י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המנהל אולי טועה, אבל למה לאמלל את הילד?

יש מנהלים ששייכים לגיהנום, אבל יש כאלה שצודקים בכך שהם נמנעים מלקבל ילד שאינו מתאים רוחנית • יענקי פרבר לא רוצה שילדיו ילמדו עם ילדים שבביתם המכשיר הטכנולוגי היחיד הוא מיקרוגל

המנהל אולי טועה, אבל למה לאמלל את הילד?
ל

שנת הלימודים נפתחה בקול תרועה וכולנו התרגשנו פחות או יותר מתחילת הלימודים של ילדינו, כמידי שנה, צצים ועולים סיפורים על מוסדות חינוך שמסרבים לקבל ילדים ממשפחות מסויימות בשלל טענות ומענות,

אין הכוונה על מנהלים שלא מקבלים מסיבות שרירותיות או גזעניות, ושנוהגים על ג'יפ ממוגן ירי (תרתי משמע) מהדגם החדיש ביותר, ושעושקים מההורים את פרוסת הלחם האחרונה - אלו מקומם במדור מיוחד בגיהנום, כמו שנאמר במקורותינו "הטוב שבמנהלים לגיהנום".

הכוונה למנהלים שלא מוכנים לקבל ילדים שלא מתאימים למוסד מבחינה רוחנית נטו, כן הם צודקים באלף אחוז! למה נראה להורים שמחזיקים מחשב בבית ושמסתובבים עם אייפון או גלקסי או סתם מכשיר כף יד נוצץ שלא באישור רבנים בפרהסיה, שהילד שלהם צריך ללמוד באותה כיתה עם 30 ילדים שהמכשיר הטכנולוגי היחיד שיש להם בבית זה מיקרוגל.

למה לדחוף את הילד לכיתה שבה אף ילד לא ידבר איתו מחוץ לשעות הלימודים? עם מי הילד ישחק ויתחבר? איזה חיי חברה יהיו לילד? אף הורה לא יתיר לילדיו להתחבר עם הילד.

הילדים שלי לומדים במקום שמתאים להם מבחינה גשמית ורוחנית, חברתית והשקפתית, גם את הילדים שלי לא יקבלו למוסדות חינוך מסויימים, את הטורים שלי ואת שאר הגיגי שמופצים קבל עם ועדה אני לא כותב עם נוצה ודיו על קלף מחוספס ושולח לעורך דרך יונת דואר. הם נכתבים בצורה שמוסדות חינוך מסויימים לא מוכנים לקבל וזו זכותם המלאה.

גם אני ורבים שאני מכיר לא היו רוצים שהילדים שלי ילמדו בכיתה עם 30 ילדים בנים לאברכים, לא חלילה מהתנשאות או מזלזול, אלא מההבנה שזה לא מתאים להם חברתית.

אבא שלובש חולצה עם פסים מנוצנצים ומחזיק מכשיר גלקסי דור 8 ומנהל חשבון פייסבוק, לא אמור לשלוח את הילד שלו למוסד שאבא ממוצע שם מחזיק מכשיר נוקיה שאין להשיג לזה מטען כי זה כבר בשלבי הכחדה, ושהמקור היחיד שלו לחדשות זה עיתון יומי שהכותרת הקבועה שם "זעזוע ותדהמה".

נכון שלפי החוק מנהלי מוסדות מתוקצבים חייבים לקבל את כולם, אבל לא יזיק להורים עקשנים קצת הגיון.

בתי ספר במגזר הערבי לא יכניסו לתכנית הלימודים שלהם את נושא הקרבת הקורבנות בבית המקדש.
בתי ספר חילונים לא יכניסו לתוכנית הלימודים שלהם שיעור בהנחת תפילין ושיעור הלכות.
בתי ספר דתיים לא יכניסו לתוכנית הלימודים שלהם שהמטרה של כולם זה להיות אברכים.
בתי ספר חרדים מודרניים לא יכניסו לתוכנית הלימודים שלהם שהשאיפה לגדול אברכים.

אז למה אנשים חושבים שתלמודי תורה חייבים לקבל ילדים שיביאו מהבית מושגים שנוגדים את רוח מוסד הלימודים, כל מוסד מחנך בצורה שונה, והורים שמכריחים חוקית מוסד לקבל את הילד שלהם שידעו שהם עושים לו נזק בלתי הפיך עם טראומה לכל החיים,

בתקווה שכל הילדים יתקבלו למוסדות חינוך שמתאימים להם, שם יפרחו וישגשגו.
תלמידים התאמה מנהלים קבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד