ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

משקיעים את כספי הצדקה בדירות דרך הבורסה

40 יום בכותל: קופת העיר בני ברק וחברה קדישא בתל אביב שותפות להשקעה בקרן לבניית דירות למגורים • כל הפרטים

בניית דירות. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
בניית דירות. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לראשונה בישראל - השקעה בדירות, דרך הבורסה: חודשים ספורים לאחר השלמת חקיקת "חוק הריטים", שיצר את התנאים להקמה של קרנות נדל"ן חדשות, קרן ריט ראשונה שמתמחה בהשקעה בנדל"ן למגורים מגיעה לבורסה בתל-אביב.

מגוריט ישראל הגישה לרשות ני"ע טיוטת תשקיף לקראת הנפקת מניות ראשונה (IPO). בהנפקה, שצפויה לצאת אל הפועל כבר בחודש הקרוב, מגוריט מעוניינת לגייס כ-40 מיליון שקל.

על פי הדיווח ב'דה מרקר', עד כה קיבלה הקרן התחייבויות מארבעה גופים מוסדיים וציבוריים להשקעה ראשונית של 180 מיליון שקל, שיאפשר לקרן להתחיל בפעילותה, במקביל לגיוס ההון מהציבור. עם המשקיעים נמנים קופת הגמל של אקסלנס, קרן קיימת לישראל, קופת הצדקה 'קופת העיר' - קרנות פנסיה וצדקה מהעיר בני ברק (עמותה לתמיכה במשפחות במצוקה) וקופת הפנסיה של חברה קדישא. את ההנפקה של מגוריט תוביל אקסלנס חיתום, שגם הנפיקה את שתי קרנות הריט הקיימות בבורסה.

על פי הפרסום בדה מרקר היזמים מאחורי הקרן הם עו"ד חיים ויספיש מבני ברק ועו"ד ארז רוזנבוך, שעבד בעבר במשרד עו"ד שמעונוב ושות'. הקרן תנוהל על ידי חברת ניהול, שתהיה זכאית לדמי ניהול שוטפים –1% בשנה מסך שווי נכסי הקרן, בתוספת אופציות למניות הקרן בכל הנפקה שתבוצע.

השותפים בחברת הניהול הם המשקיעים הראשונים, המנהלים והיזמים: אקסלנס (8%), קק"ל (8%), קופת העיר (12%), קופת הפנסיה של חברה קדישא (8%), דב, אנדורן וגבאי (5% כל אחד); עו"ד ויספיש (11%), עו"ד רוזנבוך (32%), ודירקטורים (6%).
דירות השקעה בורסה קופת העיר בני ברק אקסלנס חוק הריטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד