כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לראשונה במוזיקה החסידית: אפליקציה ל'שירה'

התהליך הטכנולוגי הבא שיפרוץ למוזיקה החסידית? המקהלה הפופולארית השיקה אפליקציה ייחודית עם מגוון מביצועיה

צילום ארכיון: מוטי אנג
צילום ארכיון: מוטי אנג

אין חובב מוזיקה חסידית שלא מכיר את מקהלת 'שירה' האמריקאית בניצוחו של שרגא גולד. המקהלה, שהוקמה לפני כ-13 שנים, מציגה פז"ם מרשים של 4000 הופעות, ומופיעה באירועים הגדולים ביותר בארצות הברית בפרט וברחבי העולם היהודי בכלל.

לאור האהדה שצברה המקהלה, החליטו ב"שירה" לקחת את זה צעד קדימה: המקהלה המוכשרת השיקה אפליקציה חדשה - "shira 24", בה יכולים חובבי המקהלה ומוזיקה חסידית להנות ממגוון מרשים של ביצועי המקהלה. הסלוגן של המקהלה "The soul of the song", ממחיש את המסר של חבורת המוכשרים האמריקאים - "הנשמה של המוזיקה".

באפליקציה המרשימה ניתן להאזין ולצפות בשירים מקוריים של שירה, בקאברים מסגנונות שונים, לקבל מידע אודות המקהלה, וגולת הכותרת: ערוץ מוזיקה בו ניתן להאזין למוזיקה חסידית 24 שעות ביממה.

למעשה "שירה" היא גוף המוזיקה היחיד שהשיק אפליקציה עד כה. השקת אפליקציה מוזיקלית מקובלת היום אצל מוזיקאים רבים ברחבי העולם, וכעת נכנסת המוזיקה החסידית אף היא אל חנות האפליקציות, ביוזמת האמנים עצמם.

סביר להניח שמדובר רק בעניין של זמן עד שאמנים נוספים ישיקו אפליקציות מטעמם, וכמו תמיד האמנים האמריקאים מתחילים את התופעה. בשנים האחרונות צולמו בארה"ב קליפים מרהיבים בהשקעות ענק, ובהמשך התופעה אף הגיעה לארץ. לא מן הנמנע שזה גם התהליך שתעבור המוזיקה החסידית בפן הטכנולוגי.
אפליקציה שירה מוזיקה חסידית שירים מקהלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד