כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נתניהו ביטל העבודות בשבת ברגע האחרון - וגרם כאוס תחבורתי

קרב ראש בראש בין ראש הממשלה לשר התחבורה: דקות אחדות לפני שבת הודיע נתניהו על ביטול כל עבודות הרכבת שתוכננו לשבת והאשים את כץ כי הוא "מנסה לצבור נקודות בקרב הציבור הרחב על-ידי חילול שבת" • וגם: לו"ז הרכבות המעודכן עד מחר

צילום: אפי שריר, פלאש 90
צילום: אפי שריר, פלאש 90

משבר הרכבות: ראש הממשלה קיבל את הדרישה החרדית להשבית לחלוטין את עבודות הרכבת בשבת, אולם עשה זאת רק דקות אחדות לפני שבת וגרם לכאוס תחבורתי ולבליץ תקשורתי נגדו, עם זאת, בהודעתו האשים נתניהו את שר התחבורה ישראל כץ, כי הוא מנסה לחולל משבר בין החרדים לממשלה ובמקביל להסית את הציבור החילוני נגד נתניהו.

בהודעה ששוגרה מעט לפני כניסת השבת נאמר: "ראש הממשלה הנחה להשהות את העבודות ברכבת בשבת הקרובה ותוך 72 שעות להביא את הנושא להכרעה. ראש הממשלה קיבל החלטה זו אחר שהתקבלו דיווחים סותרים ממשרד התחבורה על נחיצות העבודות בשבת, סתירות שיצרו משבר אמון חריף עם השר כ"ץ.

"רק לפני חודש נפגש כ"ץ עם ראשי הסיעות החרדיות והבטיח להם שלא יבוצעו עבודות כלשהן בשבת. זמן קצר לאחר מכן, אחר שכ"ץ נכשל בניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד, הדהים שר התחבורה את ראשי הסיעות החרדיות כשנתן הנחיות לבצע עשרות עבודות בשבת.

"כ"ץ טען שהכרחי לבצע את העבודות בשבת ולא בימי חול כדי לא להפריע לתנועה. אך טענה זו נסתרת על-ידי עובדה שכ"ץ הסתיר ממשרד ראש הממשלה, שהוא עומד להשבית בקרוב את תנועת הרכבות לשמונה ימים רצופים, לרבות בימי חול. השבתה זו צפויה ליצור עומסי תנועה רבים ולפגוע קשות בציבור הנוסעים, לרבות בנסיעות החיילים.

"ביום רביעי האחרון הודיע מנכ"ל הרכבת בועז צפריר ש-17 מתוך 20 העבודות בשבת ניתנות לדחייה, ואילו היום נדהמו משרד ראש הממשלה והסיעות החרדיות לגלות כי השר כ"ץ הורה לבצע את כל 20 העבודות דווקא בשבת.

אין דרך להבין את פעולותיו של כ"ץ אלא כניסיון מכוון להביא למשבר מיותר עם החרדים כדי לערער את יציבות הממשלה. ככל הנראה, כ"ץ מנסה לצבור נקודות בקרב הציבור הרחב שאינו מצוי בפרטים על-ידי חילול שבת שייצור משבר עם החרדים. השר כ"ץ מעצים את המשבר שהוא יצר במו ידיו".

בלשכת ראש הממשלה הוסיפו בהמשך וציינו כי "מדובר במשבר יזום ומיותר מצידו השר ישראל כץ שנועד לערער את היחסים בין ראש הממשלה לציבור החרדי או לחליפין לפגוע בתדמיתו של ראש הממשלה בציבור הכללי. מלכתחילה לא היה כל צורך ליזום עבודות בשבת. ניתן היה לבצע את העבודות במועדים אחרים שלא היו פוגעים לא בציבור החרדי לא בנוסעים ולא בחיילים. למשל, ניתן היה לשלב את העבודות בהשבתת הרכבת לשמונה ימים שתתקיים בשבועות הקרובים באישור משרד התחבורה.

"ישראל כץ מחזיק את ציבור הנוסעים והחיילים כבני ערובה במשבר המיותר והמלאכותי שיזם, לאחר שנכשל ניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד. ראש הממשלה מזועזע מהפגיעה הצינית של השר כץ בנוסעים ובחיילים, ועושה הכל כדי למזער למינימום את הפגיעה בציבורים הללו ביממה הקרובה. על כן סיכם ראש הממשלה עם שר הביטחון להעמיד אוטובוסים לרשות החיילים ביממה הקרובה, וכן מנחה ראש הממשלה את משרד התחבורה לתגבר את קווי התחבורה הציבורית בין ת"א לחיפה באוטובוסים נוספים."

יו״ר הקואליציה ח״כ דוד ביטן התייחס לנושא באירוע שבתרבות במודיעין ואמר כי "קיים משבר אמון בין ראש הממשלה לשר התחבורה. יהיה קשה להחזיר את הגלגל לאחור אולם עלינו לנסות לעשות כן באמצעות שיחות לטובת הליכוד וממשלה. אנחנו מצפים ששרי הליכוד יפעלו ביחד עם ראש הממשלה".
משבר הרכבת יטופל באופן שעבודות שאינן חריגות לא יעשו בשבת וכל זאת מבלי שהציבור הרחב יפגע

שיבושי התחבורה: הרכבות לצפון יושבתו
במקביל, צפויים שיבושים קשים בתנועת הרכבת. בהודעה שפרסמה הרכבת נאמר כי "כחמש דקות לפני כניסת השבת קיבלה רכבת ישראל הנחיה על הפסקת העבודות בשבת זו. זאת, בעת שהצוותים הטכניים היו בעבודה ואף פירקו חלק מהמסילות צפונית לת"א לצורך תחזוקה. בזמן הקרוב יעזבו הצוותים את נקודות העבודה מבלי יכולת להשיב את מצבן לקדמותו, אלא עם צאת השבת.

"לכן, במוצאי שבת לא יופעלו הרכבות שבין ת"א לחיפה. קיים חשש כבד כי הפעילות בקו זה לא תופעל גם ביום ראשון. רכבת ישראל מתנצלת בפני הלקוחות על אי הנוחות. אנו ממליצים להתעדכן בלו"ז הרכבות באפליקציה, אתר הרכבת ומוקד שרות הלקוחות.

מתוך רצון לצמצם את הפגיעה בנוסעים בעקבות השבתת הרכבות בקו תל אביב-חיפה החל ממוצ"ש ועד יום א' בשעה 19:00 יתוגבר מערך התחבורה ציבורית.

להלן הפרטים:

מוצ"ש 03/09/2016:
• מצפון
קו נהריה-סבידור מרכז יופעל באופן חלקי עד תחנת חוף הכרמל החך מהשעה 21:00 ועד סיום השירות. לא תהיה תנועת רכבות מבנימינה ועד סבידור מרכז.
• מדרום:
הקווים מדרום יופעלו עד תחנת סבידור מרכז בלבד. קו ת"א נתב"ג מודיעין לא יופעל במוצא"ש. הקו יחדש את פעילותו ביום ראשון בשעה 0500.

יום ראשון 04/09/2016:
• מצפון:
קו נהריה-סבידור מרכז יופעל מנהריה עד בנימינה וחזרה בין השעות 5:00-19:00. לא תהיה תנועת רכבות מסבידור מרכז עד בנימינה.
• מדרום:
קו מודיעין יופעל עד תחנת סבידור מרכז מהשעה 5:00. קווים באר שבע – הוד השרון ודימונה באר שבע יופעלו כרגיל. יתר הקווים יופעלו עד תחנת סבידור מרכז בלבד.

• מהשעה 19:00 תנועת הרכבות תחזור לפעילות רגילה.

עיקר נוסעי התחבורה הציבורית במוצ"ש מגיעים מצפון לבנימינה, כאשר התנועה הינה דו כיוונית. לפיכך, יתוגברו קווי האוטובוס לשני הכיוונים.

נהריה–קו 274 של נתיב אקספרס יתוגבר ומסלולו יוארך מנהריה- עכו עד למרכזית חוף הכרמל.
עכו– קו 251 של נתיב אקספרס מעכו יתוגבר ומסלולו יוארך עד למרכזית חוף הכרמל (חלק מהנסיעות יסתיימו במרכזית המפרץ וחלק בחוף הכרמל).
חיפה: יתוגברו קווים מחוף הכרמל לתל אביב, חדרה ונתניה: קווים 900, 910 ובנוסף יופעל קו נוסף עד לארלוזורוב בת"א, קו 907.
נתניה–יתוגברו קווים של נתיב אקספרס, 601, 605 בין נתניה לת"א ובנוסף יפתח קו יעודי לסגירה – קו 651
חדרה: קו 700 של אגד מחדרה יתוגבר במסלולו לכוון ת"א.
בנימינה: קו 872 של אגד מבינימינה לת"א יתוגבר במידת הצורך.
הרצליה: קו 247 של מטרופולין בין הרצליה לת"א יתוגבר במוצ"ש. קווים 48, 90 ו- 347 של מטרופולין יתוגברו ביום א'.

עדכון לגבי השינויים יהיה ניתן לקבל במוקד מידע הטלפוני של משרד התחבורה *8787.
רכבת ישראל חילול שבת ישראל כץ נתניהו כאוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד