והוא מתנהל בברוטאליות. אלמלא הכוחניות שלו הוא לא היה נבחר בבחירות המקומיות האחרונות. ערב הבחירות הוא הצליח לפצל את הכח החרדי נגדו באמצעות מהלכים שאינם מקובלים בדמוקרטיות ליברליות והתבטאנו בעדינות".

העיתון מציין גורמים חרדיים שאמרו "לא ברור מדוע קהילות חשובות בציבור החרדי עדיין הולכים עמו יד ביד. הוא היה נגד הציבור החרדי לאורך שנים והוא ממשיך להיות כזה. שום תועלת לטובת עולם התורה לא ניתן לראות מהאיש הזה. לא ברור מדוע ראשי קהילות חרדיות עדיין משתפים עמו פעולה".

עוד נכתב כי "כבר לפני שנים הוא נהג לפקוד את ישיבת בעלזא בעיר באופן אישי ולרטון על היעדר הגיינה בישיבה כשהוא מעלה כל מיני טענות ומענות. לפני שנים אחדות הוא ניסה למנוע תקציבים שקיבל ממשרד החינוך לטובת עשרות מוסדות בעיר, רובם מוסדות חרדים, ורק משום שלא היו מזוהים עמו פוליטית ערב הבחירות. מוסדות החינוך הללו עתרו לבג"ץ ולפני חודש ניצחו. בסופו של יום עירית חיפה נאלצה לחלק את התקציבים שעצרה בקופתה לאותם מוסדות חינוך".
בעלזא בחיפה יונה יהב ניצחון בית מלכה המחנה החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד