כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צפו: רגע פיצוץ לווין "עמוס 6" באתר השיגור

בשעות הצהריים (שעון ישראל) החריד פיצוץ עז את אתר השיגור של נאס"א בפלורידה לאחר שרקטה של חברת "ספייס איקס" התפוצצה כשעליה לווין "עמוס 6" הישראלי שהיה אמור להיות משוגר לחלל • צפו ברגע הפיצוץ

רגע הפיצוץ
רגע הפיצוץ

בשעות הצהריים (שעון ישראל) החריד פיצוץ עז את אתר השיגור של נאס"א בפלורידה, ארה"ב, לאחר שרקטה של חברת "ספייס איקס" התפוצצה במהלך ניסוי לקראת שיגור כשעליה הלוויין הישראלי "עמוס 6".

על פי הדיווחים בכלי התקשורת במדינה, מעוצמת הפיצוץ רעדו בניינים במרחק של כמה קילומטרים מאזור הפיצוץ, נשמעו פיצוצים רבים נוספים ועשן שחור סמיך היתמר לגובה רב. לא היו נפגעים בנפש באירוע.

(רגע הפיצוץ. צילום: מתוך ערוץ היוטיוב USLaunchReport)

עם זאת, הלוויין נהרס לחלוטין ועבודה של שנים ירדה לטמיון. מ"התעשייה האווירית" נמסר בעקבות הפיצוץ כי "לווין התקשורת עמוס 6 הינו הגדול והמתקדם שנבנה אי פעם במדינת ישראל, ע"י התעשייה האווירית עבור חברת חלל. בניית הלווין הסתיימה זה מכבר והוא הועבר לאתר השיגור לטובת שילוב עם המשגר של חברת ספייס X עימה התקשרה חברת חלל.

"צר לנו על אובדנו של הלווין עקב תקלה במשגר של ספייס X ואנו עומדים לשירותה של חברת חלל בכל עניין. תחום לווינות התקשורת הינו אסטרטגי עבור התעשייה האווירית ועבור מדינת ישראל ואנו מקווים כי המדינה תמשיך לפעול לטובת שימור הידע בתחום והמשך ייצורם של לוויני תקשורת ישראלים".

חברת "חלל תקשורת" מסרה: "למיטב ידיעת החברה, במהלך תדלוק קרקעי של טיל שיגור הלוויין 'עמוס 6', אירע פיצוץ של טיל השיגור שגרם לאובדן מלא (total loss) של הלוויין. לאובדן הלוויין השפעה מהותית על החברה. החברה תוסיף ותדווח על המשמעויות העולות מן האובדן".

לוויין "עמוס 6" היה אמור להנגיש את האינטרנט ליבשת אפריקה, זאת בפעילות חברת "פייסבוק". מייסד ויו"ר פייסבוק מארק צוקרברג אמר כי "אני מאוכזב עמוקות לשמוע שכשל בשיגור של SpaceX הרס את הלוויין שלנו שהיה אמור לספק קישוריות לכל כך הרבה יזמים ולכל האחרים לרחבי היבשת".

"למזלנו, פיתחנו טכנולוגיות אחרות כמו Aquila שיחברו אנשים גם כן. אנחנו מחויבים למשימה שלנו לחבר את כולם ונמשיך לפעול עד שלכולם תהיה ההזדמנות שהלוויין הזה היה אמור לספק".
לווין עמוס 6 פיצוץ פלורידה חלל פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד