כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שני מאכערים נעצרו בחשד לקידום טיפולים בבית חולים

נעצרו שני חשודים, מירושלים ומביתר עילית, שהציעו 'שירותי רפואה פרטיים' וקידום תורים לחולים בבית חולים - תמורת תשלום כספי • אחד מהם הציג עצמו כעוזר של ליצמן

צילום אילוסטרציה: יחצ בילינסון
צילום אילוסטרציה: יחצ בילינסון צילום: יחצ בילינסון

אברך מביתר עילית בת 26 נעצר אתמול על ידי יחידת ההונאה של המשטרה בחשד שהציע 'שירותי רפואה פרטיים' וקידום תורים לחולים בבית חולים תמורת תשלום כספי.

יחידת ההונאה של המשטרה עצרה שני חשודים, תושב ירושלים ותושב ביתר עילית, החשודים בעבירות מרמה, הונאה ואף חשד לשוחד. מעצר החשוד המרכזי בן 26 מביתר עילית הוארך אתמול על ידי בית משפט השלום בירושלים עד ליום ראשון הקרוב והחשוד השני, נהג מונית, שוחרר בתנאים מגבילים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החשוד המרכזי הציג את עצמו כעוזרו של שר הבריאות יעקב ליצמן וכך ניסה לקדם תורים.


מפקד יחידת ההונאה רפ"ק איזיק סימון, מספר על החשדות

ראשיתה של החקירה בתלונה שהוגשה במשטרה על ידי קב"ט בית חולים בירושלים לפיה החשודים פועלים מול גורמים שונים בבית החולים במטרה לקדם עניינים רפואיים פרטיים של חולים תמורת תשלום כספי אותו גרפו לכיסם.

החשודים מוכרים ככאלו שמציעים עזרה לקיצור תורים לבדיקות וקידום עניינים רפואיים שונים וזאת תמורת תשלום כספי. בני משפחות החולים היו פונים לחשוד המרכזי אשר היה פועל מול גורמים בבית החולים לקידום עניינם, ואילו החשוד השני, נהג המונית, היה נשלח מטעמו לבני המשפחה ולוקח את התשלום, אותו סיכמו מראש, שהיה מועבר במזומן במעטפה.

ממצאי החקירה וכפי שעולה עד כה החשודים פעלו בשיטה זו מזה מספר חודשים וכי היקף ההונאה עומד על סך אלפי שקלים.

כמו כן, במסגרת החקירה נבחנת מעורבותם של רופאים וגורמים רפואיים בבית החולים, בחשד שקיבלו שוחד מהחשוד המרכזי.

החשוד המרכזי קשר את עצמו לאירועים. החקירה נמשכת.

במשטרה מבקשים ופונים לציבור הרחב בדרישה שכל מי שנדרש לתת כספים באופן פרטי עבור קידום תורים או טיפול רפואי לכל מאן דהו לפנות למשטרה הקרובה למקום מגוריו ולהגיש על כך תלונה.

מהמשטרה נמסר כי "מדובר בחקירה מורכבת של חשודים אשר ניצלו את סערת הרגשות ומצבם הרגיש של חולים ובני משפחות חולים וביצעו מעשי הונאה ומרמה תמורת בצע כסף. המשטרה תפעל למצות את החקירה ולאסוף ראיות מוצקות כנגד כל מי שמעורב בפרשה".
בית חולים קידום תור מאכער רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד