כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מנכ"ל הרכבת שוטח את גרסתו: "מעריך כי העבודות בשבת יימשכו"

לאחר שסערת השבת הנוכחית כבר כמעט וחלפה, מעניק מנכ"ל הרכבת בועז צפריר ראיון בו הוא מספר על עבודות התשתית בשבת מנקודת מבטו, שומט את הבסיס העובדתי של טענת "פיקוח נפש", ומפרט מה הולך להיות עכשיו • וכמה זה באמת עולה?

מנכ"ל הרכבת בועז צפריר יחד עם שר התחבורה ישראל כץ, צילום: קובי גדעון, פלאש90
מנכ"ל הרכבת בועז צפריר יחד עם שר התחבורה ישראל כץ, צילום: קובי גדעון, פלאש90

רגע לפני שסערת השבת שוככת, מעניק מנכ"ל הרכבת בועז צפריר ראיון ובו הוא שוטח את גרסתו שלו להשתלשלות האירועים שכמעט והביאה לפיטורו של שר התחבורה.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שמו של צפריר עלה גם כן כמועמד לפיטורים בעקבות ההחלטה לבצע עבודות תשתית ברכבת ישראל שבהנהלתו במהלך השבת. צפריר היה אמור בלאו הכי לסיים את עבודתו לפני כשבוע ורק בגלל התארכות תהליך האיתור הוא המשיך בתפקידו, כך שבין כה הוא יסיים את תפקידו בחודשים הקרובים.

בראיון לדה מרקר אומר צפריר כי "מזה שנה וחצי אנחנו עובדים מדי שבת על פרויקטי פיתוח קטנים כדי לקדם את חיבור מסילת קו הרכבת המהיר לירושלים. התוכנית המקורית היתה לחבר את המסילה במבצע אחד גדול – שבמסגרתו תושבת מסילת החוף למשך שלושה שבועות וחצי. סירבתי לכך, ודרשתי פתרונות אחרים על מנת להבטיח שההשבתה תהיה לימים ספורים בלבד.

"לכן אתם עדים כעת לאוסף המבצעים הקטנים משבת לשבת - בנוסף לעבודות תחזוקה ופיתוח קטנות, שמתבצעות מדי שבת מזה עשרות שנים. אלמלא היינו מבצעים אותן בשבת – היינו צריכים להשבית את הרכבות למשך יממה אחת שלמה בכל שבוע".

לשאלה מה יהיה בשבת הקרובה עונה צפריר כי - "מבחינתי, כל עוד יש לנו היתר תקף – אנחנו עובדים. עד כה אף היתר לא בוטל, ואני מעריך שלא יבוטל – כי אני חושב שלכל המשתמשים בתחבורה הציבורית, ובכלל, ברור שרכבת ישראל צריכה להמשיך לפתח את המסילות, לתחזק אותן ולתת ביטחון ובטיחות מירביים. לכן היא צריכה לעבוד במהלך השבת - אחרת נצטרך להשבית ליממה שלמה את כל תנועת הרכבות".

מצד שני, צפריר שומט את הבסיס לטענה כי העבודות תוכננו לשבת בגלל פיקוח נפש ומבהיר - "לא התעסקנו בפיקוח נפש, אלא ברווחת הנוסעים, ביעילות הנסיעה ובעבודה המקצועית הנדרשת. מעולם לא נימקנו בקשה להיתר עבודה בשבת בפיקוח נפש. זה לא המגרש שלנו. מאידך, המשטרה היא שהזהירה מפני הסיכונים לציבור כתוצאה מגודש קיצוני בכבישים".
עבודות הרכבת בועז צפריר משבת השבת פיקוח נפש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד