י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מתקפה על מאכערים הסוחרים בשמות תלמידים: "בגידה, בני בליעל"

במרכז נאום הרבי מסאטמר, הוא עסק בענייני חינוך • על עמדת אחיו בעניין כסף לחינוך העצמאי "אני הולך בדרך רבי יואליש" • על פרשת 'חכמת לב' שנחשפה ב'בחדרי': בקשו מהמנהלים חשבון הבנק שלהם ורשימת השמות, נוודא שלא יקרה"

מתקפה על מאכערים הסוחרים בשמות תלמידים: "בגידה, בני בליעל"

לאחר שרק בחודש האחרון גייסו חסידי סאטמאר מיליוני דולרים בעבור הצלת ילדי צרפת וחלוקת שקל הטהור, כעת נדרשים בחסידות לעוד 3 מיליון דולר בשביל גזירת המיסים על המוסדות על טהרת הקודש.

בחסידות ציינו אתמול את יום היארצייט של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זי"ע. בשעות הצהריים נערך מעמד חלוקת 'שקל הטהור' למוסדות על טהרת הקודש במשרדי המוסדות של סאטמר בירושלים.

כפי שכבר דווח ב'בחדרי חרדים', בחסידות דרשו ממנהלי המוסדות להביא את רשימת השמות של תלמידי המוסד, זאת בכדי לא לאפשר למאכערים שונים לקחת תקציבים מהמדינה על חשבון המוסדות.

בניו יורק עלה האדמו"ר בשעות הצהריים עם אלפים מתלמידיו לציון בבית החיים הישן בקרית יואל. בשעות הערב התקיימה סעודת ההילולא המרכזית באולם הגדול של התלמוד תורה של חסידי סאטמר בקרית יואל.

שיא המעמד היה בעת דברות הקודש של הרבי, ששינן עם קהל האלפים את משנתו והליכותיו של דודו בעל ה'ויואל משה' זי"ע. בין השאר דיבר הרבי בעניינים העומדים על הפרק, בענייני צניעות בבתי החסידים, נגד כלי הטכנולגיה המתקדמים וחיזק את ידי המוסדות שעומדים בפרץ לא לקבל את הילדים שהוריהם מחזיקים מכשירים לא מסוננים.

האדמו"ר דיבר בכאב עצום אודות גזירת גיוס בני הישיבות "המפלגות החרדיות משוחדות לגמרי מהמדינה וזה מעוור עיניהם. הם עושים פשרות שבכל שנה ישלחו אלפי תלמידי הישיבות לצבא, ובפועל הגיוס מתקיים במלוא המרץ. הם התחילו עם בחורים מבתים שבורים, יתומים, ספרדים, על התלמידים שהוריהם לא יכולים ללחום בעבורם, וכך הם חוטפים עוד ועוד נשמות מישראל לשמד רח"ל".

כאן עבר הרבי לדבר על יהודי צרפת: "רואים שהמדינה משקיעה כוחות עצומים להעלות כמה שיותר יהודים מצרפת, ומבטיחים להם חיי יהדות כמו שהיה להם עד עכשיו, ובפועל שולחים את ילדי העולים למוסדות שעוקרים מהם את התמימות באמונה. דיברתי רבות עם רבני צרפת ועסקנים מארץ ישראל. הם סיפרו לי מה שעושים עם ילדי העולים, תסמר שערות אנ"ש".

הרבי הגיב לאחיו האדמו"ר, המתנגד להעלאת ילדי צרפת לארץ ושילובם במערכת החינוך העצמאי, ואמר כי "זה ברור אצלי שכל אלו הרוצים להתדבק ברצונו ודרכו של הויואל משה זי"ע, יעמדו לימין יהודי צרפת להצילם מגזירת שמד, ולחזק את היהודים שנשארו בצרפת שיוכלו להמשיך שמה, ואלו שעלו לארץ שהילדים שלהם ישארו יהודים.

"רואים שכוחו של הרבי זי"ע קיים לעד. תלמידי רבינו שנותנים משך השנה סכומים עצומים לקיום מוסדות וקהילת סאטמאר ברחבי תבל, וגם עוזרים למוסדות על טהרת הקודש, הם יהודים בעלי מסירת נפש" אמר האדמו"ר והוסיף "ובפרט בשנים האחרונות שזכינו לשלוח את תמיכת "שקל הטהור" וב"ה רק היום זכינו לחלק עוד מיליון דולר לכל המנהלים של המוסדות על טהרת הקודש. וברצוני לשלוח ביום א' סליחות הוספה של עוד חצי מיליון דולר, אם יעזרו לי בזה".

הרבי התייחס לנושא המאכערים ואמר: "בקשו מאת המנהלים שיביאו עמהם את רשימת ילדי המוסדות לאחר הסיפור הנורא הבגידה שאנשי בליעל עשו ולקחו כספים מהמדינה על שמות אחרים, ואנחנו רוצים לוודא שזה לא קורה שוב. כמו"כ בקשו מהמנהלים חשבון הבנק שלהם".

לסיום אמר הרבי: "בזה אנחנו לא מסיימים, רק לפני כמה שעות התקשר גאב"ד ירושלים הרב וביקש עזרה מתלמידי וחסידי סאטמאר לעמוד מנגד גזירת המיסים שהמדינה מנהלת נגד המוסדות על טהרת הקודש, וצריכים 3 מיליון דולר בעבור המערכה הזו. ועניתי ואמרתי לו ישראל קדושים הם נתבעים ונותנים עוד הפעם ועוד הפעם, ואני בטוח שחסידי סאטמאר יעמדו לימין המוסדות על טהרת הקודש עם כל מה שנצרך".











































































סאטמר ויואל משה גזירת הגיוס ילדי צרפת הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד