י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מתגוררים הרחק מבית הספר? בדקו את זכותכם להסעה

פורטל מיוחד באתר "כל זכות" מרכז את כל המידע על הסעות לבתי ספר וגנים במהלך שנת הלימודים • מה מגיע לכם וכיצד? כל הפרטים

מתגוררים הרחק מבית הספר? בדקו את זכותכם להסעה



מחר, יום חמישי, יסתיים באופן רשמי החופש הגדול ומאות אלפי תלמידים בישראל יחזרו אל ספסל הלימודים, עמוסים בחוויות ומלאים בהתרגשות לקראת השנה החדשה. בעוד שתלמידים רבים יעשו את דרכם לבית הספר ברגל או אפילו באמצעות הסעה של ההורים, ישנם לא מעט תלמידים הזכאים לקבל שירותי הסעות מביתם למוסדות החינוך השונים. כדי לסייע לכמה שיותר משפחות לממש את זכותן להסעה, ריכזו באתר "כל זכות" את כל המידע על ההסעות למוסדות החינוך בפורטל מיוחד. אז מי זכאי להסעה ובאיזה מקרים ניתן לדרוש גם את נוכחותו של מלווה בהסעות? הנה הפרטים:

הזכות להסעה לבתי הספר והגנים, היא זכות בסיסית העומדת לרשותם של התלמידים ומשפחותיהם בשני מקרים מרכזיים. במקרה הראשון, הזכות להסעה ניתנת לתלמידים שבאזור מגוריהם אין בית ספר או שהמוסד החינוכי נמצא במרחק העולה על 2 ק"מ מביתם במקרה של ילדים מגן חובה ועד כיתה ד’, ו- 3 ק"מ מביתם במקרה של תלמידי כיתה ה’ ומעלה. כמו כן, גם תלמידים הלומדים בחוות חקלאיות, מרכזים יומיים ואפילו תלמידי פנימיות, זכאים לשירותי הסעה מסודרים לפחות פעם בשבוע – הלוך וחזור מביתם. הזכות להסעה למוסדות החינוך, עומדת הן לרשותם של תלמידים הלומדים במערכת החינוך הרשמי והן לתלמידים הלומדים בחינוך המוכר שאינו רשמי.

ומה לגבי תלמידים עם צרכים מיוחדים? תלמידים עם מוגבלויות הנובעות מנכות, מחלה או פציעה, זכאים גם הם להסעה מסודרת למוסד החינוכי, אם אינם יכולים להגיע בכוחות עצמם בשל מוגבלותם, ללא תלות במרחק הנסיעה. בהקשר זה, נזכיר שגם תלמידים הלומדים בחינוך המיוחד, זכאים להסעה מביתם למוסד החינוכי בו הם לומדים ובחזרה, במימון מלא של המדינה. זאת ועוד, ילדים המתמודדים עם הפרעות התנהגותיות, מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם או אפילו שיתוק מוחין, עשויים להיות זכאים בנוסף להסעה גם לליווי מיוחד של מבוגר נוסף, מעבר לנהג ההסעה. עם זאת, חשוב להדגיש - רשות מקומית המסיעה ברכב אחד חמישה ילדים (או יותר) עם מוגבלות, נדרשת על פי חוק להסיע את התלמידים ברכב בטיחותי מיוחד, המתאים לסוג המוגבלות איתה מתמודדים התלמידים.
כל זכות הסעות בית ספר החופש הגדול זכאות להסעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד