י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בתי ספר ברכסים סירבו לקבל ספרדיות; "לא מתאימות רוחנית"

שנת הלימודים רק נפתחה, ושוב עולה לכותרות סיפור אפליה קשה וכאוב של ילדות בעיר רכסים • מעבר לבנות שבבית, לא מעט נאלצות לנסוע למגדל העמק לאחר שסורבו • תושב רכסים: "אחרי כזה דבר, איך אפשר לחנך את הבנות לאהבת ישראל?"

הכניסה לרכסים. צילום: פלאש 90
הכניסה לרכסים. צילום: פלאש 90

שנת הלימודים נפתחת בצליעה - בתי ספר ברכסים מסרבים לקבל תלמידות ספרדיות לכיתה א' בטענה כי אינן "מתאימות רוחנית", כך דווח הבוקר (ב') בתוכנית של קרן נויבך ברשת ב' של 'קול ישראל'.

כבכל שנה אנו עדים לעשרות בנות שלא מתקבלות למוסדות לימוד, זאת על אף שחלקן באות מבתים של תורה, שומרי תורה ומצוות ומקפידים על קלה כבחמורה. גדולי ישראל מתריעים על כך והעסקנים פועלים רבות כדי למנוע את המראות המבישים אך מידי שנה זה חוזר שוב על עצמו, אם ממניעים של גזענות ואם מאפליה על בסיס אחר.

על פי הדיווחים להורי הילדים נאמר כי האם "אינה מתלבשת בצניעות" וכי "האב מצהיר כי הוא חרדי מודרני". הנהלת בית הספר "אוהל שרה" הוסיפה שההורים החזיקו בעת הרישום ניידים שאינם כשרים.

בנוסף, מעבר לשמונה התלמידות לפחות שנשארו בבית, נשלחו בנות ספרדיות מרכסים ללמוד במגדל העמק, על אף המרחק בין היישובים, זאת משום שסורסו להתקבל. במועצה המקומית רכסים הצדיקו את ההחלטה בטענה שמדובר ב"דיני נפשות", והוסיפו שרבני היישוב דנו בכובד ראש בעניין.

אחד התושבים אומר ל'בחדרי חרדים' כי נראה ששוב מדובר על מאבק יוקרה בין בתי הספר, שמשליך על הסטטוס של הילדות הצעירות שצריכות לחכות בבית ולהמתין לגורלן. "עצוב לראות את המקרים הללו חוזרים על עצמם. איך אמורה בת חרדית להתחיל ככה את שנת הלימודים בה היא תתחנך לעבודת השם ואהבת ישראל?".

במשרד החינוך סרבו להגיב לידיעה. ומרכסים נמסר כי "ביישוב שלושה בתי ספר לבנות וכולן משובצות לפי התאמתן למסגרת הלימודים. בכל שנה יש בנות שמשובצות לבתי ספר שאינם ברכסים והמועצה מממנת את הנסיעות". עוד נמסר מהמועצה כי "משרד החינוך מעורב בכל השיבוצים, ולכל הורה שמורה הזכות לערער למשרד על אי קבלתו".
רכסים תלמידות ספרדיות משרד החינוך חרדי מודרני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד