י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הישג לנציגים החרדים: צמצום דרמטי בחילולי השבת ברכבת

בעקבות דרישת השרים החרדים והדתיים להפסקה מוחלטת של חילולי השבת ברכבת, שנחשפה ב"בחדרי חרדים", ראש הממשלה החליט להיענות חלקית לדרישה והודיע על צמצום דרמטי בפעילות הרכבת בסופי שבוע • הפרטים המלאים

(מרים אלטסר, פלאש 90)
(מרים אלטסר, פלאש 90)

בעקבות דרישת השרים החרדים והדתיים להפסקה מוחלטת של חילולי השבת ברכבת, שנחשפה לראשונה ב"בחדרי חרדים", ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להיענות חלקית לדרישה והודיע על צמצום דרמטי בפעילות הרכבת בסופי שבוע.

על פי דיווח ב"דה מרקר", הצדדים הגיעו לסיכום לפיו, תנועת הרכבות בימי שישי תופסק כבר בשעות הצהריים ויבוטלו כ-70 אחוז מהרכבות שיוצאות במוצ"ש. עוד דווח כי בישיבה שקיים היום מנהל לשכת ראש הממשלה, יואב הורוביץ, עם נציגי יהדות התורה, בנוכחות בכירים במשרדי התחבורה, העבודה ורכבת ישראל – קיבל הורוביץ את מרבית דרישות החרדים בנושא.

כמו כן, נעתר הורוביץ לדרישות בנוגע לעבודות התשתית שמבצעת רכבת ישראל והורה לבטל 17 מתוך 20 העבודות שאמורה היתה רכבת ישראל לבצע בסוף השבוע הקרוב, זאת, למעט שלוש עבודות שהוגדרו חיוניות ושאי ביצועם עלול לסכן חיי אדם.

למרות ההישגים, הנציגים החרדים סירבו לקבל את ההסכם החדש ודורשים ביטול מוחלט של עבודות הרכבת בשבתות, כפי שנחשף כאמור לראשונה ב"בחדרי חרדים".

על פי הדיווח, במהלך הפגישה שנערכה היום בלשכת הורוביץ הועלתה גם דרישה למנות "רב בורר" שיכריע מדי שבוע אילו עבודות יותרו לביצוע ואילו יידחו. אולם במשרדי הממשלה התנגדו לכך נחרצות.

גורם בכיר ב"יהדות התורה" אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "משמעות ההחלטה היא שלא יהיו עבודות בשבת".
חילולי שבת רכבת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד