כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

נתניהו בישיבת הממשלה: "כל השרים יכבדו את הסטטוס קוו"

ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה במתקפה מרומזת על שר התחבורה: "המשבר הזה כולו מיותר, לא היה צורך להגיע למצב הזה. שרים מתמנים כדי למנוע משברים ולפתור בעיות, לא לייצר אותן" • נתניהו התייחס גם לפטירת אביו של החייל הנעדר

כץ ונתניהו. צילום: אפי שריר, פלאש 90
כץ ונתניהו. צילום: אפי שריר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (א) בפתח ישיבת הממשלה למשבר התחבורה וחילולי השבת ברכבת.

"מאז יום שישי אנו עוסקים בצמצום העומסים שנוצרו אמש והיום בשל העבודות ברכבת ישראל. אני רוצה להודות לך, שר הביטחון, אני שוחחתי איתך ואתה נרתמת מיד – הנחיתי את מערכת הביטחון לסייע בהסעות חיילים. משרד התחבורה מפעיל מערך אוטובוסים מתוגבר כדי להקל על תנועת הנוסעים.

"המשבר הזה כולו מיותר, לא היה צורך להגיע למצב הזה. יש במדינת ישראל סטטוס קוו מזה שנים רבות, אנחנו מכבדים אותו. כשצריך לבצע עבודות בשבת - הן מתבצעות, כפי שהיה בשבת שעברה בנתיבי איילון. כשלא צריך עבודות בשבת - הן לא יתבצעו. זה הכלל שהנחה אותנו, זה הכלל שימשיך להנחות אותנו.

"בשבע השנים האחרונות הממשלה השקיעה קרוב ל-30 מיליארד שקל בהרחבה מסיבית של כבישים, של מסילות ברזל, וכמובן גם של בניית מחלפים, מנהרות וכדומה. הצלחנו לבצע כל זאת בלי משברים מיותרים. כשלא רוצים משבר, ניתן להימנע ממנו. אני מצפה בעניין הזה לשיתוף פעולה מלא מצד כל השרים. שרים מתמנים כדי למנוע משברים ולפתור בעיות, לא לייצר אותן".

בהמשך התייחס נתניהו גם לפטירת אביו של החייל הנעדר: "היום יובא למנוחות הרצל שאול, אביו של חלל צה"ל, אורון שאול ז"ל. גופתו של אורון, יחד עם גופתו של הדר גולדין, מוחזקת על ידי ארגון החמאס, ארגון טרור אכזרי שלא מכבד שום נורמה הומניטרית. הרצל שאול היה אדם אמיץ, ועד ימיו האחרונים הוא נאבק להשיב את גופת בנו לקבר ישראל. במקביל בשנה האחרונה נאלץ להיאבק במחלת הסרטן שפקדה אותו.

"אני ראיתי אותו כמה וכמה פעמים, כל פעם, ממפגש למפגש, הוא נעשה כחוש יותר ועומד בגבורה בטרגדיה הכפולה שפקדה אותו ואת משפחתו. בשם הממשלה והעם בישראל אני מבקש לשלוח תנחומים לרעייתו היקרה זהבה ולבנים, אבירם ואפק. אנחנו נמשיך לפעול בכל המישורים כדי להחזיר לקבר ישראל את הדר גולדין ואת אורון שאול ז"ל".
ישראל כץ חייל נעדר משבר תחבורה חילול שבת ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד