י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אפילו החילונים חושבים: החרדים לא אשמים

סקר רשת ב' בדק מי אשם במשבר הרכבת הקלה: רוב החילונים מאשימים את נתניהו, ואילו רוב החרדים רואים בכץ אשם

כץ. צילום: פלאש 90
כץ. צילום: פלאש 90

סערת עבודות הרכבת בשבת: היום (א) מתפרסם סקר חדש ברשת ב', ממנו עולה כי רוב החילונים מטילים את האחריות למשבר הרכבת על ראש הממשלה, ואילו רוב הדתיים והחרדים חושבים שנתניהו לא אשם, אלא שרת התחבורה ישראל כץ והחרדים.

לפי ה‏סקר, 82% מהציבור מתנגדים לפיטורי שר התחבורה. 76% ממצביעי הליכוד מתנגדים לפיטוריו של כץ, ואילו ‏במגזר הכללי 56% מטילים את האחריות על ראש הממשלה, 33% על החרדים ורק 5% על השר כץ.

‏בקרב המגזר הדתי: 45% מאשימים את השר כץ, 21% את המגזר החרדי ו-16% את ראש הממשלה. בקרב המגזר החרדי: 68% מאשימים את כץ, 15% את ראש הממשלה.

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה למשבר בנושא הרכבת ואמר כי "מאז יום שישי אנו עוסקים בצמצום העומסים שנוצרו אמש והיום בשל העבודות ברכבת ישראל. אני רוצה להודות לך, שר הביטחון, אני שוחחתי איתך ואתה נרתמת מיד – הנחיתי את מערכת הביטחון לסייע בהסעות חיילים. משרד התחבורה מפעיל מערך אוטובוסים מתוגבר כדי להקל על תנועת הנוסעים.

"המשבר הזה כולו מיותר, לא היה צורך להגיע למצב הזה. יש במדינת ישראל סטטוס קוו מזה שנים רבות, אנחנו מכבדים אותו. כשצריך לבצע עבודות בשבת - הן מתבצעות, כפי שהיה בשבת שעברה בנתיבי איילון. כשלא צריך עבודות בשבת - הן לא יתבצעו. זה הכלל שהנחה אותנו, זה הכלל שימשיך להנחות אותנו.

"בשבע השנים האחרונות הממשלה השקיעה קרוב ל-30 מיליארד שקל בהרחבה מסיבית של כבישים, של מסילות ברזל, וכמובן גם של בניית מחלפים, מנהרות וכדומה. הצלחנו לבצע כל זאת בלי משברים מיותרים. כשלא רוצים משבר, ניתן להימנע ממנו. אני מצפה בעניין הזה לשיתוף פעולה מלא מצד כל השרים. שרים מתמנים כדי למנוע משברים ולפתור בעיות, לא לייצר אותן".

בצהריים נפגש שר התחבורה ישראל כץ עם ראש הסגל בלשכת רוה"מ יואב הורביץ בניסיון ליישר הדורים. מסתמן כי נושא הפיטורין של השר כץ - ירד לעת עתה מהפרק.

בתוך כך, בשעה זו, בהקדמה מהלו"ז המתוכנן, הסתיימו עבודות רכבת ישראל במוקדים הרלוונטיים והרכבת הראשונה יצאה מבינימינה לכיוון ת"א סבידור. רכבת הפוכה יצאה מרחובות לבינימינה.
ראש הממשלה ישראל כץ סקר חילולי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד