כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לאחר התרנגולת והסערה: גידי אורשר מתנצל

לאחר שעורר סערה גדולה עם דברים קשים שפרסם נגד בני עדות המזרח, איש גלי צה"ל גידי אורשר פרסם הערב התנצלות: "לא התכוונתי להתנגח כלל בישראלים ממוצא מזרחי"

גידי אורשר (פייסבוק)
גידי אורשר (פייסבוק)

לאחר שעורר סערה גדולה עם דברים קשים שפרסם לפני כחודש נגד בני עדות המזרח, ובעקבות כך הושעה מתפקידו, איש גלי צה"ל גידי אורשר פרסם הערב (ראשון) התנצלות.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב אורשר: "התנצלות. בפוסט שפרסמתי לפני למעלה מחודש בדף הפרטי שלי בפייסבוק והכה גלים, לא התכוונתי להתנגח כלל בישראלים ממוצא מזרחי. איני חושב כך, אינני פועל כך, אינני מלמד כך, ואינני כותב כך במשך 45 שנות עבודתי כעיתונאי ומבקר ומורה ומרצה ואיני מתכוון להתחיל בכך בגילי המתקדם".

אורשר ניסה להסביר שוב את דבריו וכתב: "מי שאכן קרא היטב את הפוסט, הבין שחלקו הראשון נכתב כסטירה, בהומור שחור ומתוך דאגה לחברה כולה מתוך הבנה והערכה לכלל הציבור, לחברה ישראלית מאוחדת, שאינה מבדילה עוד בין זהות מזרחית לזהות אשכנזית כפי שמובהר בהמשכו של הפוסט".

אושר כאמור התנצל בפני מי שנפגע: "צר לי אם פגעתי במישהו ואני מתנצל בפני כל אלה שהבינו אותו אחרת ממה שהתכוונתי אליו. אני עדיין מאמין בכל ליבי בחברה האחוזה זה בזה, סומכת על עצמה, פלורליסטית, פתוחה ומוסרית.

"בעקבות הפרסום הנרחב של "הפרשה" התוודעתי טוב יותר לרגישות השימוש גם ברשתות החברתיות בקשר האישי לתחנה שגורלה חשוב לי, לקח אותו אשא גם לעתיד".

כזכור, לפני כחודש פרסם אורשר פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו כתב: ""לכל הזווידות והכחלונים, הש"סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך והיללנים המקצועיים מן המזרח. בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב, ותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש - תרופת הסבתא שלכם. בפעם הבאה שאתם מצטנפים בממ"ד כשנופלים לכם טילים על הראש, התעלמו מ'כיפת ברזל' ותגידו תהילים או חכו לרחל אמנו שתגן עליכם.

"בפעם הבאה שאתם רוצים לפרסם את הגיגיכם, עזבו את המחשב, את התוכנות והאפליקציות שפותחו בסטארטאפים מתקדמים בארץ וחזרו לכתיבה על קלף, לאיתות עם מדורות ולתקשורת בצעקות (את זה בעצם אתם עושים ממילא).

"בפעם הבאה שתחתמו על מכתב או פרסום כל שהוא, לא צריך להתעקש להוסיף את התואר דוקטור שאתם כל כך לא מאמינים בו מאוניברסיטה שאתם בזים לערכיה. בפעם הבאה שאתם מנאצים כל כך את התרבות המערבית שהביאה אותנו לכל הפיתוחים וההצלחות הללו אותם חזו ואליהם שאפו מיסדי המדינה הזאת, בפעם הבאה שאתם קוראים להרוס את כל אלה ולחזור אחור, בפעם הבאה שאתם לועגים לכל מליוני ה"מזרחיים" ה"מתאשכנזים" כדבריכם שראו את הצורך בקדמה, בתפיסה מודרנית של החיים שלהם בארץ, שהלכו עם הזמן להטיב את מצבם ואת מצבה של המדינה, אנשים טובים שלא עוצרים בבכיות ונהיות ובטכניקות "חלוקה" מלאכותיות, שסומכים על עצמם כדי להתקדם ומתקדמים נהדר, בפעם הבאה שתהפכו כל הבעת דעה אחרת ל"התנשאות" ו"גזענות" כדי ללבות יצרים ולנסות להרוויח עוד כמה נקודות עלובות ברווחים הפוליטיים והכלכליים שלכם, שימו רגל של ארנבת (...) על הראש וחכו לנס. וחכו, וחכו".

דבריו עוררו סערה גדולה ואישי ציבור תקפו אותו בחריפות ודרשו להדיח אותו מתפקידו. בגל"צ השעו את אורשר "עד לבירור הנושא". כאמור, הערב סיפק אורשר התנצלות, גם אם חלקית, לדברים הקשים.
גידי אורשר התנצלות מזרחים אשכנזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד