י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בשעה טובה: 2,232,172 פתחו הבוקר את שנת הלימודים תשע"ז

השמחה וההתרגשות בשיאה - 158,958 ילדים צעירים יפסעו הבוקר לראשונה בחייהם אל בית הספר • הרב הראשי לישראל שבנו יהודה בן ה-6 עולה לכיתה א': "למרות שזו לא הפעם הראשונה, בכל פעם זה מרגש מחדש. עלינו להשקיע עוד ועוד בחינוך"

תלמוד תורה, צילום: מנדי הכטמן, פלאש90
תלמוד תורה, צילום: מנדי הכטמן, פלאש90

2,232,172 תלמידים פתחו את שנת הלימודים הבוקר (ה') בבתי הספר ובגנים ברחבי הארץ, מתוכם כ-158,958 יתחילו את כתה א' ו-123,497 יסיימו 12 שנות לימוד בבית הספר.

ההתרגשות והחגיגיות בשיאה. לא מעט בתי ספר ברחבי הארץ הגיעו עד לפתיחת שנת הלימודים בחוסר ודאות, ונראה כי בסופו של דבר לא פרצו סכסוכים משמעותיים שימנעו את פתיחת שנת הלימודים כסדרה.

בין ההורים הנרגשים השולחים את ילדם לכיתה א', לא אחר מאשר רבה הראשי של ישראל - הרב דוד לאו, שבנו יהודה בן השש ייכנס לכיתה א' בתלמוד תורה בירושלים. בשיחה עם כלי התקשורת אמר הרב כי למרות שזו לא הפעם הראשונה בה הוא שולח ילד לכיתה א', כל פעם מרגשת מחדש.

"שוחחתי אתמול עם כמה מנהלים ומורים ברחבי הארץ", אמר הרב, "ביקשתי לאחל לכל ההורים והתלמידים שיצליחו בשנה הקרובה בלימודיהם. אני קורא להורים לומר פרק תפילה בטרם ייצאו לבית הספר עם הילדים והילדות. 'כי מלאכיו יצווה לך לשמרך בכל דרכיך, השם ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם'".

הרב לאו הוסיף ואמר כי "חינוך הילדים בדרך ישראל ובחינוך למסורת ולתרבות, היא הערובה לקיום והמשך העם היהודי כעם הספר והמשך לדורות הקודמים, על כולנו להשקיע עוד ועוד בחינוך כי זו המשימה העליונה שלנו כהורים, ושלנו כמורים, לגדל ולחנך את ילדי ישראל באהבה".

שר החינוך נפתלי בנט: "זהו בוקר של חג. שנת הלימודים החלה היום כסדרה. אנחנו ממתנים לכל ילדיי ישראל בזרועות פתוחות. מערכת החינוך היום היא אישית ומקצועית מתמיד. צמצמנו את מספר התלמידים בכיתה ל 28 בממוצע בלבד בכיתות א-ב, והוספנו סייעת שנייה בכל גני הילדים, על מנת שכל ילד יזכה ליותר חום ואהבה. מערכת החינוך מתמקדת היום במצוינות לימודית וערכית. שתהיה לכל ילדיי ישראל שנת לימודים מוצלחת".



שלום כיתה א שנת הלימודים הרב הראשי לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד