כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עדיף לבלוע צפרדעים, האלטרנטיבה גרועה

הרמזים על בחירות קרבות מתגברים, אך לחרדים עדיף למשוך ככל שניתן את הממשלה הנוכחית - כי יותר טוב מזה הם יתקשו להשיג

עדיף לבלוע צפרדעים, האלטרנטיבה גרועה

האם ההתקפלות המפוארת והנסיגה החד צדדית של ראשי יהדות-התורה וש״ס, ממאבק חריף ובוטה בגין חילולי השבת הפומביים, מלמדים על חשד אמיתי מגורל ועתיד הקואליציה המיטיבה? האם החריקות מכיוונו של השר ישראל כץ, מלמדות על תחילת מאבק שליטה עתידי בליכוד שאחרי נתניהו?

גם פעילותו, תגובותיו, התבטאויותיו של השר נפתלי בנט מלמדות על בחירות קרבות. בנט מכוון גבוה, לשפיץ. זה לא סוד. נדמה שקצת אצה לו הדרך והחיפזון - מהשטן. ככל שמטפסים יותר גבוה, הנפילה יותר ארוכה, יותר כואבת ולפעמים נגמרת בהתרסקות. ויכוחיו הפומביים עם רוה״מ תופסים כותרות ויוצרים אווירה עכורה.

בינתיים, הצמד ביבי-בנט אחוזים זה בגרונו של זה, תאומי-סיאם שלא יכולים להפרד. לזה אין קואליציה חליפית וזה איש ימין ששוב הפיל קואליציית ימין... ״לא לבלוע ולא להקיא״.

בנימין נתניהו אלוף בדחיקת והרחקת מתחרים פוטנציאליים על כסא מלכותו. למזלו של בנט, הוא במפלגה עצמאית, הסרה למרותו. הוא הרימה מהקרשים, נתן לה חיים חדשים ועתיד. מעמדו כיו״ר המפלגה מבוסס. המניפולציות הטיפוסיות של ״הרעיה והבעל״ המלכותיים. לא עושים עליו רושם. הוא והשרה איילת שקד מכירים את זה מקרוב, מבפנים. הוא היה שם בן בית.

לאחרונה שוב הוחרפו הטונים והצרימות בין השניים. האם זה קשור לידיעה הבלעדית של הפרשן אמנון אברמוביץ שלאחרונה ביבי מעלה הרהורי פרישה? האם זה קשור לאיזושהיא התקדמות בחקירות העלומות נגד ראש הממשלה ואולי התנהלות בני ביתו הקרובים?

האם ״עיתוי״ רמיזותיו של אהוד ברק ל״התנהלות פוגענית חריגה״ של רוה״מ, הפוגעת בבטחון ישראל, לדבריו. גם היא על רקע ״הרגשות״ של זעזוע ואולי ״מפץ״ במערכת הפוליטית?

בסביבתו הקרובה של רוה״מ בנימין נתניהו דוחים את כל הספקולציות. לדברי המקורבים, בנימין נתניהו כבר ״מכין״ את הקדנציה הבאה. לשם כך הוא החל במסע פגישות עם מערכות העיתונים ועיתונאים מכל המגזרים. גם ההדלפות על פגישות וניסיונות לצרף את בוז׳י הרצוג בראשות המחנה הציוני או חלקו לממשלה, מכוונות כבר לקדנציה הבאה...

לדבריהם, החקירה שעדיין מתנהלת, תסתיים כמו כל קודמותיה ב״פיאסקו״ שיבצר את מעמד נתניהו, ״תזלזל״ בתקשורת הלעומתית ובתקשורתנים העוינים ותיתן לבנימין נתניהו רוח גבית ותמיכה בקרב מצביאיו הפוטנציאליים.

מאבקי וכעסי בנט מוסברים, בצורך של נפתלי בנט ״בבידול״ מוחלט וברור, מהליכוד ונתניהו. שורשיו של הצורך, בכעס על גזילת המנדטים על ידי ביבי, בישורת האחרונה של הבחירות האחרונות. בנט חייב ״למצב״ את מפלגתו ועצמו בקרב קהל המצביאים הפוטנציאלי, כסמן הימני והגורר ימינה, של קואליצית ימין-מרכז גם כשהליכוד בראשות נתניהו במרכזה. רק בנט מגן ההתנחלויות, ההתיישבות ביהודה ושומרון והחינוך הדתי לאומי.

גורם פוליטי נוסף שצריך לשים אליו לב, השר לשעבר גדעון סער. בעבר סער אותת שהוא מתכונן לחזור, רק בזמן המתאים! דווקא השבוע, גדעון סער שלח אות חיים והתבטא בחריפות יתירה נגד נפתלי בנט ואמירותיו. סער בחר לחזור לשיח הפוליטי דווקא כ״גורם מאזן״ ומאוזן. לא כקיצון נפתלי-בנט. האם גם גדעון סער ״יודע״ משהוא על כוונותיו העתידיות של בנימין נתניהו? תחתיו, הוא לא מתכוון לכאורה לחזור ולהתמודד.

הציבור החרדי צריך להיות מודאג. ״הקואליציה״ הנוכחית תיקנה את עוולות וקיצוצי הקואליציה הקודמת, האסונית לציבור החרדי. כן ביבי, או ליכוד בהנהגה אחרת, הם תמיד יחפשו לשתף מפלגת מרכז נוספת. הרצוג או יורשו בהנהגת המחנה הציוני זה ״הרע במיעוטו״. יש עתיד, בהנהגת לפיד ופירון כבר גילו טלפיהם.

החיבור של הקואליציה הנוכחית ״כוחו בחולשתו״. זו קואליציית ה״בדיעבד״. כולם בולעים צפרדעים ומחייכים. יחסי ליברמן נתניהו לא יותר טובים מיחסי בנט נתניהו. אהבה אין שם. כולם בולעים ושותקים.

ראשי הציבור החרדי הפנימו ומהר. עתיד היחסים, הצרכים האמיתיים של עולם התורה והציבור, הבעיות העומדות על הפרק, גיוס וחינוך. הפעם גם המפלגות החרדיות ״בלעו צפרדע״. טוב שכך. האלטרנטיבה הרבה יותר גרועה.
צפרדע בנימין נתניהו חקירה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד