י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מאבק המוזיקאים: מי יפיק את לחנו של בן האדמו"ר?

הניגון הפופולארי של המשפיע החסידי, בנו של האדמו"ר מזוטשקא, צובר פופולריות - והוא החליט לפנות לבעלי המנגנים שיעבדו אותו באופן מקצועי

מאבק המוזיקאים: מי יפיק את לחנו של בן האדמו"ר?
ך

מאורע מעניין מתרחש בעולם החסידי בשבועות האחרונים כאשר המשפיע החסידי הנודע הרה"צ ר' אשר ישעי'ה רוזנבוים, בנו של כ"ק אדמו"ר מזוטשקא, פנה לגדולי בעלי המנגנים החסידיים הלא המה יענקי דסקל ופנחס ביכלר מנצח מקהלת מלכות, וביקש מהם להפיק את לחנו הפופולארי 'והנה ה' ניצב עליו'.

כדי להבין למה, הנה רקע קצר: המשפיע ר' אשר ישעי'ה מפורסם זה מכבר בשיחותיו ובדרך חינוכו המיוחדת, כאשר בד בבד נודע בלחניו המיוחדים המושרים בחבורות עובדי ה'. אלא שבאחרונה תפס אחד מלחניו 'והנה ה' ניצב עליו' תאוצה, ומזה כמה חודשים הוא זוכה לעלות על שולחנותיהם של גדולי האדמורי"ם בארץ ובחו"ל, כאשר במקביל הוא עושה דרכו היישר אל אולמי השמחות ובמות החתונות.

אלא שכאן גילה המשפיע למורת רוחו, כי הניגון הופך לחומר שאינו ביד היוצר... כל זמר וכל אמן עושה בו כאוות נפשו לטוב ולמוטב, השיר מאבד מחינו ומטהרתו וגרסאות נפוצות לו כהנה וכהנה. באשר כך יצא לראשונה המשפיע מגדרו וביקש לראשונה לראות את לחנו מבוצע ביד אמן בהגשה חסידית טהורה וראויה לשמה, שתהיה גרסה רשמית מדוקדקת ומכבדת מטעמו ליצירה אותה יצר.

לשם כך הוא פנה אל המעבד והמנצח פנחס ביכלר ואל בעל המנגן יענקי דסקל והפקיד בידיהם את המלאכה הגדולה, כאשר בימים אלו נמצאת ההפקה בישורת האחרונה, עליה תהיה חתומה מקהלת הדגל החסידית – מקהלת 'מלכות' ויענקי דסקל, כאשר גם ילד הפלא דוד פולק נוטל חלק בהפקה.

טעימה מהשיר
מלכות 'והנה ה' ניצב עליו' זוטשקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד