ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לאחר שנות המתנה: הוקצתה קרקע לישיבת חברון הקטנה בירושלים

לאחר שנים של המתנה: הוקצתה קרקע לישיבת "חברון" הקטנה בשכונת רמת שלמה בירושלים • יו"ר סיעת "יהדות התורה" ומחזיק תיק נכסים ומבני ציבור אליעזר ראוכברגר: "בניית מבנה הקבע לישיבה בקרקע שהוקצתה, תסייע להרחיב את ספסלי הישיבה ולהכפיל את מספר הבחורים"

שכונת רמת שלמה בירושלים, צילום: אדיר סולטן, פלאש90
שכונת רמת שלמה בירושלים, צילום: אדיר סולטן, פלאש90

לאחר שנים של המתנה, החליטה השבוע מועצת עירית ירושלים לאשר את החלטת ועדת ההקצאות ולהקצות קרקע בשכונת רמת שלמה בעיר עבור ישיבת "חברון" הקטנה, השוכנת מאז הקמתה במבנים שכורים ונאלצת לנדוד ממקום למקום.

נציגי סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים, יו"ר הסיעה ומחזיק תיק נכסים ומבני ציבור אליעזר ראוכברגר, סגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס וחבר המועצה ישראל קלרמן, עמלים מזה למעלה משנתיים כדי לקדם את ההקצאה האמורה עבור ישיבת "חברון" הקטנה", וכאמור, לאחר עיכובים רבים ומכשולים לא מעטים, הגיעה ההקצאה לידי מימוש עם החלטת ועדת ההקצאות ואישור מועצת העיר.

בישיבת "חברון" הקטנה, אשר הוקמה לפני כ-10 שנים, לומדים כיום למעלה מ-120 בחורים, ומאז הקמתה ניסו ראשי ומנהלי הישיבה לקבל קרקע בהקצאה בה יוכלו לבנות את מבנה הקבע עבור הישיבה. במהלך הזמן עלו כמה וכמה אפשרויות, עד שלפני כשנתיים הוחל במהלך להקצות קרקע לישיבה באזור החדש של רמת שלמה, במגרש בו אמורות להיבנות ישיבות קטנות נוספות. אחת מהן היא ישיבה דחסידי בעלזא, שגם עבורה אושרה הקצאה אמש.

על מנת לקדם את ההקצאה, נועדו נציגי "יהדות התורה" מספר פעמים עם ראשי ומנהלי הישיבה, ובראשם הגאון רבי יוסף חברוני, על מנת לתאם את המהלכים ולקדם ביחד את ההקצאה. ביוזמת יו"ר הסיעה ומחזיק תיק נכסים ומבני ציבור אליעזר ראוכברגר, אף התקיימה פגישה של הנהלת הישיבה והגאון רבי יוסף חברוני עם מנכ"ל העיריה אמנון מרחב, העומד בראש ועדת ההקצאות המקצועית, על מנת להציג בפניו את הבקשה ונימוקיה,וכן עם מנהל אגף מבני ציבור אהרון בן נון.

כמו כן יזם ראוכברגר סיור של המנכ"ל מרחב בישיבת חברון בשכונת "גבעת מרדכי", בו השתתפו גם פינדרוס וקלרמן. סיור זה שנמשך כשעתיים, ובמהלכו ביקר המנכ"ל, בין היתר, באולם בית המדרש של הישיבה שבו שקדו באותה על תלמודם למעלה מ-1,300 תלמידי הישיבה.

נציגי "יהדות התורה" הביעו סיפוק רב מאישור ההקצאה לישיבת חברון הקטנה, ואמרו כי הם מקווים שכעת הישיבה תיגש בהקדם האפשרי לבניית מבנה הקבע ותזכה לחנוך אותו בקרוב, ובכך יגיע הסוף לנדודיה בין מבנים שכורים ואזורים שונים.

ראוכברגר ציין כי "בניית מבנה הקבע לישיבה בקרקע שהוקצתה, תסייע להרחיב את ספסלי הישיבה ולהכפיל בס"ד את מספר הבחורים בה". כן הביע תקווה כי "בקרוב נוכל לברך על המוגמר שגם ישיבות קטנות נוספות שמשוועות שנים רבות לקבל הקצאה של קרקע, יוכלו לקבל ולבנות מבנה של קבע במקום להתגלגל במבנים שכורים ולא תמיד ראויים, שכוללים עלות שכירות גבוהה".
ישיבת חברון הקצאה לייזר ראוכברגר יצחק פינדרוס רמת שלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד