כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בלי הגנת פתק בכותל - ההוריקן חזר לפלורידה

5 שנים לאחר שהמושל המאמין של פלורידה הפסיק להטמין פתקי תפילה בכותל המערבי - הכה הוריקן במדינה, לראשונה מזה 11 שנה

בלי הגנת פתק בכותל - ההוריקן חזר לפלורידה

לאחר 11 שנים בהן פלורידה לא נפגעה מסופות הוריקן, ביום שישי האחרון, הוריקן בדרגה 1 בשם 'הרמין', פגע בחופי פלורידה, דרום-מזרחית לעיר סנט מרקס, עם גשמים עזים ורוחות במהירות 130 קמ"ש.

מי הגן על פלורידה במהלך השנים?

מאז כניסתו של הנוצרי צ'רלי כריסט לתפקיד מושל המדינה, המדינה ידעה רגיעה. וכל זאת למה? לכריסט יש הסבר: "אתם יודעים מתי הפעם האחרונה שהיה הוריקן בפלורידה? זה היה מזמן. ב-2007 יצאתי למשימה הבינלאומית הראשונה שלי. יודעים לאן נסעתי? לישראל", צוטט בשיחה עם סוכני נדל"ן בשנת 2009.

בהמשך הוא סיפר כי ביקר בכותל המערבי וטמן בין אבניו פתק ובו תפילה. כריסט אף הסכים לנדב את הנוסח המדויק שרשם בפתק: "אלוהים היקר, אנא הגן על פלורידה מפני סופות וצרות אחרות. צ'רלי". ומה התוצאה? "הזמן חלף - מאי, יוני, יולי, אוגוסט, ספטמבר, אוקטובר, נובמבר, דצמבר - אין הוריקנים, תודה לאל".

בשנים שלאחר מכן, כאשר לא הצליח לעלות לרגל לירושלים, שלח את הפתק בתוספת הוראות הטמנה עם סנאטורית ובהמשך עם חברים אחרים. "אפשר לעשות את זה באינטרנט היום, אבל אני מעדיף לשים פיזית את הפתק בקיר", הסביר כריסט, שציין כי המשימה הושלמה בחודש מאי האחרון. "מאי, יוני, יולי, אוגוסט – אנחנו מתקרבים לתאריך", הוסיף. "עם קצת מזל, אני אבקש מכולכם להתפלל איתי לשנה הבאה".

אבל למרות הכל, כריסט אדם צנוע. את הקרדיט לתום הסופות הוא לא לוקח לעצמו. "זה לגמרי בידי אלוהים", הבהיר, "אבל זה נחמד". עם זאת, בשנת 2011 הפסיד את משרתו כמושל.

חמש שנים חלפו, וכעת מכה ההוריקן הראשון בפלורידה מזה 11 שנה - שפגע ביום שישי האחרון באזור החוף הצפוני של המדינה, ובהמשך נחלש לדרגת סופה טרופית. עשרות אלפים נותקו מחשמל, והמושל הכריז על מצב חירום.

כ-70 אלף בתים בבירה טאלאהאסי ואלפי בתים באזורים אחרים נותקו מחשמל בעקבות קווי מתח ועצים שנפלו עקב הרוחות העזות וגרמו לחסימת כבישים רבים.

"זה בלגן, המים עלו במקומות רבים", אמר וירג'יל סנדלין, מפקד המשטרה של סידר קיי, לאחר שמפלס מי הים עלה ב-2.9 מטרים. "הייתי כאן ב-1985 בהוריקן אלנה, ואני לא זוכר שזה היה כל כך גרוע".





















פלורידה מושל הוריקן כותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד