כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אטימות: חייל חרדי נשפט למאסר - שבועיים וחצי לפני חתונתו

חייל חרדי שנרדם בשמירה נשפט ל-14 ימי מחבוש, שבועיים וחצי בלבד לפני חתונותו. ארוסתו ל"בחדרי חרדים": "הוא ביקש בתחנונים שלא יגייסו אותו, אך בצה"ל סירבו". גורמים בצה"ל ל"בחדרי": "התחשבנו בנסיבותיו המשפחתיות" • כל הפרטים

אילוסטרציה (Abir Soltan)
אילוסטרציה (Abir Soltan)

שלמה (שם בדוי) חייל חרדי בודד המשתייך למשפחה מחסידות גור המשרת כעת בגזרת איו"ש, נרדם במהלך שמירה בבסיס ונשפט ל-21 ימי מחבוש, שבהמשך ירדו ל-14 יום. כך נודע ל"בחדרי חרדים". אלא שמתברר כי החייל אמור להינשא בעוד כשבועיים וחצי, כלומר הוא ישתחרר ימים ספורים בלבד לפני חתונתו.

ארוסתו של החייל סיפרה הערב (חמישי) ל"בחדרי חרדים": "אנחנו מתחתנים בעוד כשבועיים וחצי ולפני תקופה הוחלט לגייס אותו למילואים בנצח יהודה. הוא ביקש בתחנונים מצה"ל שלא יגייסו אותו, אך בצה"ל סרבו וחייבו אותו להתגייס למילואים. ממש כמו קיר".

לדבריה, הסיבה שביקש שלא להתגייס - כי הוא מתחתן בעוד זמן קצר והוא חייל בודד שמשפחתו לא תומכת בו באופן מלא מאחר והתגייס לצה"ל. לדבריה, הוא היה מעוניין לעבוד בכדי לכסות את הוצאות החתונה וצרכים נוספים.

ארוסתו ממשיכה לספר ל"בחדרי חרדים": "באחד מהימים הוא היה בשיא ההכנות לחתונה ולא ישן כלל וכשהגיע למשמרת שמירה בלילה הוא נרדם ובצה"ל הוחלט לשפוט אותו". לדבריה, "ארוסי היה גם מפקד בעבר ששפט חיילים ולא נותנים בחיים עונש כזה, בפרט לאדם שמתחתן בעוד כשבועיים וחצי. נותנים עונש קטן אבל לא מחבוש ארוך".

לסיום היא מספרת: "לבסוף הוחלט בצה"ל להקל בעונשו ל-14 ימי מחבוש בשל החתונה, אך עם זאת זה גם מקשה עלי ועליו להתארגן לחתונה. משפחתו החסידית בקשר איתו, אך הם לא יודעים מזה".

גורמים בצה"ל אמרו בתגובה ל"בחדרי חרדים": "במהל הגנת ישובים באיו"ש שני חיילים נרדמו במהלך שמירה. צה"ל רואה זאת בחומרה. העונש המקסימלי לעבירה מסוג זו הוא 28 ימי מחבוש, אך בעקבות התחשבות בנסיבותיו המשפחתיות של אחד החיילים, הוחלט להקל בעונשו ל-14 ימי מחבוש בלבד".
חייל חרדי צהל מחבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד