ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הנשיא לילדים החרדים: אנו מגיעים מרקע שונה

כבכל שנה פתח נשיא המדינה את שנת הלימודים במגזר החרדי וביקר בתלמוד תורה "מאור ישראל" בירושלים • נשיא המדינה: "אלה ימים בהם חלקנו גם מתחילים לשמוע את תקיעת השופר הפותח את הלב. גם אני, נפתח ליבי כשאני רואה אתכם פה"

הנשיא ריבלין עם הילדים בתלמוד תורה. צילום: יעקב כהן
הנשיא ריבלין עם הילדים בתלמוד תורה. צילום: יעקב כהן

כבכל שנה, גם השנה פתח נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, את שנת הלימודים ה'תשע"ז במגזר החרדי, וביקר הבוקר (א') בתלמוד תורה "מאור ישראל" של רשת מעיין החינוך התורני ׳בני יוסף׳ בירושלים.

אל הנשיא התלוו בביקור שר הפנים ח"כ אריה מכלוף דרעי, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל ש"ס ורשת החינוך התורני הרב חיים ביטון ומנהל ביה"ס הרב אשר חזיזה.

"אלה ימים של הרהורים על השנה שחלפה ושל מחשבות על מה ניתן לשפר לקראת שנה שעברה", אמר הנשיא לתלמידים. עוד הוסיף הנשיא ואמר: "אלה ימים בהם חלקנו גם מתחילים לשמוע את תקיעת השופר הפותח את הלב.

"גם אני, נפתח ליבי כשאני רואה אתכם פה. הרגע פגשתי את תלמידי כיתה א וסיפרתי להם כיצד לפני כ-70 שנים כשנכנסתי אני לכיתה א' היו בתלמודי התורה של ירושלים, מורחים בדבש את האותיות וטועמים את טעמו המתוק של הלימוד. כך, גם היום. להתחיל ללמוד זוהי זכות מרגשת שלא נשכחת מלב שנים. אני מאחל לכם שנת לימודים פורייה שתרבו בה דעת. שתתקדמו בה בחייכם ותעמיקו בלימודים.

"אנחנו כאן, המגיעים ממשפחות שונות, ממקומות שונים, צריכים לזכור תמיד שגם אם יעלו בנינו ויכוחים כאלה ואחרים, אנחנו בסוף חיים יחד, באותה החברה, גם אם לעיתים אנו מתווכחים מאוד. כולנו יחד בני הארץ הזו, בני העיר הזו, נשארים כאן. מסכימים או שלא מסכימים, אך יחד."

"מה מיוחד בחודש אלול?" שאל הנשיא את הילדים, והם השיבו - "זהו חודש של סליחות". ״נכון,״ אמר הנשיא, ״זו הזדמנות להרהר במה שעשינו פחות טוב השנה, ולבקש סליחה כשצריך.״ הנשיא הודה לצוות החינוכי בתלמוד התורה וסיים: ״אני יודע שאתם אוהבים ללמוד, ברוכים תהיו".

שר הפנים אריה מכלוף דרעי אמר בביקור: "הגעתך לכאן אדוני הנשיא היא כבוד גדול עבורנו ועבור התלמידים. כבוד למורות הנהדרות, המלאכיות, העושות פה את עבודת הקודש".























ריבלין שנת הלימודים בני יוסף אריה דרעי חיים ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד