י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נתניהו נגד הרב לאו: "לא אתן לו לעשות פריימריז על הגב שלי"

משבר חריף בין הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו לבין ראש הממשלה נתניהו, כאשר זה האחרון הביע התנגדות עזה למינוי הרב הראשי כחבר בוועדה לבחינת עבודות הרכבת בשבת שהוקמה השבוע • בפנים: הסיבות למשבר הקשה

הרב הראשי הגר"ד לאו ונתניהו בימים טובים יותר, צילום: עמוס בן גרשון, פלאש90
הרב הראשי הגר"ד לאו ונתניהו בימים טובים יותר, צילום: עמוס בן גרשון, פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו זועם על הרב ראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו, ככל הנראה בעקבות המהלך שהוביל להתנגדות למתווה הכותל. במהלך ישיבה עם ראשי המפלגות אמר נתניהו על הרב הראשי כי "אני לא אתן לו לעשות פריימריז על הגב שלי".

על פי הדיווח הבוקר של הפרשן הפוליטי זאב קם במקור ראשון, במהלך ישיבת ראשי המפלגות הקואליציה שהתכנסה ביום שלישי השבוע דנו ראשי המפלגות בהקמת הוועדה שצפויה לקום בעניין עבודות תחזוקה עתידיות ברכבת בשבת, בה צפוי להשתתף נציג מטעם "הרבנות הראשית לישראל".

כשעלתה האפשרות שהרב הראשי הרב לאו יהיה חבר בוועדה הגיב ראש הממשלה בזעם - "זה לא יהיה. לא מקובל עלי הדבר הזה שהוא עשה פריימריז על הגב שלי". יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ניסה להרגיע את ראש הממשלה, ללא הצלחה. נתניהו הגיב בזעם ואמר - "הוא עושה עלי סיבוב פוליטי" והוסיף כי הרב הראשי לאו לא יהיה חבר בוועדה הזו, או בוועדה אחרת לצורך העניין, עד שלא יתנהל בצורה ראויה.

בנוסף למתיחות העבר סביב מתווה הכותל, באה מתקפתו של ראש הממשלה נתניהו על הרב הראשי לישראל הרב לאו על רקע דבריו של אביו רבה של תל אביב הרב ישראל מאיר לאו, שתקף בשבוע שעבר את השימוש במושגים של "פיקוח נפש", זאת בעוד הנושא לא נבדק הלכתית. נתניהו כנראה מבין שדעתו של בנו הרב הראשי לישראל לא שונה, וחושש מנוכחותו בוועדה.

דוברו של הרב הראשי פנחס טננבאום מסר בתגובה למקור ראשון - "בין ראש הממשלה לבין הרב לאו קיים קשר הדוק, מכובד ומכבד, ואף אמש שלח ראש הממשלה את ראש לשכתו לעדכן באופן אישי את הרב הראשי על פעילות הוועדה שהוקמה וביקש ממנו לפעול לתיאום לקראת בעיות עתידיות, כדי למנוע אותן מראש".
הרב לאו משבר הרכבת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד