י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גם הבוקר: התלמידים החרדים הפגינו נגד יונה יהב בחיפה

הורי ותלמידי בית הספר 'נתיבות משה' שלא פתח את שעריו, יצאו גם הבוקר להפגין נגד התנכלות ראש העיר - צפו בתיעוד

יונה יהב, צילום: פלאש90
יונה יהב, צילום: פלאש90 צילום: פלאש90

במסגרת המאבק של וועד הורי בית הספר התורני "נתיבות משה" בקרית שמואל כנגד התעמרות עיריית חיפה ומצוקת המקום החריפה בה שרוי בית הספר, התקיימה הבוקר (א) ברחובה של עיר תפילת מוסף של ראש חודש, בה השתתפו תלמידי בית הספר, הוריהם ורבים מתושבי השכונה.

בתום התפילה התקיים מעמד קבלת עול מלכות שמיים ותקיעת שופרות ולאחר מכן הקהל פצח בשירה ובריקודים, כאשר יחד עמם השתתפו בתפילה ח"כ יעקב אשר מדגל התורה ויו"ר שס"ג בחיפה מיכי אלפר, ח"כ אשר המלווה את מצוקת בית הספר בוועדות הכנסת ובפעילות פרלמנטרית הגיע במיוחד כדי להביע את תמיכתה של תנועת דגל התורה הארצית במחאת ההורים ואת ההתנגדות למעשיה של עיריית חיפה בהדרה הדתית והחרדית שהיא מבצעת בעיר.

לאחר תפילה מרגשת נשא ח"כ אשר דברים מול מאות התושבים שנכחו באסיפת המחאה, ואמר כי "בידי ראש העיר היכולת לעזור לילדים אלו שיוכלו ללמוד כמו כל ילד במדינת ישראל, כולם יודעים שאם ראש העיר רוצה הוא יודע לבנות ולבצע אצטדיונים במיליוני שקלים, בכל העיר חיפה אין אף מגזר שילדיו סובל מכאלו תנאים מחפירים בבית הספר, לא אצל הדרוזים, המוסלמים, החילונים, האתיופים, אין אף מגזר עם כזה בית ספר אין כזה בית ספר, האם היו מעיזים לעשות דבר כזה ליוצאי אתיופיה? התקשורת עסוקה בפקקים בכבישים בזמן שהילדים האלה מודרים ומופלים רק בגלל אמונתם ודתם".


בהמשך דבריו אמר ח"כ אשר: "אני קורא ליונה יהב שזקנתך לא תבייש את בחרותך, הכתם הנוראי הזה ילווה אותך כל ימי חייך, הילדים האלה לומדים ברמה גבוהה לא פחות מכל מוסד אחר ואף יותר, כל מה שהם רוצים זה לשבת וללמוד בתנאים נורמליים. אני קורא לשר החינוך בנט בוא תתערב במשבר שנוצר וממנו סובלים הילדים ותמצא פתרון". בסוף דבריו שיבח אשר את חבר מועצת העיר מיכי אלפר שלא חושש מאיש ונלחם עבור צרכי הציבור.

נציג דגל התורה בחיפה ויו"ר סיעת שס"ג מיכאל אלפר הודה לח"כ אשר שהגיע לחזק את הציבור במאבקו האלמנטרי, ונשא דברים חריפים בגנות האפלייה המכוונת של עיריית חיפה, ואמר כי "יש בקרית שמואל שני ילדים שגרים באותו בניין, אחד ילמד במבנה גדול ומפואר וחברו ילמד במרתף כי רק בגלל שההורים שלו רוצים שילמד תורה. זוהי מציאות מכוונת שאין לה אח ורע ושאי אפשר לתת לה להתקיים. מסירות ההורים שלחה את הילדים עד עכשיו כדי לקבל את החינוך המצוין של בית הספר, וכעת הם אומרים: עד כאן. אנחנו רוצים שהילדים שלנו ילמדו בתנאים נורמליים ושיפסיקו לפגוע בהם".
יונה יהב חיפה נתיבות משה יעקב אשר מיכי אלפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד