י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

החרדים נגד טראמפ: מדיניות ההגירה תזיק לישראלים שירדו

בעיה חדשה למגזר החרדי בארה"ב לתמוך במועמד הרפובליקני: מדיניות ההגירה הנוקשה עליה הכריז טראמפ, עשויה לפגוע באופן ישיר באלפי חרדים השוהים באופן בלתי חוקי בארצות הברית, ויכולים להפוך לעבריינים בכל רגע

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הציג אתמול (ד) בלילה בפיניקס שבאריזונה את מדיניות ההגירה שלו. בנאום שנשא טראמפ הוא נשבע כי מהגרים המתגוררים בארצות הברית באופן בלתי חוקי לא יזכו לקבל מעמד תחת נשיאותו ויהיו חייבים לשוב לארצם.

"ביום הראשון שאני נכנס למשרד אני פונה מידית למשרד הפנים, למשרד לביטחון פנים ולמשרד המשפטים, שיכינו עבורי מסמך הגירה נוקשה. אנשים ידעו שהם לא יכולים להסתנן סתם ככה לאמריקה ואח"כ איך שהוא לקבל אזרחות. המסר שלי לעולם הוא 'לעולם לא תוכל להיות אזרח אמריקני על ידי כניסה בלתי חוקית'", אמר דונאלד טראמפ וזכה לתשועות מהקהל.

יצוין כי בארה"ב חיים כיום כ-11 מיליון מהגרים בלתי חוקיים, מרביתם ממקסיקו ומארצות אחרות - כולל מישראל, ובשל כך נושא ההגירה הוא אחד הנושאים המרכזיים שעומדים על סדר יומה התקשורתי של ארה"ב. בנושא זה, טראמפ השמיע לאמריקנים את מה שהם רצו לשמוע והם הריעו לו, אך מי שלא אהב את 'מדיניות ההגירה הקשוחה' של טראמפ, היו דווקא הציבור הישראלי או ליתר דיוק הציבור החרדי המתגורר בארה"ב, אשר חלקם שוהה בארה"ב באופן "בלתי חוקי".

אין זה סוד שמדי שנה מהגרים לארה"ב אלפי ישראלים, בהם לא מעט יהודים חרדים, שעוזבים את הארץ כדי לנסות את מזלם ולהתחיל מחדש בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. בפועל, העניין לא כל כך פשוט, מהגר בלתי חוקי ששהה בארה"ב אפילו יום אחד ללא ויזה, נחשב עבריין והויזה שלו מבוטלת, אם הוא שהה באופן בלתי חוקי מעל 180 יום, הויזה שלו לארה"ב נפסלת, והוא לא יוכל להיכנס יותר לתחומי ארה"ב למשך 3 שנים, אם שהה באופן בלתי חוקי למשך שנה, תישלל ממנו הויזה למשך 10 שנים.

יהודי חרדי משכונת רמות בירושלים, המתגורר עם משפחתו בשכונת בורו פארק בברוקלין, אומר ל'בחדרי חרדים': "אני הגעתי לפה פעם ראשונה כמשולח, הייתי צריך לחתן את בני הבכור ולא היה לי אגורה בכיס, היו לי חובות מעל ומעבר לראשי. הצטיידתי במכתבי תמיכה של רבנים ויצאתי לקושש תרומות. הקהילה החרדית כאן בארה"ב היא קהילה של חסד, דאגו לי פה לאכסניה טובה ולאוכל, ואפילו לדרייבר - ותוך זמן קצר יחסית חזרתי עם סכום נכבד לארץ, וחיתנתי את בני הבכור בכבוד.

"כל זה היסטוריה, אחרי החתונה ארזתי את משפחתי עם שמונת הילדים ועברנו לכאן. יצאנו מהארץ באשרת ויזת תייר ומאז אני פה. אני מתפרנס פה יפה ומפעם לפעם אני יוצא לגיחה של איסוף תרומות, וחוזר עם סכום כסף שמספיק לי לחיות בכבוד למשך חודש לפחות. הבעיה היחידה היא שאני לא יכול לצאת לישראל, לא ראיתי את הורי ואת משפחתי כבר מאז שעזבתי את הארץ. מפעם לפעם עושה משטרת ההגירה 'פשיטה' על שכונות חרדיות או על חנויות ועוצרת את האנשים הבלתי חוקיים, ואז זה מצב לא נעים. יש לי שכן חרדי עם משפחה ששוטר עצר אותו בגלל עבירת תנועה, אבל אז התברר שהוא בלתי חוקי, הוא אפילו לא הספיק לחזור הביתה לקחת את הטלית ותפילין שלו. השוטר העביר אותו באזיקים לחקירה ארוכה ומתישה, ונותרו לו 8 שעות לארוז את עצמו ואת משפחתו ולחזור לארץ".

עסקן הגירה בויליאמסבורג אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו עוקבים בדריכות אחר הבחירות לנשיאות, אנחנו הציבור בויליאמסבורג וביתר החסידויות נצביע עבור הגב' קלינטון, מדיניות ההגירה הנוקשה שינהיג טראמפ היא אמנם נגד השוהים הבלתי חוקיים ממקסיקו, אבל היא תחול גם על כל השוהים הבלתי חוקיים. אנחנו העסקנים שוברים את הראש כיצד לפתור בעיות של משפחות חרדיות בלתי חוקיות שנקלטו בקהילות שלנו בויליאמסבורג, בבורו פארק, בלייקווד, במונסי ובמונרו. יש לנו עשרות בחורי ישיבה שמגיעים כאן לישיבה ומקבלים תחילה ויזת סטודנט, ואח"כ איך שהוא נטמעים בקהילה ומסדרים לעצמם ויזה.

"הבעיה היא שחוקי ההגירה והמאבק נגד השוהים הבלתי חוקיים, הופכים נוקשים יותר ויותר. אם בעבר מאכערים או עורכי דין, יכלו תמורת כסף לסדר ויזות או גרין קארד, היום התעשיה הזו נעלמה, וזה גורם להרבה משפחות חרדיות לחיות תמיד בפחד שמא ייתפסו. למזלנו, יש איזה שהוא סטטוס קוו או הסכמה שבשתיקה שרשויות ההגירה אינן פושטות על הריכוזים החרדיים. אבל לא פעם קורה שהסטטוס קוו הזה נשבר, בעקבות הלשנה מכוונת של אנ"ש, ואז הרשויות פושטות על כל העיירה" אומר אותו עסקן, ומוסיף: "לפני כשנתיים היה כאן מקרה של הלשנה על אדמו"ר מסוים שהגיע לארה"ב, וכעבור מספר חודשים נעצר על ידי רשות ההגירה, לאחר שבועות שישב בכלא, הועלה על מטוס והוחזר לארץ. הקשחת מדיניות ההגירה שעליה הצהיר טראמפ אתמול, נותנת לנו סיבה טובה נוספת, מדוע לא להצביע עבורו".
דונלד טראמפ חרדים הגירה מדיניות גרין קארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד