י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המאכער הנוכל נשלח ל-5 ימי מעצר נוספים

הוארך בשנית מעצרו של נתנאל יעקב יצחק פרוש, תושב ביתר עילית שהתחזה לעסקן רפואי והוציא כספים במרמה

בבית המשפט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
בבית המשפט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים האריך בפעם השנייה את מעצרו של נתנאל יעקב יצחק פרוש מביתר עילית - החשוד המרכזי בפרשת 'קיצור התורים' בבית החולים הדסה, בחמישה ימים נוספים.

כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', מדובר במאכער שפעל במסדרונות בתי החולים בירושלים, הונה אנשים תוך שהוא מתחזה לעוזרו של הרב פירר מארגון 'עזרה למרפא' וכן לעוזר של שר הבריאות יעקב ליצמן. על פי החשד, החשוד גם נתן שוחד לרופאים תמורת ביצוע פרוצדורות רפואיות, קידום תורים ובדיקות מיוחדות.

באחד המקרים, החשוד הבטיח לאשה חולת סרטן שידאג לה לחוות דעת של רופא מחו"ל שנוגעת לאותו סרטן ספציפי - בו היא חולה, החשוד הונה אותה והוליך אותה שולל, ובמשך זמן רב היא לא יכלה לקבל את הטיפול כי היא האמינה לחשוד וחיכתה לאותה חוות דעת.

מקרה אחר שעליו נחקר המשיב היום, היא תלונה שהוגשה ביום ו' האחרון: אדם חולה סרטן, אשר החשוד לקח ממנו כספים תוך שהוא מבטיח לו שידאג לפענוח מהיר של בדיקות ה-MRI בראשו. החשוד נתן לחולה מסמכי פענוח מזויפים שגרמו לו לחשוב שהגידול בראשו חזר, למרות שבדיעבד התברר לו שהדבר לא נכון.



לדברי נציג המשטרה בדיון, "בימים הקרובים צפויות תלונות נוספות. כאשר מדובר בחשדות חמורים, ניצול אנשים במצבים קשים לצורך סחיטת כספים וגם חשדות של שוחד, אנו צריכים לעשות בנושא זה פעולות נוספות. אנו מבקשים להאריך את המעצר ב-5 ימים לצורך הפעולות המפורטות בדו"ח החסוי".

3 רופאים נחקרו אך הכחישו שקיבלו שוחד. "לא מן הנמנע שמדובר במרמה כפולה, המשיב הונה גם את הרופאים כשהציג עצמו כעוזר של הרב פירר ושר הבריאות וגם כלפי הלקוחות. לא שללנו את החשד הזה".

השופטת עינת אבמן-מולר כתבה בהחלטתה לקבל את בקשת המשטרה: "עיון בחומר החקירה מלמד כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות למשיב ואף המשיב עצמו קושר עצמו למיוחס לו. אציין ביחס לעבירת השוחד, כי נציג המבקשת העלה בדיון את האפשרות שמדובר במרמה הן כלפי המטופלים והן כלפי הרופאים, אך ציין כי נדרש ביצוען של פעולות חקירה נוספות.

"המבקשת הגישה דו"ח המפרט את פעולות החקירה שבוצעו מאז הארכת מעצרו הראשונה. מדובר בפעולות חקירה רבות, שהביאו להתפתחויות, לרבות תלונות נוספות שהוגשו בתקופת מעצרו של המשיב, לרבות במהלך סוף השבוע, שיש להוסיף ולחקור בהן. המבקשת פרטה 17 פעולות חקירה שבכוונתה עוד לבצע, כאשר לטענתה את חלקן הגדול יש לבצע כאשר המשיב במעצר וזאת מחשש לשיבוש הליכי חקירה.

"בנסיבות העניין, יש לאפשר למבקשת למצות את החקירה בתנאי מעצר, וזאת על מנת שלא ישובשו ההליכים. בהתחשב בריבוי פעולות החקירה שיש עוד לבצע ובחומרת החשדות הנחקרים, אני מורה על הארכת מעצרו של המשיב עד ליום 8.9.16 בשעה 10:00".
הארכת מאסר פרוש מאכער הונאה עסקן רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד