י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בנט: "לא אקבל אפליה של אף ילדה ספרדיה"

שר החינוך שוחח עם גולשים בפייסבוק לקראת פתיחת שנת הלימודים מחר, ושיחרר איום לעבר מנהלים שיפלו תלמידות צעירות על רקע עדתי

נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

שר החינוך נפתלי בנט יוצא הערב (ד') בהתקפה נגד האפליה בבתי הספר על רקע עדתי, במענה לשאלות שהפנו אליו בשידור חי בחשבון הפייסבוק שלו אמר השר בנט כי "יעניש מנהלי מוסדות בסנקציות כלכליות".



השר בנט נשאל בפייסבוק האם יש אכיפה של המדינה כלפי מוסדות שמפלים על רקע עדתי? והגיב כי "חד משמעית כן. אני לא אקבל שום אפילה לילדה בגלל שהיא ספרדייה, לא בחינוך הרגיל ולא בחינוך החרדי. מנהל שיפלה יפגע ויהיו עליו סנקציות כלכליות ואני לא אקבל כזה דבר."

מוקדם יותר היום סגן שר החינוך מאיר פרוש פתח את שנה"ל במוסד הפטור "זיכרון תורת משה", המלמד בשיטת 'זכרו', שפתח את שנת הלימודים היום. אל סגן השר התלווה סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש.

במהלך הפגישה אמר סגן השר למנהלי החיידר: "פתחתי את שנה"ל כאן, בכדי לחזק את מוסדות הפטור. גם אני, בניי ונכדיי, למדו ולומדיםבמוסדות פטור".

עוד הוסיף, "כזכור לפני כחודש עבר החוק להסדרת תקצובם של מוסדות הפטור, ועד עתה התנהלות המשרד מול המוסדות הייתה שטח הפקר, והייתה נגיסה במעמד הפטור והעצמאות של המוסדות. כעת הגענו להבנות שימנעו התנהלות כזו. אנו נעשה הכול בכדי לעלות את תקצובם של מוסדות אלה".
שר החינוך בנט אפליית ספרדים שנת הלימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד