י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נחשף: מי העז לצלם את הרב שטיינמן בוכה?

וגם: סקופים מפגישת נתניהו והתקשורת החרדית, תיעוד מהנציגים החרדים בנופש, הכוכב החדש שגואטה מגייס לקמפיין של ש"ס והתת אלוף שביקר בבני ברק • מה קרה שסערת השבת פרצה דוקא עכשיו? • איזה תפקיד ממלא צביקה כהן ב'יתד'? • וסיקור מיוחד מהבר מצוה לבן האסטרטג • ויש עוד - במהדורה מורחבת שאסור להחמיץ!

נחשף: מי העז לצלם את הרב שטיינמן בוכה?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

אחרי שבוע של חופשה, עקב בין הזמנים, מעבר דירה, מסע הגרב"מ אזרחי ושאר פאנלים מזדמנים שהעסיקו את לייבל'ה, מוגשת בפניכם השבוע מהדורה מורחבת במיוחד ועמוסת אייטמים נדירים, שנתחיל?

אי אפשר לסכם את השבועיים האחרונים מבלי לפתוח בפגישת ראש הממשלה והחרדים, נתניהו, אשף של כריזמה ומילים, הפנט 26 אנשי תקשורת חרדים במשך כמעט 6 שעות, מי שקטע לרגע את האידיליה, היה צלצול מכשיר הסלולר של פרשן פוליטי שאפילו ליאור חורב מפחד לצייץ את שמו, וזאת למרות שמכשירי הסלולר של המשתתפים נלקחו מהם בכניסה. לייבל'ה משער שעסקנות רפואית מצילת חיים מעניקה חסינות לכגון דא.

ואם הייתם שואלים את לייבל'ה כבר בשבוע שעבר, הייתם נחשפים לפרשה החמורה של חילולי השבת ברכבת, מאחר ועורך 'יתד נאמן' ישראל פרידמן כבר הקשה לרוה"מ מדוע לא השיב למכתבו של גפני בנושא, כפי שציין גם המשתתף והפרשן הותיק יעקב ריבלין בטורו השבוע. אלא שמתברר שהסיפור לא תם בזאת, לנתניהו לא היה מושג על מה פרידמן מדבר, ואז התברר שגפני פנה ללשכת רוה"מ רק יומיים קודם לכן, אחרי שהספיק לעדכן את 'יתד נאמן' בפנייה...

אז נכון שלייבל'ה לא שהה פיזית בפגישה – אבל רוחו נכחה במקום, ויעיד על כך הצורך של רוה"מ לאשר את חשיפת לייבל'ה מלפני כחודש על מינויה של רבקה פאלוך ליועצת הכל יכולה שלו לענייני חרדים. ואפרופו נשים, מובן שנתח גדול מהמפגש עסק ברעיית רוה"מ, תוך שביבי מתאר את הכבוד שהיא רוחשת לחרדים ומספר שכאשר הגיעה בתפקידה כפסיכולוגית ילדים לבית ספר של חב"ד היא הייתה לבושה "עד כאן" ומצביע על פרק היד ומתחת לברך...

ומה באשר לביבי עצמו? מתברר שראש הממשלה מעולם לא קיבל 'שלישי', הסיבה? נתניהו חשף למשתתפים שהוא 'לוי', ואם חשבתם שבזה נגמר החלק התורני, תתפלאו לשמוע שרוה"מ לומד גמרא בחברותא מדי פעם, עם לא פחות מאשר הרב שטיינזלץ, וכפי שביבי אמר לכתבים החרדים "אתם לא תאהבו את זה"...

ואפרופו עורך יתד נאמן ישראל פרידמן דלעיל, חשף בשבוע האחרון במהלך סימפוזיון של ישיבת מאור התלמוד בירוחם, כי הוא זה שצילם את מרן הרב שטיינמן בוכה כאשר הודיעו לו שחוק הגיוס של לפיד עבר. מויראדיג.

פינת קובי איזק וכיכר ספרא
אין ספק שהאירוע הדרמטי ביותר בשבועיים הללו בעיריית ירושלים, היה שמחת בר המצוה לבנו של האסטרטג והיועץ קובי איזק. בניגוד לנציגי דגל התורה שהביעו את מחאתם ונעדרו מגדול ועד קטן, ויומיים לאחר מכן חגגו בר מצוה נגדית אצל חבר המועצה החיפאי מיכי אלפר, לייבל'ה השתתף לכל אורך האירוע והתחכך בכל המי ומי ומי.

ראשית, תועד חתן השמחה (באירועים מסוג זה האב הוא החתן, ילד בר המצוה הוא רק התירוץ לאירוע) מפגיש בפעם המי יודע כמה בין שני האנשים שהוא מנווט – שר הבריאות יעקב ליצמן וראש עיריית ירושלים ניר ברקת. השניים רשמו השתתפות ארוכה במיוחד באירוע, אלא שבעוד ליצמן מעדיף לשבת סמוך לשולחן בפנים האולם, בחר ברקת לסגור דילים עם האיש החזק של בנט, טל גן צבי, על המדרכה סמוך לאולמי בית ישראל בירושלים.



היחיד מאנשי 'דגל' שקיבל היתר להשתתף וגם איחל מזל טוב חם הוא מנכ"ל 'יתד נאמן' זליג אורלנסקי, מלבדו נצפו מנהלי השיווק של כלל העיתונים, ובנוסף: לייבל פפר ואברהם דויב גרינבוים מבקהילה, יוסי אליטוב ושמעון יאיר ברייטקופף ממשפחה, אברמי קרויזר, מזכיר סיעת ש"ס אשר מדינה, יועץ שר הדתות דודו עמר ויריבו האסטרטג ארי גלהר, שאף תועדו בלחיצת ידיים פושרת, איש המודיע והנדל"ן יעקב רייניץ, איש המודיע ובעלזא שייעל'ה וינברגר, איש בויאן ובעלזא חיים רבינוביץ' ומי שמגן בחירוף נפש על יונה יהב, הלא הוא מוטי ביכלר. למי שחשב שיחסי יהב-בעלזא מתמצים בקרבות בבית המשפט, הנה תמונה של שני הבעלזאים מסתודדים עם היחצ"ן המקורב.



באירוע נרשמה גם נוכחות נרחבת של עיתונאים מהתקשורת הכללית, לייבל'ה הספיק לפגוש את עופר חדד מערוץ 2, עקיבא נוביק מערוץ 10 ויאיר שרקי – לשעבר ערוץ 2 וכעת בתאגיד.



מובן מאליו שגם כל צמרת כיכר ספרא התייצבה דום, הן מהאגפים המקצועיים והן חברי המועצה, לייבל'ה תיעד מועמד לראשות העיר ירושלים בעבר (חיים אפשטיין), ראש העיר הנוכחי ואת המועמד העתידי המוביל לראשות העיר (יוסי דייטש) ברגע של מנוחה ב'מזרח'.



ואפרופו דייטש, מדובר באחד היחידים מבין חברי המועצה בירושלים שלא יצא לנופש. חלף זאת, נצפה סגן ראש העיר נושא תפילה במהלך אירועי הקיץ שיזם באצטדיון הארנה. לייבל'ה מוכרח לציין שבדרכה מהארנה לשריד בית מקדשנו, חלפה תפילתו של דייטש בכיכר ספרא.



בעיתון יתד נאמן כנראה שקועים יותר מידי במאבק נגד עיריית חיפה, אחרת לא ברור איך התפרסמה הבוקר מודעה בעיתון, בה נכתב שצביקה כהן מנהל אגף חינוך חרדי ולא מחזיק התיק. לייבל'ה משגר צפירת הרגעה לאיתמר בר עזר, שבשלב זה אין לו מה לחשוש לתפקידו.



ואילו חבר מועצת העיר ומחזיק תיק ספורט חרדי בעיריית ירושלים, מיכאל מלכיאלי, נצפה השבוע באירוע 'חברותא שחמט' כשהוא משחק עם ילדו. לייבל'ה מעדיף להימנע מפרטי המנצח במשחק המותח.



ומירושלים לבית שמש: הבולדוזר העירוני משה מונטג נצפה נופש במלון קיסר בטבריה, שם תועד על ידי שליח לייבל'ה.



ואילו הראיס, מוישה אבוטבול, שהה אף הוא מספר ימים בטבריה לצורך מנוחה, ונדד בימי בין הזמנים בקעמפים וסימפוזיונים שונים. באחד הסימפוזיונים סיפר אבוטבול כי הוא מתקנא בראש עיריית בני ברק חנוך זייברט על ההרזיה שעבר, ובישר בפני מאות בחורי הישיבה כי בקרוב גם הוא ישיל ממשקלו לטובת הבריאות.

ובבני ברק, הגיע לייבל'ה לבקר את חבר מועצת העיר גדליהו בן שמעון בבית החולים מעייני הישועה, לאחר שהאחרון נסע בשבוע האחרון על אופניים חשמליות חדשות, ריסק את רגלו ועבר ניתוח. בימים אלו מחלים בן שמעון - בתקווה שבקרוב ישוב להצבעות במועצת העיר.

ואילו ראש העיר בני ברק, נצפה דווקא בצפת, בשטייטעל של גדליה קעניג, שם סעד זייברט את לבו במהלך החופש, יחד עם שאר שועי עולם שגילו את פינת החמד הצפתית.

הפינה הפוליטית
ראשית, לייבל'ה נפרד מהכתב הפוליטי הותיק של אתר הבית, עקיבא ווייס, שאחרי שנתיים רוויות דרמות, ראיונות וסקופים הופך לכתב החרדי הראשון שחותם בתאגיד התקשורת החדש 'כאן', שם יצטרף לדסק הכלכלי בניצוחו של הכלכליסט לשעבר שאול אמסטרדמסקי. לייבל'ה מאחל לו שיצליח להצטרף לשורה ארוכה של בוגרי 'בחדרי' שעשו חיל בתקשורת, ובהם שמעון יאיר ברייטקופף מ'משפחה', יקי אדמקר מוואלה!, מענדי גרוזמן מ'מקור ראשון' ו-NRG, אבי בלום מקו עתונות ואפילו איציק הלפרין מערוץ 1.

וזה הזמן לברך את הכתב החדש, יעקב גרודקה, שמגיע עם ניסיון עשיר מרדיו 'קול חי' ומוותר על מנעמי האולפנים כדי להזיע במסדרונות הכנסת. לייבל'ה מזכיר לו שבניגוד לתפקיד הקליל של כתב פוליטי, נדרשת ממנו אחריות מעמיקה כשליח לייבל'ה במשכן.

אם תהיתם לפשר העיתוי בו בחר שר התחבורה ישראל כץ לבלגן הגדול ברכבת ישראל והעבודות בשבת, כנראה שהתשובה טמונה במזכיר וועדת הרבנים לענייני קדושת השבת הרב יצחק גולדקנופף, שנצפה נופש בהרי האלפים. לייבל'ה משער שכץ חשש לריב עם גולדקנופף, ובחר להמתין שהוא ייצא לנופש.



ואפרופו הבלגן הגדול עם חילולי השבת ברכבת שהתרחש במוצאי השבת האחרונה, תפס את שר הבריאות יעקב ליצמן במפתיע באמצע נופש במלון גלי צאנז בנתניה. קודם לכן, במהלך קריאת התורה, רכש נאמנו של הגראמ"מ שך זצ"ל רפי וולף את עליית 'שלישי' עבור השר האהוב.

ומי שחזר מנאות דשא באירופה, סגן שר החינוך מאיר פרוש, קפץ לסיור ב'המבצר' בצפת, כשהוא מלווה בחבר מועצת העיר נחמן גלבך ובסגן ראש העיר נהוראי לחיאני. פרוש התרשם כי מדובר בהפקת-ענק עבור בחורי הישיבות, שפעלה במשך כל ימי 'בין הזמנים', כאשר במתחם המרשים למרגלות גן המצודה, הופיעו מידי ערב אמנים מקומיים מהשורה הראשונה.



ואילו שר הדתות דוד אזולאי, שעבר בחודשיים האחרונים מעכו לקרית שמואל בחיפה, נפש ברמת הגולן ובין לבין קפץ לנהריה לביקור אצל האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא. חביבו של לייבל'ה מאיר לביא תיעד אותו שקוע בתפילת מנחה.



ומה עושה יועץ השר שטרם החליט איזה שלום ספרדי מועדף עליו, האם עם הרב עמאר או שמא עם הרב מאזוז, הלא הוא דודו עמר, שנצפה השבוע מתלבט קלות תוך כדי שהוא משמש כבייביסיטר לילדיו בבריכת כדורים ירושלמית.



ומחליפו של עמר בטיפול בסוגיה הרגישה של מינוי הדיינים, הלא הוא השר לשעבר אריאל אטיאס שחזר מחופשה באוסטריה, תועד מסתודד ארוכות עם היחצ"ן של המדינה רני רהב, במהלך הלווייתו של השר לשעבר פואד בן אליעזר ז"ל.



ובינתיים, חבר הכנסת אלעזר שטרן נצפה השבוע בתפילת מנחה באיצקוביץ'.



ואורח מפתיע נוסף שנצפה לפני שבוע בבני ברק, הוא מי שהיה מח"ט גבעתי במבצע 'צוק איתן' וקודם מאז לדרגת תא"ל, עופר וינטר, שהגיע להשתתף בחתונה בכתר הרימון של חרדי בוגר החטיבה, ותועד צמוד למנדי כץ, רת"ח חרדים בצה"ל.



ויש מי שמעדיף לשקוע בשטייגען, כזה הוא העוזר של ח"כ יעקב אשר – שמחה ברנשטיין. בזמן שהבוס מכתת רגליו מסימפוזיון לפאנל, תועד הברנשטיין שקוע בלימודו.

פינת התקשורת
יקיר המדור אריה ארליך, שציין השבוע 26 שנה לחלאק'ה, נצפה עם ילדיו בכותל המערבי אומר תהלים, לאחר שהשתתף ברחבת הכותל המערבי בחגיגת סיום ספר התורה הרביעי של ילדי ישראל, ארליך שבנו נכנס לחיידר התרגש במיוחד ולייבל'ה מאחל ברכת הצלחה.



ואילו במסגרת מסעו של חבר ה'מועצת' הגרב"מ אזרחי לפולין, לאחר המחנה השנתי המיתולוגי של 'בני תורה' והסיפור של יצחק אלחנן, במהלך התפילה הליטאית ההיסטורית בקברו של רבי מיילך מליז'ענסק, צפה לייבל'ה בדמות ליטאית מפתיעה נושאת תפילה ואף לומדת בספרו של רבי מיילך, הלא הוא העיתונאי ואיש ההגות מיתד נאמן יחיאל סבר, שלא נותר אדיש לקולו של הגרב"מ.



ובאותו מסע מצא לייבל'ה צלם וידאו בשם עזרא טרבלסי, תלמידו של הגר"מ מאזוז, שהנציח את המסע בתיעודי וידאו המדהימים, ותועד בעצמו בהפוגה קלה, כשהוא מכוון את המצלמה "כמו שצריך".



עוד עיתונאי שתועד באירופה, הוא עורך חדשות משפחה אליעזר שולמן, שנצפה במהלך ימי השבוע בחופשה בשוויץ. שולמן החרוץ נחת במערכת ברביעי בבוקר והספיק להוציא עיתון מהודר ומפואר כדרכו.



עוד בשוויץ, שם נצפו נופשים הדיין החדש בבית הדין העליון הרב אליעזר איגרא ועורך הדין ישראל ענדין, שתועדו על רקע הנוף של האדמו"רים. אין ספק שכשדיין ועורך דין נופשים יחד - זה כבר 'בנאות דשא'.

מן הגורן ומן היקב
בהופעת בין הזמנים בבאר שבע של אמן הרגש מוטי שטיינמץ, שהצליח לרגש גם ‏את אחרון המזרחיים, ביקשו להצטלם מאחורי הקלעים חה"כ יגאל גואטה ואבי אמסלם, שהודיעו ללייבל'ה ש"אם שטיינמץ היה מזרחי - ודאי הוא היה חלק ממסע הבחירות של ש"ס".



ואילו לאחר המופע המדהים של קומזינג בחיפה, נעמדו מאחורי הקלעים להצטלם המוזיקאי הבלתי נלאה מוישי רוט, הנגן הפופולארי אריק דביר, הזמר אהרל'ה סמט, חבר מועצת העיר אריה בליטנטל ואיש העסקים מוישה כהן. לייבל'ה יודע לספר שכאלף בחורי ישיבות השתתפו במופע החינמי באולם האודיטוריום העירוני, בו לראשונה שיתפו פעולה דביר והמנגנים.



הסרוגים פשטו על מאה שערים: אנשי התקשורת יהודה קלמן (ערוץ 20), הראל דוידוביץ (לרנר קום), יועץ התקשורת יהודה רובינשטיין, אלנתן זכריה ממועצת יש"ע, החזן יקי לאער, איש גל"צ יוני קדם ויוזם המפגש יעקב לנדוירט - נצפו בליל שישי האחרון מקנחים יחד צלחות צ'ולנט וקיגל במסעדה של קרויזר בשכונה הירושלמית הותיקה.



ובמסגרת מסע יחצ"נות לנס-קפה חדש, הבריקו ב'אפיקים' עם פינוקים לכמה צייצני טוויטר משעשעים, שמיהרו לפנק בחזרה. בתחילה הדובר של גפני, ירח טוקר, שמיהר להודות לציקי פרנק על המתנה, אחריו קפץ איציק סודרי שהודיע שגם הספרדים קיבלו, ולסיום שרגא ניימן שסיפר על ביקור שקיבל במשרד.







ואילו שליח לייבל'ה במונסי דג בחכתו את היארמער רב, הלא הוא יענקל מילר האגדי, עורך קניות לשבת.



ובפינת המ"ם השבועי, הפגנות הפלג ו'העדה' בשבוע שעבר משכו את עינו של המאייר יוסי חיים, שבטוח שהקטטה התמקדה בכלל בנושא אחר...

פינת המזל טוב
מזל טוב לחבר מועצת העיר חיפה ויו"ר 'דגל התורה' בעיר, מיכי אלפר, לרגל בר המצוה לבנו שנערכה בשבוע שעבר בבני ברק.

מזל טוב לארז מלול, ראש לשכת מנכ"ל משרד הדתות, לרגל הולדת הבן.

ברכת מזל טוב לחיים ולדר, הסופר המחנך ובעיקר בעל הלב הזהב מספר 1 שהשיא את בתו בליל שישי באולמי הדר דימול, בהשתתפות קהל המונים שהגיעו לאחל מזל טוב לאב הנרגש.



באותו אירוע של ולדר, צפה לייבל'ה בשניים מתחבקים בעוז - איש החינוך והמשמרת הרב מוטק'ה בלוי ואמרגן המוזיקה עויזר דרוק. בלוי שיבח את עויזר על עמידתו האיתנה לבל יופיעו הזמרים במעורב.



ועוד בבני ברק, שם עלה לתורה הזמר נטע שפריי, שיינשא ביום שני הבא בשעה טובה במרכז האירועים הדודאים. לייבל'ה מתרגש מהחתונה הגדולה ולמרות התחייבות לשמחה משפחתית באותו ערב - הוא מתכנן להגיע.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לידידנו ר' חיים רבינוביץ', ראש לשכת האיש ופניות הציבור ח"כ אייכלר, שחגג ברביעי האחרון את שמחת הברית לבנו בעיר התורה והחסידות בהרי יהודה. למרות הפגרה ושהות הבוס במנוחה בשוויץ - השתתפו חסידי באיאן בהמוניהם ולייבל'ה מאחל רוב נחת.

וברכת מזל טוב לדוד קליגר, האיש והמוזיקה הקלרינט וקול חי, לרגל הולדת הבת. הקידושא רבא נערכה השבת פרשת ראה בבית הכנסת בוטושאן בבני ברק. ואפרופו, קליגר נתקע בבית החולים ללא קרטון תמונות הרבנים, וכתחליף, שם את מגזין 'העולם החרדי' של בקהילה סביב ראשה של התינוקת, "שתראה רק צדיקים".



בעיר חיפה חגגו השבוע את שמחת אירוסי בנו הבכור של הצלם אהרן ברוך ליבוביץ', עורך מגזין הציבור החרדי של חונה דייטש. ליבוביץ' אירס את הבן הראשון מתוך 11 כן ירבו, ובחסידות החיפאית הדביקו לו על הדלת ברכת ענק. שליח לייבל'ה לחיפה תיעד.



ברכת מזל טוב לאיש יחסי הציבור שחור ולבן שנחשף גם בשמו המלא והנוסף "ברוך" לרגל הולדת בנו בשעה טובה. העיר אשדוד לא הלכה לישון בליל שבת האחרון ורבים נהרו לשלום זכר בשטיבל הגוראי, שם פינק מוטי זילברברג כידו הטובה עליו, לייבל'ה אמנם לא הצליח להגיע אך הוא הסתפק בפרטים הפיקנטיים שסופקו בשעות הקטנות של הלילה בקבוצת 'הקבינט'.
קובי איזק נתניהו עיתונאים ליצמן פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד