י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שערוריה: עיריית עכו סגרה כולל - "בגלל הפגנה נגד ראש העיר"

ל"בחדרי חרדים" נודע כי עיריית עכו ניתקה את החשמל והוציאה צו פינוי לכולל "תפארת יעקב" בעיר. לטענת ראש הכולל, הרב אשר סנג'רו, הדבר נעשה כנקמה על הפגנה שקיימו תלמידיו נגד ראש העיר. ואיך זה קשור לש"ס? • כל הפרטים

כולל תפארת יעקב בעכו
כולל תפארת יעקב בעכו

כולל אברכים לקראת סגירה: בימים האחרונים ניתקה עיריית עכו את זרם החשמל לכולל "תפארת יעקב" בראשות הרב אשר סנג'רו, ואף הוציאה צו פינוי לכולל, בו לומדים כ-20 אברכים. לטענת העירייה, המקום הפך למקום לינה עבור הרב ופועל ללא היתר.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הכולל פועל במקום כבר 8 שנים, בהן לא ננקטה כל פעולה נגד הכולל. העיתוי בו פעלה העירייה, ימים ספורים לאחר שהרב ותלמידיו קיימו הפגנה נגד ראש העיר, מעלה תמיהה בנוגע למניעים לסגירת הכולל.

לטענת תלמידי הרב סנג'רו, ההתנכלות לכולל בראשו הוא עומד יצאה אל הפועל רק לאחר שקיים הפגנה נגד ראש העיר.

תחילת הפרשה לפני כחודש וחצי. ל"בחדרי חרדים" נודע כי בשבועות האחרונים ניסה הרב סנג'רו לפתוח מוסד חינוכי חדש עבור עשרות ילדים בעיר, לאחר שההורים דרשו לפרוש מהמוסדות השייכים לש"ס. לטענת אנשי הכולל, נציגי ש"ס בעירייה פעלו לסיכול היוזמה, ואף עירבו בנושא את שר הפנים אריה דרעי, והעירייה לא אישרה את המהלך.

בעקבות סיכול המהלך, הפגינו עשרות הורים וילדים נגד ראש העיר, מה שהוביל, כך לטענת אנשי הכולל, להתנכלות מצד העירייה, ניתוק החשמל והוצאת צו פינוי.

למרות הדברים, לאחר פעילות מצד הרב סנג'רו מול משרד החינוך נכנסו כ-20 ילדים ללמוד יחד במוסד חינוכי בעיר. במשרד החינוך אישרו לרב לפתוח כיתה כבודדים בלבד אך לא כמוסד עצמאי.

(צו הפינוי וההודעה להורי התלמידים)






כאמור, הילדים נכנסו ללמוד בכיתה יחד, לבנים בלבד. אלא שגם זה לא מצא חן בעיני העירייה וההורים קיבלו מכתב בו נמסר להם כי הילדים ישולבו בכיתות המוסד יחד עם בנות.

ממשרד החינוך נמסר: "ניתנה אפשרות קליטה כבודדים בתלמוד תורה נועם הרצוג עכו תוך מתן מענה תורני על פי תכנית הלימודים של משרד החינוך. הבקשה לפתוח כיתה נפרדת לא אושרה".

מעיריית עכו נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "דרך ארץ קדמה לתורה. מבדיקה שנערכה הסתבר, שמבנה עירוני אשר שימש כבית כנסת הפך למקום מגוריו הפרטי של הרב בימים בהם הוא מגיע לעכו, תוך כדי צריכת חשמל באלפי שקלים בחודש, וכל זאת מבלי שקיבל לכך הקצאה ו/או הרשאה מהעירייה. מרגע שנודע הדבר, פועלת העירייה על מנת להביא לסיום תופעה חמורה זו.

"באשר למפגינים, הרי שמדובר בהתארגנות מבישה של קבוצת אנשים המנסה לכפות עצמה על המערכת בניגוד למדיניות הרשות ומשרד החינוך. לא יעלה על הדעת שאותה קבוצה תדרוש להקים בית ספר חדש ו/או כיתת לימוד שאינה עולה בקנה אחד עם צביון בית הספר ומרגע שסורבו גילו את פרצופם האמיתי והחלו לפעול בבריונות, השמצות, הסתות והפצת דברי שקר ובלע כנגד ראש העיר ועובדי העירייה".

עוד נמסר כי "העיר עכו לא תאפשר לקבוצות קיצון להכתיב מדיניות, במיוחד שקבוצה זו נשענת על כספי הרשות. ככל שהם ימשיכו לבחור בדרך זו, טוב ויעשו זאת על חשבונם האישי ולא על חשבון הקופה הציבורית. בעיר עכו ישנם את כל המענים לציבור הדתי והחרדי על גווניו השונים. כל המסגרות מפוקחות על ידי משרד החינוך ואין מקום להקים מסגרת חינוכית בתוך מסגרת קיימת כשכל כולה גחמה וניסיון לסידור עבודה.

"בעיר עכו מעולם לא היתה תנופה לפעילות דתית ורוחנית כפי שקורה בעשור האחרון, החל מהקמת מקוואות, בתי כנסיות, תלמודי תורה, ישיבת הסדר ותמיכה בכוללים ובפעילות תרבות תורנית, כך שאף גורם לא יכול להטיף מוסר לראש העיר ולעירייה בעניין זה. יחד עם זאת, עיריית עכו לא תיתן לאף גורם בעיר לשבש מערכות קיימות ו/או לפעול שלא בהתאם לחוק. מערכת החינוך בעכו היא בין המובילות במדינת ישראל ותמשיך להיות כזו".
עיריית עכו הרב אשר סנגרו כולל אברכים סגירת כולל צו פינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד