י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המיילים שלא פורסמו: אדמור מלטה והילרי קלינטון - הקשר נחשף

פרשת המיילים של הילרי קלינטון מגיעה במפתיע לאדמור מלטה - ה"רבי" המסתורי המתנהל כנוצרי ועורר סערה בארץ בתחילת השנה עם הפרסום ב"בחדרי חרדים". על פי המסמכים, אחד התורמים של קלינטון יצר קשר בין השגריר ל"רבי" • כל הפרטים

אדמור מלטה בבית שמש, בתחילת השנה (יעקב לדרמן, פלאש 90)
אדמור מלטה בבית שמש, בתחילת השנה (יעקב לדרמן, פלאש 90)

פרשת תכתובות האי-מייל של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, אינה יורדת מסדר היום התקשורתי האמריקני. סוכנות הביון הפדרלית פרסמה בסוף השבוע סידרה נוספת של תכתובות שלא פורסמו עד היום, הקושרים בינה לבין אדמור מלטה - "רבי" מסתורי המתנהל כנוצרי שעורר סערה גדולה בארץ בתחילת השנה.

החשד הוא שקלינטון, בתפקידה כמזכירת המדינה, קידמה אינטרסים של בעלי הון שתרמו ל"קרן קלינטון" - הקרן הפרטית שהקימה משפחת קלינטון. מעיון באחד מאלפי התכתובות שפורסמו בשבוע האחרון, בינואר 2011 ביקש Gerardo Werthein, איש עסקים מדרום אמריקה שנחשב לאחד התורמים הכבדים של קרן קלינטון, לאחר שתרם כמיליון דולר לקרן, לקדם פגישה בין שגריר מלטה לאדמור מלטה.

במייל מבקש Werthein לומר שאדמור מלטה הוא חבר טוב. "הוא לא מבקש כסף ולא מבקש עזרה אלא רק יחס טוב מהשגרירות" נכתב. המייל, שהועבר לדונג בנג מהקרן, הועבר ממנו אל הוגה עבדין, העוזרת האישית של קלינטון. עבדין מבררת מי זה Werthein ובנג מגיב שהוא "חבר טוב ותומך גדול של הקרן". עבדין העבירה את הבקשה לגורם במחלקת המדינה שהעביר את המסר לשגריר. עבדין מציינת שלא צריך לנקוט שום צעד אבל חשוב שיידעו על הקשר.

אדמור מלטה חדר לתודעתנו לפני כתשעה חודשים, כאשר פרסומות ענקיות הזמינו את הציבור להילולא שערך האדמור בבית שמש. האדמור הגיע ליממה אחת לארץ ומיד לאחר מכן שב למלטה. דבר הביקור נחשף ב"בחדרי חרדים" ולאחר מכן פורסמה כתבה גדולה שהתחקתה אחר "הרבי".

התברר שהאדמור מחזיק אתר ובו הביוגרפיה שלו ושפרטים רבים, כמו למשל מקום הולדתו המדוייק והמוסדות בהם התחנך, אינם מופיעים בו. בתחקיר שפורסם התגלה כי מדובר באדם המכנה את עצמו "דב בער ריגר" והוא עומד בראש מה שהוא מכנה 'המסדר המאוחד של האור".

אדמור מלטה בביקור בארץ. צילום: יעקב לדרמן


על פי התיעוד ביוטיוב, הוא נוהג לשורר עם נשים, מה שלא תואם לפסקי השולחן ערוך. הוא מגדל את שערותיו והינו לבוש במדים המזכירים מדי בישוף מהכנסייה האורטודוקסית. כך גם, כמנהג הכמרים הנוצריים הינו עונד טבעת ענק - לפי המסורת נוהגים הקתולים לנשקה בעת שהקרדינל מברכם.

עוד פורסם כי "הרבי" טוען לייחוס עד למקובל רבי אברהם אבולעפיה‏ שחי בספרד לפני כ-800 שנה, ולתקופת מה עבר לאי קומינו המשוייך למלטה. עוד פורסם כי על "הרבי" נכתב: "כשהוא היה בן שמונה עשר שנים הוא שמע את קולו של אלוקים שאמר לו ללכת למסע רוחני שבע שנים שייקח אותו לכל פינה בכדור הארץ, בפעם הראשונה הגיע לארץ והודיע, שבו שהוא מתכוון להתחיל חיפוש אחרי הנהר הסמבטיון ועשרת השבטים האבודים.

"ברבות השנים נסע לאירופה, דרך קפריסין ועצר בגירונה, ספרד, שם הוא הקדיש את עצמו בלהט ללימודי פילוסופיה וספר היצירה. הוא כתב בחריצות על קבלה, פילוסופיה ונושאים דקדוקיים" נכתס. באתר "וויקיה" מסופר כי "בגיל שלושים, באמסטרדם, חווה האדמו"ר התגלות משיחית, ובעקבותיה השקיע את עצמו פעם נוספת במחקר של "ספר היצירה" והפרשנויות הרבות שלה, המסבירות את בריאת העולם והאדם בהתבסס על צירופי אותיות".

"הרבי" מחזיק דף פייסבוק ובו תיעוד מעשיו. בדף ניתן לראות תמונות של פעילותו בקרב מעריצים נוצריים, אך לא פעילות רבה בקרב יהודים. כך גם שיחותיו המופיעות פה ושם ביוטיוב, הינן בעלי מוטיבים נוצריים מובהקים.

הקהילה במלטה מונה כיום 180 יהודים, ו"הרבי" מציג את עצמו גם 'כרב הראשי של מלטה', אך למעשה במלטה אין לו בית כנסת. בחגים הוא לא נמצא במדינה, ופעמיים בשנה הוא מגיע לבית הכנסת של הקהילה, מרחק רבע שעה מביתו. "הוא נחשב למסתורי מאוד", אמרו תיירים שביקרו במלטה ופגשו אותו.

שליח חב"ד במלטה, הרב חיים סגל, סיפר בשעתו ל'בחדרי חרדים' כי "האדמו"ר מלטה שמע שדיברתי עליו עם חבר קרוב, והוא שלח לי עורך דין עם אזהרה לפני תביעה ובגלל זה אני מנוע מלדבר עליו".

כאמור, כעת מתברר כי "הרבי" ממלטה ניסה לצבור "כוח והשפעה" גם בקרב יהודי ארה"ב ובתור שכך ניסה להיפגש עם שגריר ארה"ב במלטה ולצורך כך פנה לידידו, תורם כבד של קרן קלינטון, כדי לזכות ביחס מיוחד מצד השגריר.
אדמור מלטה מלטה הילרי קלינטון קרן קלינטון מיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד