כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

משפריצים הסתה: "סוף לסחטנות החרדית"

גל הסתה ברשתות ובכלי התקשורת בעקבות החלטת ראש הממשלה לא לחלל שבת • הטענה השקרית העיקרית - החרדים פוגעים בחיילים שנזקקים לשירותי הרכבת

אילוסטרציה: יונתן זינדל פלאש 90
אילוסטרציה: יונתן זינדל פלאש 90

החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את חילולי השבת ברכבת ישראל, מובילה לגל של הסתה ומתקפות מצד פוליטיקאים, דמויות ציבוריות שונות ואישי תקשורת, שמשתלחים בראש הממשלה נתניהו ובציבור החרדי העומד על שמירת השבת, בטענה כי העומסים נגרמו באשמתו.

מאות הפגינו הערב (מוצאי שבת) בתחנות רכבת ישראל ברחבי הארץ, במחאה על השבתת קווי הרכבת עד מחר בערב כתוצאה מהפסקת העבודת בשבת. במפלגת מר"צ הפגינו תחת הכותרת "מדינת הלכה - הלכה המדינה", ואף פנו לבג"צ על הפסקת העבודות בשבת כאשר הדיון צפוי להתקיים ביום שני.

ברשת הופצה תמונה בה נראה ראש הממשלה נתניהו נוסע ברכב אאודי כשלצידו שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ובמהלך הנסיעה הרכב עובר בשלולית ומשפריץ לכיוונו של חייל שנסחב עם תיקים, כאשר נתניהו ליצמן וגפני מגחכים.

בנוסף, גולש פרסם בחשבון הפייסבוק שלו תמונה של שלושת הנערים שנרצחו הי"ד וכתב: "אין רכבות? זה בסדר, יש טרמפים", כשהוא מרמז כי נתניהו גורם לצעירים לסכן את חייהם.







בעמותת חדו"ש כתבו בחשבון הפייסבוק שלהם כך: "הכניעה ללחצי החרדים מובילה אותנו היישר לעבר הקמתה של מדינת הלכה. קיימת התעלמות מוחלטת מהציבור ומצרכיו. המפלגות החרדיות הוכיחו פעם נוספת שהן משרתות סקטור אחד בלבד, ומבחינתן - ששאר הציבור ישא בתוצאות סחיטתן ובעלותה. לא בקדושת השבת מדובר אלא בקדושת הקואליציה. יש לדחות את הרעיון ההזוי שהרבנות היא מי שתקבע מה הן עבודות חיוניות הדרושות לבטיחות שהימנעות מהן עלולה לסכן חיים ולא יתכן שרבנים יכתיבו את היקפו של חופש התנועה בישראל".

בעמותת ישראל חופשית פרסמו בחשבון הפייסבוק שלהם "דורשים רכבת 24/7! גם במוצאי שבת, וגם מחר, ראשון, לא יהיו רכבות עד הערב. הערב שמים סוף לסחטנות המפלגות החרדיות. בואו בהמוניכם להפגין ושתפו".

מיטל להבי, יו"ר מר"צ ת"א וסגנית ר"ע תל אביב, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "לדעתי בפעם הבאה ההפגנה צריכה להתקיים בבני ברק. בשבת מצעד של רכבים וחלוקת פליירים שם - על זכויות אדם ועל זכויות נשים ועל שוויון זכויות. להפגין שם ולא בתחנה משותקת. שיפסיקו הם לחיות בבועה".

נעם תיבון, הכתב המדיני של אתר וואלה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יש קו ישיר שמחבר בין ביזיון הרכבת לבין הכניעה לחרדים בנושא לימודי הליבה. בשני המקרים הממשלה פוגעת בכלכלה הישראלית ובציבור לטובת רווח פוליטי".

אבי בראלי, כתב התשתיות בדה מרקר, פרסם טור פרשנות בכותרת ראשית באתר תחת הכותרת: "חילונים, תתעוררו. הסטטוס קוו מת. עכשיו הזמן להילחם על תחבורה בשבת".

גם אשת התקשורת ג'ודי שלום ניר מוזס, רעייתו של השר לשעבר סילבן שלום, כתבה בעמוד הטוויטר שלה: "לא ייאמן החרדים האלה!!! אשכרה הרצחת וגם ירשת!!! גם לא משרתים בצבא וגם בגללם לחיילים לא יהיה איך להגיע לבסיסים! מדינה עלובה ומלך מתועב".

מוזס המשיכה וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "הביבי הזה פח אשפה עלוב. לא מעניין אותו אף אזרח, רק הכסא שלו ושל משפחתו. מה עם 250.000 איש שרבים מהם חיילים שכן משרתים בצבא? שיתייבשו שעות מחר?"

גם בעמותת ישראל חופשית שיתפו פוסט נגד החרדים וכתבו: "מונעים להתחתן, מונעים לעבוד, מונעים לחיות. הגיע הזמן לשים סוף לסחטנות של המפלגות החרדיות".

איור נוסף שהסתובב ברשת תחת השם 'הקוף הכופר', הציג את תמונות גפני ליצמן ודרעי עם הכיתוב "משתמטים מצה"ל - מונעים רכבת בשישי-שבת מחיילי צה"ל".





במקביל, גם בטקובקים שפרסמו גולשים רבים ברשת ובאתרים השונים, ניכרו תוצאות ההסתה נגד החרדים יחד עם השתלחות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ולסיום, יש גם צדיק בסדום. ‏היה גם מי שביקר את ההסתה, אמיר איבגי, מגיש בערוץ 1, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תמצית ההסתה. להאשים את החרדים בהכל. זה פשוט: אין מדינה יהודית בלי שבת. ומי שטוען שהכל תקוע ופקוק בגלל שבת משקר".
הסתה חרדים חילול שבת ג'ודי מוזס מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד