י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הנשיא ריבלין אומר: "לימודי ליבה לא נלמדים מתוך כפיה"

בפורום הפיס לחינוך הביע הנשיא ריבלין התנגדות בנוגע לכפיית לימודי הליבה על הציבור החרדי

הנשיא ריבלין
הנשיא ריבלין

בחולון התקיים זו השנה העשירית, פורום הפיס לחינוך - הכנס האסטרטגי השנתי הגדול בישראל בתחום החינוך. בפורום הפיס לחינוך השתתפו נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מכבים רעות חיים ביבס, מנהל החינוך העולמי של חברת Apple ג'ון קואץ' ועוד.

הנשיא רובי ריבלין התייחס לנושא לימודי הליבה במגזר החרדי ואמר: "החרדים כהיום מבינים יותר ויותר את הצורך שלהם, להיות במצב שבו למרות הרצון הבלתי מתפשר שלהם לחיות כעדה ובאורח חיים המקובל עליהם כמו שהם רוצים. היות וכך, כשמדברים על ליבה חייבים לדעת 'לימודי ליבה לא נלמדים מתוך כפיה' ליבה צריך לבוא מתוך הכרה כדי להשתלב בחיים הכלכליים, בהחלט שתלמידי חכמים הם חשובים ביותר, ומי שמסוגל להיות תלמיד חכם זה חשוב".

עוד הוסיף הנשיא ריבלין: "היה לי ויכוח עם ח"כ יאיר לפיד על נושא הכפיה האם באמת יכולים לכפות על החרדים או על הערבים אמונות שאנחנו חיים בהם, פעם היינו מתווכחים על הנושא של כניסת חיי הציונות לאוכלוסיות השונות בחברה הישראלית, כהיום אין ויכוחים היות והשיח מפלג בין האוכלוסיות השונות".

לסיום אמר: "לימודי הליבה נגישים גם לאוכלוסיה החרדית. זה רק עניין של הרצון שלהם, ככל שנמעיט בכפיה עליהם הם יבינו יותר ויותר את הצורך, המצב היום בשטח הוא שהמכללות מלאות בחרדים המבקשים לבוא וללמוד בהם".

יו"ר מפעל הפיס, אלוף (מיל') עוזי דיין: "החינוך הינו התשתית הלאומית הבסיסית לצמיחה וקידמה ונותן את ההזדמנות השווה בחיים לכל נער ונערה. מפעל הפיס מקצה את כל רווחיו לחברה הישראלית והחלק הארי מוקדש לחינוך במובן הרחב של המילה. כך נמשיך".
הנשיא ריבלין לימודי ליבה שנת הלימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד