י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האישום: הבריח ציוד צלילה לשימוש חמאס

כתב אישום נגד עבד אלרחמאן סאקאללה מעזה, בן 41, שהבריח לעזה ציוד צלילה ללא היתר ומכר אותו לחמאס

אילוסטרציה: pixabay
אילוסטרציה: pixabay

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד עבד אלרחמאן סאקאללה מעזה בן 41, שהבריח לעזה ציוד צלילה ללא היתר ומכר אותו לזרוע הצבאית של החמאס. כמו כן, מכר הנאשם לחמאס כמויות גדולות של בגדי וציוד ספורט.

בכתב האישום שהוגש בבית משפט המחוזי בבאר שבע על ידי פרקליטות מחוז דרום (פלילי), באמצעות עו"ד עינת בלנרו, מייחסים לנאשם שבעה אישומים בגין ביצוע עבירות בטחוניות של מגע עם סוכן חוץ, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, איסור פעולה ברכוש אסור ועוד.

על פי האישום הראשון, במהלך שנת 2015 ייצר ומכר הנאשם לרעפת עבאס, אחראי ביחידת הנוכבה של החמאס כ-75 סטים של בגדי ספורט עבור פעילי הנוכבה ב-8,000 ש"ח. על פי האישום השני, בין השנים 2014-2016, ייצר ומכר הנאשם 455 סטים של בגדי ספורט לפעילי חמאס. על פי האישום השלישי, בשנת 2014, פנה מאזן אל הנאשם, ולבקשתו מימן רכישת מזון לחייליו של מאזן בקאסם. הנאשם תרם 3,200 ש"ח על מנת שיחלק לחייליו פעילי הקסאם.

על פי האישום הרביעי, בין השנים 2008-2012 הבריח הנאשם דרך מנהרות הברחה ממצרים לעזה, ציוד צלילה שרכש מחברת "קריסי" האיטלקית. בשנת 2009 מכר הנאשם למוחמד מורסי, פעיל חמאס שעבד במשטרה הימית של החמאס, 200 סנפירים ו-15 משקפות צלילה. בשנת 2012 מכר למוחמד 30 סטים של משקפות צלילה, שנורקלים וסנפירים. על פי האישום החמישי, בשנת 2008 מכר הנאשם לח'אלד מנצור, מפקד בכיר בסראיא אלקודס, מתקן המיועד לאימוני הרמת משקולות, וכן משקולות ומוט ברזל לשימושה של החולייה עליה פיקד חאלד.

על פי האישום השישי, בשנת 2014 הגיעה מכולת משלוח השייכת לנאשם לנמל אשדוד ובה ציוד ספורט מגוון, ובו בין היתר, 150 משקפות צלילה וחליפות צלילה. לאחר יומיים הועברה הסחורה למעבר "כרם שלום", לקראת העברתה לרצועת עזה. לאחר בדיקה על ידי גורמים במעבר, נתגלו במכולה משקפות צלילה האסורות להכנסה לרצועת עזה, והסחורה האסורה, הוחזרה לנהג המשאית, "אבו מרואן", שהודיע לנאשם כי 4 משטחים לא הוכנסו. למרות הבדיקה במעבר "כרם שלום" הצליח הנאשם להעביר בתוך הסחורה שאושרה, כ-60 משקפות צלילה אסורות, בתוך שאר המשטחים שאושרו לכניסה מבלי שהבודקים במעבר יבחינו בהם. על פי האישום השביעי, במאי 2015 מכר הנאשם לפעילי הקסאם, מכשירי ספורט לפעילות בחדר כושר של פעילי קסאם, בשווי 30,000 דולר.

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.
ציוד צלילה הברחה רצועת עזה כתב אישום בגדי ספורט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד