י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נפטר אביו של החייל הנעדר אורון שאול

הרצל שאול ז"ל, שנאבק למען השבת גופת בנו מידי ארגון הטרור חמאס, נפטר לאחר שחלה בסרטן

הרצל שאול עם בנו אורון שאול
הרצל שאול עם בנו אורון שאול

פחות משנה לאחר שאובחן כחולה בסרטן, הלך לעולמו הרצל שאול ז"ל, אביו של חייל צה"ל סמל-ראשון אורון שאול הי"ד, שגופתו מוחזקת בידי חמאס.

בגופו של הרצל ז"ל, אובחן לפני פחות משנה סרטן במעי הדק. מאז, הוא אושפז וטופל לסירוגין בבתי החולים, אך לא חלה הטבה במצבו למרות הטיפולים, והסרטן אף התפשט לכבד ולחלל הבטן.

על צווארו של הרצל הייתה תלויה לוחית זהב דמוית דיסקית צבאית, שעליה חרוטים שמו של אורון והמספר האישי שלו — התליון שאותו הוא נושא ללא הפסקה זה שנתיים.

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט שלח את תנחומיו למשפחת שאול על פטירתו של הרצל שאול בשם מפקדי צה"ל וחייליו. "לפני כשבוע פגשתי בפעם האחרונה את הרצל והבטחתי לו שנמשיך לעשות הכל על מנת להשיב את אורון והדר הביתה, לקבר ישראל. הרצל היה ראש משפחה למופת. אני שולח חיבוק חזק לזהבה ולבני המשפחה ברגעים קשים אלו".

הלוויתו תתקיים ביום ראשון בשעה 17:00 בבית העלמין בפוריה. במהלך ימי השבעה תעצר הפעילות להשבת אורון במאהל המחאה מול בית ראש הממשלה.

אורון שאול נפגע בסג'עייה ב־20 ביולי 2014, במהלך מבצע צוק איתן, יחד עם שישה מחבריו, שהיו איתו בנגמ"ש. בתחילה הוכרז כנעדר, אך שלטונות צה"ל קבעו כי אורון אינו בין החיים, ומשפחתו ישבה שבעה לאחר שהוכרז כחלל שמקום קבורתו לא נודע. המשפחה התעקשה לשנות את ההגדרה, ואורון נחשב כעת שבוי ונעדר.

לפני כשבוע במהלך סיור בדרום, שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בשיחות סגורות כי גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין, המוחזקות בעזה, לא יוחזרו משום שהוא אינו מוכן למשא ומתן עם ארגון הטרור. "להערכתי גופות החיילים לא יוחזרו לישראל, אני לא רואה את זה קורה. התנגדתי בעבר גם לעסקת שליט ואני לא מתכוון לעשות עסקה בעתיד עם חמאס", צוטט שר הביטחון בערוץ 10.

בתגובה נמסר מלשכת ליברמן: "בניגוד לפרסום בערוץ 10, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לא התייחס היום או בימים האחרונים לנושא החזרת החיילים שאול אורון והדר גולדין. השר ליברמן התנגד מאז ומתמיד לעסקאות שבויים מסוג אלו שנעשו עד היום. כזכור, השר ליברמן הצביע גם נגד עסקת שליט והוא סבור שאסור שמישהו יחשוב שהטרור משתלם".

קרב שג'אעיה היה קרב בין צה"ל לחמאס בשכונת שג'אעיה שבעזה, שהחל ב-20 ביולי 2014 בעיצומו של מבצע צוק איתן, ונמשך עד 23 ביולי, מועד השלמת השתלטותו של צה"ל על השכונה. גם לאחר מכן נמשכו הפצצות וחילופי אש בשכונה.

כניסת חטיבת גולני לשג'אעיה לוותה בחיפוי ארטילרי והפצצות של חיל האוויר הישראלי. זמן קצר לאחר תחילת הקרב, נפגע נגמ"ש מדגם M-113 מירי טיל נ"ט. הפגיעה בנגמ"ש הביאה למותם של שישה חיילי צה"ל ולהגדרתו של אחד החיילים, אורון שאול, כנעדר. במהלך הניסיונות לחילוץ הנפגעים מהנגמ"ש, ניהלו כוחות צה"ל קרבות מול פעילי טרור והרגו עשרות מחבלים. שישה לוחמים נוספים מחטיבת גולני נהרגו בתקריות אחרות במהלך הקרב.

ביולי 2014, הרבצ"ר תא"ל רפי פרץ, קבע כי אורון שאול הוא חלל שמקום קבורתו לא נודע - ולא נעדר, או חייל שגורלו לא נודע. על פי הודעת דובר צה"ל, "השיקולים ההלכתיים, הרפואיים ושיקולים רלוונטים נוספים". מנגד, חמאס הצהיר כי חטף את החייל, פרסם תמונות שלו ואת מספרו האישי.

יעלון: "היינו בקשר קרוב וחם"
שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון הגיב: "הרצל שאול, אביו של סמל ראשון אורון שאול ז"ל, הלך היום לעולמו לאחר שנכנע למחלת הסרטן. הרצל היה איש אציל, אנושי ויוצא דופן, שביחד עם רעייתו זהבה בנו בית לתפארת, וגידלו וחינכו שלושה ילדים לתרום למדינת ישראל.

"הנסיבות הכואבות הפגישו בינינו לפני כשנתיים, ומאז היינו בקשר קרוב וחם מאוד, גם בימים בהם הסרטן כירסם בו וגרם לו לייסורים קשים. הרצל היה איש מיוחד, שכל מפגש ושיחה עימו הראו באיזו עוצמה אנושית הוא ניחן. כך היה גם לאחרונה, כשביקרתי אותו בבית החולים.

"המאבק בסרטן והגעגועים העזים לאורון, היו חלק מחייו של הרצל וחלק מחייה של המשפחה בחודשים האחרונים. אך גם ברגעים הקשים והכואבים הללו גילה הרצל תעצומות נפש, והיה מופת עבורי, ועבור כל מי שזכה להכירו.

"זהו יום קשה ועצוב מאוד למשפחת שאול, שאיבדה את עמוד התווך של המשפחה שנתיים לאחר נפילתו של אורון. נמשיך לעטוף ולתמוך בזהבה, אבירם ואופק. מדינת ישראל לא תרפה עד שתשיב את אורון ואת הדר לקבר ישראל. זו מחויבותה לבנים ולמשפחות. זו מחויבותנו להרצל. זו גם מחויבותי האישית. אני מבקש להשתתף בצערם של זהבה, אבירם, אופק ושאר בני משפחת שאול. יהי זכרו של הרצל ברוך".
אורון שאול חייל נעדר מחלה הרצל שאול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד