י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אלול מגיע - ולב אם בישראל לא ירעד?

אלול – כמה עוצמה הוא מביא בכנפיו, כמה כובד ומשקל. ואנו, אם נדע לנצלו כפי שהוא ניתן לנו באהבה מאת אב חנון ורחום, אין ספק שנראה את השנה בעיניים הרבה יותר שמחות ומצליחות • טור של אמא בבוקר תחילת שנה

התרגשות של תחילת שנה. צילום: יונתן זינדל/פלאש90
התרגשות של תחילת שנה. צילום: יונתן זינדל/פלאש90

אלול. לב מי לא ירעד למשמע השם? לא סתם עוד ברכת חודש טוב ומבורך, כי אם ברכה המלווה ברטט מתרגש שלא עובר בשום גיל – חודש אלול, המלך בשדה.

ככל שאת מתבגרת ועוברת שלבים בחיים, חודש אלול תופס אותך במצבים שונים ובתחושות שונות. אינו דומה אלול של שנת תשע"ה לאלול של שנת תשע"ו וכו'.

אם להודות על האמת, התחושות שלי בראש חודש אלול הן קודם כל קשורות לעובדה שהבן שלי מתחיל עוד שנת לימודים. עד שהפכתי לאם בישראל, חודש אלול הוקדש רובו ככולו לשיעורי יהדות, עבודה אישית עצמית, וניסיון כזה להשתדל יותר מאשר בכל יתר ימי השנה, על אף משנתי הסדורה בנושא, שמי שמשתדל לאורך כל השנה, לא הופך ללחוץ, צבוע או צדיק לרגע, אלא קל לו יותר להמשיך את המסע שהוא פוסע בו כל הזמן.

ברור, איננו מלאכים, וכן זקוקים לחודש הזה שינער אותנו, מה שנקרא, אך תמיד השאיפה היא להצליח להיות כמה שיותר טובים לאורך השנה כולה.

בתור אמא, תחושת האלול הפרטית, הופכת להיות סוג של כללית בתוך הבית. מה שאת חושבת או אומרת לעצמך, פתאום צריך להישמע ליד אוזניים קטנות שתלויות בך, מבקשות לשמוע, להבין, לדעת, ובצדק. מהי מהות החודש, מה כל כך חשוב בו, וכיצד עלינו להתאמץ ולהשקיע הרבה יותר מעבר למה שאנחנו רגילים כל השנה, ובעיקר לכוון אותם – כיצד. אם כאדם פרטי את בוחרת לעצמך את הדרכים, פה את נמצאת כדי להיות כלי עזר גם לילדים שסומכים עלייך ותולים עיניהם לקראתך.
אז אולי הרטט הזה של ר"ח אלול בתור אמא, הוא לפני הכל בעקבות תחילת מסע חדש של הילד, אם כי ללא ספק הוא מתקשר באופן ודאי לעבודה הפנימית שחייבת להיעשות. הרי מה קורה לנו? אנחנו פתאום מרגישים את הכמיהה, את הרצון להתקרב, להיות טובים יותר, לדבר עם ה' ולהתחנן שינחה אותנו בדרך הנכונה שתסייע לנו להגיע ליום הדין נקיים יותר, זכאים יותר, נחתמים לשנה טובה ומתוקה, וכך גם אם ששלחה הבוקר את בנה לתלמוד התורה. מה היא מבקשת בשבילו, אחרי שהיא נרגעת מהחלק הזה של הגיל והגובה שפתאום צמח לה בבית והיא מבינה שאף אחד לא נשאר תינוק...

היא בסך הכל מבקשת שתהיה לו שנה טובה, מאושרת, שמחה, שנה שבה ימצא חן בעיני חבריו, מוריו, בבית, בתלמוד תורה, בכל מקום שרק יילך. היא מבקשת ששנת הלימודים החדשה שלו תהיה שנה של לימוד נעים, שיאהב ללמוד, שירצה ללמוד ושיצליח בלימוד. שלא יחווה תסכולים, פחדים, רגעים קשים. שכל הטוב האפשרי יסוכך עליו מכל עבר.

אלול – אם כן כמה עוצמה הוא מביא בכנפיו, כמה כובד ומשקל. ואנו, אם נדע לנצלו כפי שהוא ניתן לנו באהבה מאת אב חנון ורחום, אין ספק שנראה את השנה בעיניים הרבה יותר שמחות ומצליחות.

אאחל התחלה מוצלחת לכל הילדים שפתחו היום שנה, בהצלחה גם לאימהות המתרגשות והדומעות, ובעיקר – איחולי הצלחה לאלו שמכל הסיבות שבעולם – לא פתחו שנה כסדרה, ונאלצים לעבור עוגמת נפש, הלוואי שבמהרה הכל יסתדר על הצד הטוב ביותר, ותהיה שנה טובה ומתוקה.
אלול חיידר שנה חדשה לב של אמא חגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד