י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מיזם אזרחי חדש: יוצאים לשמור על הדרך!

עשרות אזרחים כבר הצטרפו למיזם חדש של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשיתוף אגף התנועה ועמותת "נתיב בטוח", במסגרתו יתעדו וידווחו על עברייני תנועה, במה שעשוי לצמצם באופן דרסטי את הקטל בכבישים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בשורה רעה לעברייני התנועה ובשורה טובה לכל שאר משתמשי הדרך: מיזם אזרחי חדש עשוי לצמצם באופן דרמטי את מספר עבירות התנועה, וכתוצאה ישירה מכך - להציל חיי אדם רבים ולמנוע תאונות דרכים 'מיותרות'.

מדובר במיזם 'שומרי הדרך' שראשיתו ביוזמה אזרחית ואשר כעת נכנס לפעילות מלאה בחסות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ועמותת נתיב בטוח, בתיאום ושיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל. ייחודו של המיזם הוא השימוש בחוכמת ההמונים – מתן האפשרות לכל אזרח, הפועל מתוך אחריות אישית ומוסרית לנושא הבטיחות בדרכים, לתעד עבירות תנועה חמורות באמצעים דיגיטליים מתקדמים.

במסגרת המיזם, עשרות ומאות אזרחים שעומדים בתנאי ההתאמה יהפכו ל'שומרי דרך', במכשיר הסלולרי האישי שלהם תותקן אפליקציה מיוחדת אשר תתעד את המתרחש בכביש בזמן הנסיעה. היישום מופעל בטרם תחילת הנסיעה, ומצלם באופן רציף את הכביש ואת כלי הרכב הנראים מהשמשה הקדמית. כאשר המתנדב מבחין בעבירת תנועה הוא נותן הוראה קולית השולחת את הדיווח באופן אוטומטי ומאובטח למרכז הסינון והבקרה שהוקם ברשות הלאומית. כל תיעוד שמתקבל נבחן בקפידה בכדי לבדוק האם ניתן לזהות בבירור את עבירת התנועה ופרטי הרכב, ואת סוג העבירה שנצפתה.

תיעודים של עבירות תנועה מסכנות חיים מועברים באופן מסודר למשטרה, כאשר לה נותר רק לטפל בנהגים הסוררים בהתאם למקרה, ולהטיל עליהם קנסות ואף נקודות.

המיזם הופעל כפיילוט מחודש פברואר, במסגרתו כבר נפתחו מאות תיקים נגד עברייני תנועה. מרגע השקתו הרשמית לפני חודש, כבר נרשמו למעלה מ-10,000 אזרחים הרוצים להתנדב ולקחת בו חלק. בימים אלה החל סבב גיוס המתנדבים הראשון שיגדיל את פריסת המתנדבים ברחבי הארץ.

במשטרה מברכים על הפרויקט ומציינים כי הוא הופך את האזרחים למכפילי כח של משטרת התנועה. כך, אם עד כה נהג עבריין שלא ראה ניידת משטרה באופק הרשה לעצמו לעבור על החוק, כעת הוא יחשוש לעשות זאת – שמא יתועד על ידי 'שומרי הדרך'.


להצטרפות ל"שומרי הדרך" לחצו כאן

לפרטים נוספים אודות המיזם לחצו כאן

לדברי מנכ"ל הרשות, רו"ח מרדכי בהירי דואני: "מדובר במיזם חשוב הנותן בפעם הראשונה את הכוח לאזרחים באמצעות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת וחיבור לרשויות החוק. אנו ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים שוקדים כבר במשך שנה על הפרויקט יחד עם עמותת נתיב בטוח ואגף התנועה, במטרה למקסם את יעילותו ולהבטיח כי אכן יסייע בהפחתת תאונות הדרכים. אם אנחנו, ציבור הנהגים נחשוש כי הנהג שבטור לידינו או מאחורינו מצלם אותנו, נתחיל לחשוב פעמיים אם לבצע עבירת תנועה. מרגע השקת הפרויקט משרדי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מוצפים בפניות של אזרחים, שגם להם נמאס מהמצב בכבישי ישראל ורוצים להצטרף לפרויקט ולשנות את תרבות הנהיגה בישראל".
קטל בדרכים שומרי הדרך מיזם אזרחי דיווח קנסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד