י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בגלל החיות: הפארק הגדול בארץ חשוך ומושבת לאחר השקיעה

כישלון מערכתי? פארק המטרופולין 'פארק ירושלים' השוכן במערב העיר, הופך לא שימושי בשעות הערב, מאחר והתאורה שלו מחוברת לזו של גן החיות התנ"כי ולא ניתן להפעילה • עיריית ירושלים: עובדים למציאת פתרון עם אנשי גן החיות

בגלל החיות: הפארק הגדול בארץ חשוך ומושבת לאחר השקיעה

לא רבים מכירים, אבל במערב ירושלים שוכן פארק המטרופולין הגדול בארץ "פארק ירושלים". הפארק הוקם בשיתוף פעולה של מספר גופים: ממשלת ישראל, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, קרן קיימת לישראל ורשות הטבע והגנים.

הפארק החדש משתרע על פני 15 אלף דונם, וכולל בתוכו ארבעה מרחבים: נחל צופים, עמק הארזים, עמק מוצא ונחל רפאים. בשטח הפרק קיימים גם שבילי אופניים, ובאיזור תחנת הרכבת אף הוקמו מתקנים מתקדמים.

אך למרות ההשקעה של עשרות מליוני שקלים בפיתוחו, מרגע שקיעת החמה שוררת חשיכה מוחלטת על הפרק. אין ולו מקור תאורה אחד על כל שטח המתקנים והמדשאות שסביבם. במהלך החופשה שמסתיימת לה בימים אלו, הגיעו אל הפארק המוני משפחות, חלק לא מבוטל מהם - מהמגזר החרדי.



צוות "בחדרי חרדים" יצא אמש (ד') לפארק המושקע, על מנת לראות את הדברים נכוחה. הגענו לקראת השקיעה, עת היה הפארק עמוס לעייפה במשפחות, רובן הגדול חרדיות. ככל שהתקדם הזמן החשיך עוד יותר, ולא מצאנו פנס אחד לרפואה שיאיר מעט.

משפחות רבות הגיעו מצויידות בפנסים, חלקן בפנסי ראש. החושך הכבד אף גרם לכמה זאטוטים להיתקל במתקנים או למעוד. מצאנו אפילו זאטוט כבן שנה וחצי מטייל בגפו בשבילי הפארק, ולאחר דקות ארוכות נמצאה משפחתו, שלא דאגה לו משום מה, למרות התנאים הלא פשוטים במקום.

כשפנינו לאנשים על מנת להבין האם החושך לא מפריע להם, הם הגיבו כי "חבל מאד שחשוך פה. אולי זה בגלל גן החיות הסמוך, אולי העיריה לא רוצה שיבואו לפה בלילות". הם הסכימו לומר כי "אפשר להאיר ולכבודת את התאורה בשעה יותר מאוחרת".

מבירור שערכנו ב"בחדרי חרדים" עולה כי שורש הבעיה נעוץ בעובדה שמערכת התאורה שמותקנת במקום לא מופעלת מהסיבה שהיא מחוברת למרכת החשמל של גן החיות התנכ"י הנמצא בסמוך. בגן עצמו לא מופעלת התאורה על מנת לא להפריע את מנוחתן של החיות.

האם לא שייך להפריד בין המערכות ולשים סוף לסאגה המטרידה הזו, שלא לומר מסוכנת?
פנינו לעיריית ירושלים לקבלת תגובה, שם נאמר לנו כי "עיריית ירושלים מאירה את מגרשי הספורט והמשחקים בשעות הערב לטובת הציבור. במקרה הנדון, מרכזית התאורה מחוברת למרכזיה של גן החיות. העירייה פועלת להפריד ביניהם על מנת לאפשר לתושבים ליהנות מהגן החדש שהוקם".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בימים הקרובים מתוכננת פגישת סיור בגן החדש בה ישתתפו כלל הגורמים המעורבים בעניין - עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים אנשי גן החיות ואנשי מקצוע, במהלכה ינסו הצדדים להגיע להבנות ולהאיר את הגן החדש.

"בחדרי חרדים" ימשיך לעקוב ולעדכן.











פארק ירושלים חושך גן החיות תאורה עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד