י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

58 בנות לא החלו ללמוד הבוקר בגלל סירוב מנהלי הסמינרים

410,000 תלמידים חרדים החלו את שנת הלימודים במחוז החרדי במשרד החינוך, שרושם צמצום בכל הקשור לבעיות קבלת תלמידים, ועליה במספר התלונות שטופלו לשביעות רצון ההורים • מנהל המחוז זימן עשרה מנהלי סמינרים לשימוע במשרד

58 בנות לא החלו ללמוד הבוקר בגלל סירוב מנהלי הסמינרים
בית יעקב, אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל פלאש90

המחוז החרדי פתח הבוקר את פתיחת שנת הלימודים בחינוך החרדי, זאת לאחר שמנהל המחוז החרדי סיים הבוקר סבב שיחות עם מנהלי רשתות החינוך הגדולות ומנהלי המחוז החרדי. את תחילת שנת הלימודים פתחו במחוז החרדי כ-410000 אלף תלמידים.

לפי המספרים שבידי 'בחדרי חרדים', במחוז החרדי טופלו השנה בוועדות הערר 221 תלמידים ותלמידות, מתוכם 169 טופלו לשביעות רצון ההורים. 34 מהפונים נדחו, 18 עדיין בטיפול ותוצאות  סופיות יינתנו כבר בימים הקרובים.

הסיבה לעלייה השנה במספר הפונים היא הכנסת הנהלים של המחוז החרדי המאפשרים גם לבתי ספר יסודיים וגנים להגיש עררים. בשנה שעברה לדוגמה הגיעו רק 75 פניות לועדות ערר, מתוכם 69 פניות טופלו לשביעות רצון ההורים וארבע נדחו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השנה אף נרשמה ירידה במספר הבנות שלא יתחילו השנה את שנת הלימודים כתוצאה מסירוב הסמינרים לקבל את שיבוץ הרשויות המקומיות - 58 בנות לא יפתחו את שנת הלימודים כתוצאה מסירוב הסמינרים לקבל את פתיחת שנת הלימודים, לעומת 222 תלמידות בשנה שעברה.

מנהל המחוז החרדי כבר זימן לשימוע את עשרת מנהלי הסמינרים שסירבו לקלוט את הבנות, והודיע כי הוא מתכוון לנקוט יד קשה בנושא. יחד עם זאת צפויות מספר שביתות נוספות של הורים בשל  בעיות מקומיות עם הרשויות המקומיות הנוגעות לאי הבנות בעניינים שונים שאינן תלויות במשרד החינוך.

בנוסף, השנה הצליח המחוז היריד להעניק רישיונות ל-90 אחוז ממוסדות החינוך החרדי עוד טרם פתיחת שנת הלימודים לעומת 50 אחוז בשנה שעברה, מה שמאפשר למוסדות החינוך להתחיל לקבל את תקציבי משרד החינוך עם פתיחת השנה ולא להמתין חודשים ארוכים עד להשגת הרישיון ולהתקיים על הלוואות עד לקבלת הרישיון המיוחל, והתקציב של משרד החינוך.

בנוסף יצא השנה המשרד ברפורמה משמעותית בנושא הרישוי והעניק למוסדות החינוך אפשרות לקבלת רישיון לחמש שנים במקום שנה. מדובר בשינוי שחוסך למוסדות החינוך עשרות אלפי שקלים בהוצאת אישורים. יחד עם זאת יש לציין כי רוב המוסדות קיבלו אישורים למספר שנים נמוך יותר בשל הגבלת שהטילו הגורמים המאשרים הנוספים דוגמת משרד הבריאות.
סמינרים אפליה בחינוך החינוך החרדי המחוז החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד